پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

از سوی مقامات امنیتی عربستان صورت گرفت

تدابیر ویژه امنیتی جهت جلوگیری از ورود افراد متخلف به مکه مکرمه

تدابیر ویژه امنیتی جهت جلوگیری از ورود افراد متخلف به مکه مکرمه
به گزارش روابط عمومی سازمان حج وزیارت از مکه مکرمه روزنامه عکاظ چاپ عربستان در شماره روز جمعه خود  به نقل از مقامات امنیتی این کشور  نوشت،امسال تدابیر سخت گیرانه ای برای جلوگیری از ورود حجاج متخلف به مکه مکرمه وضع شده از جمله :
1-استقرار 80مرکز اصلی در مبادی ورودی  مکه جهت کنترل تردد حجاج تاکسانی که فاقد مجوز حج هستند چنانچه شهروند عربستان باشند ،از ورودشان به مکه جلوگیری بعمل آید  واگر مقیم این کشور باشند از آنها انگشت نگاری بعمل آید و سپس از کشور اخراج خواهند شد و وسیله نقلیه حامل آنها برای مدت یکسال توقیف و مالک یا راننده آن جریمه مالی خواهد شد.
2-مکانیزم مشخصی جهت بازرسی در مشاعر مقدس تدوین شده و از افرادیکه در اماکن عمومی بیتوته می کنند،بازرسی بعمل خواهد آمد زیرا اینگونه افراد عمدتا از حجاج غیر مجاز می باشند وطبق روال فوق با آنها برخورد خواهد شد.
3-خودروهای پلیس به تکنولوژی پیشرفته جهت کنترل مسیرهای  حجاج وترددآنها  مجهز شده است.
4-دوربینهای مدار بسته در مکه مکرمه و مشاعر مقدس جهت پیگیری و نظارت براجرای طرحهای امنیتی  ونقاط محل تجمع حجاج نصب شده است.
5-تشکیل نیروی واکنش سریع جهت بستن روزنه های نفوذ حجاج غیر مجاز به مکه مکرمه و رصد پیدایش چنین روزنه هایی در مناطق اطراف مکه مکرمه


امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.