پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

معرفی آشپزخانه پخت متمرکز قحطانی مکه مکرمه

معرفی آشپزخانه پخت متمرکز قحطانی مکه مکرمه
روابط عمومی سازمان حج وزیارت مستقر در مکه مکرمه گفتگویی را با مدیر آشپزخانه متمرکز قحطانی در شهر مکه بعمل آورده که به شرح ذیل ارائه می گردد.
آشپزخانه قحطانی واقع در شارع الحج در جنوب شهر مکه یکی از دو آشپزخانه متمرکز واقع در شهر مکه مکرمه است که غذای مورد مصرف حجاج ایرانی را تهیه می کند.
آقای غروری مدیر این آشپزخانه  با ذکر این نکته که آشپزخانه قحطانی 40 درصد غذای حجاج ایرانی در مکه را تهیه می کند اعلام داشت آشپزخانه قبلا در محل دیگری در شهر مکه مستقر بوده است و از حج تمتع سال گذشته به مکان حاضر منتقل شده است.این آشپزخانه دارای بخشهای مختلفی از جمله سردخانه،سالن آماده سازی،طبخ برنج و سوپ و نیز پخت کباب است و طبق برنامه غذایی تهیه شده و ابلاغی سازمان حج وزیارت غذای مورد نیاز حجاج را در سقف تعیین شده تهیه و توزیع می نماید.
عوامل ایرانی حاضر در این آشپزخانه 86 نفر هستند که در پست های مدیر،معاون،مسئول رایانه،مسئول تدارکات ،مدیر داخلی،شیفت شب،مسئول توزیع،مهندسی بهداشت و آشپزها فعالیت می نمایند.
بنا بر این گفتگو عوامل آشپزخانه قحطانی از 25 شهریور ماه درمحل کار خود استقرار یافته و کار طبخ غذا را از روز 30 شهریور ماه شروع کرده اند.
حداکثر سقف غذای طبخ شده در این آشپزخانه تا روز 15 مهرماه 17500 پرس برای هر وعده غذایی ناهارو شام  بوده و به حداکثر 23000 پرس نیز خواهد رسید.قابل ذکر است که از زمان شروع پخت تا شب 14 مهر ماه 106500 وعده غذایی ناهار و 110250پرس نیز وعده غذایی شام طبخ و توزیع شده است.
همچنین غذای طبخ شده توسط این آشپزخانه بین 24 باب از هتلهای محل اقامت حجاج ایرانی در مکه مکرمه توزیع می شود.
با تشکر از مدیریت و عوامل آشپزخانه قحطانی


امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.