پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

معرفی انبار مرکزی تدارکات مکه مکرمه

معرفی انبار مرکزی تدارکات مکه مکرمه
انبار مرکزی تدارکات در مکه مکرمه در فضایی با گنجایش 250 تن در شارع الحج شهر مکه واقع شده است.
آن بخش از اقلام تدارکاتی مورد نیاز آشپزخانه‌های مرکزی مکه و هتلهای این شهر مقدس که امکان نگهداری آن در انبارهای با گنجایش محدود وجود ندارد و یا اقلامی که توزیع آن توسط شرکت های طرف قرارداد صورت نمی‌گیرد، در انبار مرکزی تدارکات مکه نگهداری و سپس توزیع می‌گردد.
همچنین مقداری اقلام و اجناس نیز برای استفاده هتل‌ها و آشپزخانه‌های مرکزی در مواقع اضطراری پیش بینی و در انبار مرکزی ذخیره می‌شود.
اقلام مورد نیاز هتل‌ها که توسط انبار مرکزی تدارکات مکه نگهداری و در مواقع اضطراری توزیع می‌گردد، 24 قلم جنس شامل: آب معدنی، مربا، عسل، قند، شکر، زیتون، کیک برای ایام تشریق، خرما، پنیر مثلثی، دوغ، آبمیوه، نوشابه، شیر و انواع ظروف یکبار مصرف و . . . می باشد.
همچنین ثبت سفارش بخشی از اقلام مصرفی آشپزخانه‌های مرکزی شهر مکه نیز شامل گوشت، مرغ، ماهی، سبزی منجمد، حبوبات، روغن، قارچ، ادویه‌جات توسط انبار مرکزی به شرکتهای طرف قرارداد صورت می گیرد.
برای تأمین اقلام تدارکاتی مورد نیاز در حج سالجاری، آگهی مناقصه ای با پیگیری دفترنمایندگی سازمان حج و زیارت در عربستان سعودی در ماه رجب سالجاری در روزنامه های کثیرالانتشار عربستان به چاپ رسیده و شرکت‌ها و مؤسساتی که در این مناقصه برنده شده‌اند که شامل 46 شرکت عربستانی و از معتبرترین شرکتهای این کشور می‌باشند، با هماهنگی و تصمیم کمیسیون خرید تدارکات حج 92، اقلام مورد نیاز موسم حج تأمین می‌گردد.
همکاران انبار مرکزی برای آماده سازی انبار 18 شهریورماه سالجاری عازم سرزمین وحی شدند و از 25 شهریورماه انبار مرکزی تدارکات مکه مکرمه آمادگی لازم برای نگهداری اقلام و اجناس مورد نیاز و توزیع آن موارد را داشته است.
گفتنی است مسئول تدارکات مکه مکرمه آقای امان‌الله ماندگاری با 7 سال سابقه مسئولیت در امور تدارکاتی حج 
است و سه نفر از کارکنان سازمان حج وزیارت با وی در این حوزه همکاری دارند. ضمناً ماندگاری مدیر حج و زیارت استان هرمزگان می باشد.


امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.