پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

رئیس سازمان حج و زیارت در جلسه ستاد مکه مکرمه تأکید کرد

پرهیز از روزمرگی و لزوم آسیب شناسی، ارزیابی و بهینه سازی مستمر امور اجرایی حج

پرهیز از روزمرگی و لزوم آسیب شناسی، ارزیابی و بهینه سازی مستمر امور اجرایی حج
جلسه هماهنگی ستاد مکه مکرمه روز سه شنبه 16 مهرماه با حضور مهندس اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت تشکیل شد.
در این جلسه ابتدا مسعود مجردی رییس ستاد مکه مکرمه گفت :مدیران مجموعه خیمه های عرفات و منا را تحویل گرفته اند و مسئولیت جانمایی بین کاروانهای تحت پوشش و همچنین بررسی تاسیسات و وسایل  بهداشتی و کولر و تمیزی چادرها را برعهده دارند.مجردی تعداد زائران حاضر در مکه را 58000 نفر اعلام کرد که فردا شب با ورود آخرین پرواز به جده در ساعت 10 شب پرونده اعزام امسال بسته می شود و کل حجاج وارد مکه خواهندشد.وی اضافه کرد امسال از 2 نفر خدمه بومی در هتل برای حمل ونگهبانی تدارکات کاروانها در عرفات استفاده خواهد شد.
دکتر نادری رئیس بیمارستان مکه مکرمه تعداد فوت شدگان در مکه را 5 نفر و درمدینه را 1 نفر جمعا 6 نفر اعلام کرد .
مسئول نقل داخل شهری مکه نیز  اظهار داشت درحال حاضر 254 دستگاه اتوبوس در 13خط فعال هستند.تعداد 421 کاروان تا حال طواف اول عمره تمتع خود را با استفاده از این اتوبوس ها انجام داده اند،همچنین 314 کاروان با همین اتوبوس ها درمکه به زیارت دوره رفته اند.پنجشنبه 5 ذیحجه از ساعت 14 سرویسهای ایاب و ذهاب جمع آوری و سپس روز 14 ذی حجه مجدداً برقرار خواهد شد.
غلامرضا رضایی معاون سازمان حج وزیارت از آماده سازی چادرها وتاسیسات و امکانات عرفات و منا برای حضور زائران خبر داد.
در پایان مهندس اوحدی رئیس سازمان حج وزیارت به جمع بندی مطالب پرداخته و توصیه ها و تاکیداتی به شرح زیر داشت:
1-در تامین و رعایت استانداردهای فنی و بهداشتی آشپزخانه های مرکزی مکه مکرمه جدی هستیم و همواره منافع زائر را در نظر داریم و اگر نقصی مشاهده کنیم در صدد اصلاح آن بر می آییم.
2-صبح امروز نماینده محترم ولی فقیه و سرپرست حجاج بازدید مفصلی از ستاد مکه مکرمه بعمل اوردند و از نقطه نظرات و دیدگاه های مفید ایشان برخوردار شدیم.
3-الان وارد فضای ایام تشریق شده ایم و کارهایمان معطوف به آن ایام است که به واقع  قله فعالیت های ما بحساب می آید.
4-طولانی شدن سفر و مشقات آن باعث تحلیل بنیه جسمی و در نتیجه پایین امدن آستانه تحمل زائر می شود لذا ما خدمتگزاران باید دامنه تحمل خود را افزایش دهیم و از خدا بخواهیم که سعه صدر و ظرفیت آن را عطا فرماید ودعای حضرت موسی (ع) در مورد انشراح صدر و آسان شدن امور نصیب گردد و مسیر هدایت را خودش باز کند و شکوفایی و خلاقیت وانعطاف  و انتقاد پذیری عنایت فرماید چرا که اگر قرار باشد ماهم خسته شویم واکنش ها تشدید خواهد شد.برای این منظور باید زائر توجیه و اطلاع رسانی شود تا آسیب کمتر ببیند و اضطراب نداشته باشد.در این ایام ادبیات توجیهی لازم است لذا علم و درک ارتباط با مخاطب بسیار مهم است.
5-با این خدمات مناسبی که ارائه می شود و تصویر زیبا و هماهنگ مینیاتور ظریف  که ترسیم شده است یک لکه سیاه و ناهمگن کل تابلو را خراب می کند.زمان به سرعت می گذرد اگر کوتاهی صورت گیرد غبطه می خوریم.وجودمان باید در خدمت زائر باشد.
6-نباید کارمان به یک عادت تبدیل شود.آسیب شناسی و ارزیابی و بهبود مستمر بسیار ضرورت دارد.جدول زمانبندی حج آینده بزودی تدوین می شود .کارگروه نرخ گذاری حج 93 تشکیل شده است و نرخ ها دقیق استخراج می شود.مسکن مدینه بطور کامل برای سال بعد اجاره شده است.
7-محل بیمارستان ایرانی در مکه باید به مرکز تجمع زائران ایرانی منتقل شود.
8-نیازهای زائران اهل سنت برطرف شود بگونه ای که تبعیض احساس شود.زیرانداز برای خانم های اهل سنت که در مزدلفه وقوف دارند تامین گردد.


امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.