پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

پخت 60 درصد غذای حجاج ایرانی در آشپزخانه ابوالجدایل

پخت 60 درصد غذای  حجاج ایرانی در آشپزخانه ابوالجدایل
آقای راستگومدیر آشپزخانه متمرکز ابوالجدایل مکه مکرمه در گفتگو با روابط عمومی سازمان حج وزیارت در خصوص امور اجرایی این آشپزخانه توضیحاتی ارائه داشته اند که به شرح ذیل تقدیم خوانندگان می گردد.
ایشان گقتند آشپزخانه ابوالجدایل که در منطقه روبروی کوه جبل الثور در مکه واقع شده است در سال 85 افتتاح گردیده و در زمینه طبخ و توزیع غذای مورد مصرف حجاج ایرانی فعالیت مینماید.این آشپزخانه در سال  جاری دارای 142 نفر عوامل ایرانی است که در مسئولیت های  مختلف آن  از جمله آشپز،کمک آشپز،امور رایانه و دیگر امور اداری واجرایی مرتبط فعالیت می نمایند.
آشپزخانه ابوالجدایل  دارای بخشها و سالنهای مختلفی از جمله طبخ خورش،برنج،آماده سازی سبزیجات وآماده سازی گوشت و مرغ و ماهی،سردخانه های مختلف،سالن کباب و جوجه پزی و... است.این آشپزخانه همچنین به واحد آزمایشگاه نیز مجهز بوده و همچنین کارشناسان بهداشت  مرکز پزشکی حج وزیارت چند بار درهفته جهت بررسیهای مختلف به این آشپزخانه مراجعت می نمایند.
عوامل حاضر در آشپزخانه از روز23 شهریور ماه در محل کار خود استقرار یافته اند و از 26 شهریور ماه نیز شروع به طبخ وتوزیع غذا نموده اند.این آشپزخانه وظیفه طبخ غذای مصرفی حدود 60درصد حجاج ایرانی حاضر درمکه را بر عهده داشته وتا امروزحداکثر پخت غذای آن در هر وعده ناهار یا شام 38000 پرس  غذا درروز بوده است که در سقف نهایی خود به 45000 پرس در هر وعده خواهد رسید.بنا براین گزارش، این آشپزخانه از شروع فعالیت طبخ غذا  تا روز 16 مهرماه 376379 غذا برای وعده ناهار و380232غذا برای وعده شام طبخ و توزیع نموده است.
باتشکر از مدیریت و عوامل آشپزخانه ابوالجدایل مکه مکرمه.


امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.