پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

سعید اوحدی در بازدید از ستاد منطقه 4 مکه مکرمه

تلاش‌های یکساله شما در اجرای حج در ایام تشریق به ثمر خواهد نشست

تلاش‌های یکساله شما در اجرای حج در ایام تشریق به ثمر خواهد نشست
جلسه هماهنگی  مدیران مجموعه و کاروان‌های منطقه 4 مکه مکرمه پیش از ظهر امروز با حضور ریاست سازمان حج و زیارت برگزار شد.
مهندس سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت در این جلسه گفت: شما عزیزان با تلاش‌هایتان شرایط را برای بهره‌مندی زائران از سفر معنوی حج فراهم آورده‌اید و پاداش شما نزد خداوند کمتر از ثواب زیارت نیست.
وی با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) افزود: یکی از شاخص‌ها و میزان‌ها در دین اسلام حج و عمره و طواف خانه خداست. برآورده‌نمودن خواسته‌ها و نیازهای مؤمنی که در راه خدا قدم برداشته است بالاتر از طواف کعبه است و شما در این راه قدم برداشته‌اید.
رئیس سازمان حج و زیارت تأکید کرد: نتیجه تلاش‌های یکساله شما عزیزان در ایام تشریق به ثمر خواهد نشست، مبادا در صحنه خدمت رسانی لحظه‌ای درنگ نماییم.
وی با اشاره به دیدار اخیرش با معاون وزیر حج عربستان ادامه داد: دکتر عیسی رواس در ملاقات اخیر گفت: ما به کشورهای دیگر می‌گوییم که ایرانیان را در حج الگو قرار دهند که این جایگاه با کوشش شما عزیزان در میدان عمل محقق شده است.
مهندس اوحدی خاطر نشان کرد: از آنجایی که در ایام تشریق فشار و اضطراب زائر مضاعف می‌شود، لازم است دقت و وسواس بیشتری در عملکردمان داشته باشیم تا حجاج بیشترین بهره را از فرصت معنوی ایجاد شده داشته باشند.
وی از تخصیص امکانات رفاهی در عرفات به زائران خبر داد و گفت: امسال برای اولین بار خیمه زائران در عرفات با 23 هزار تخته فرش مفروش شده است و همچنین برای هر دو کاروان یک فریزر اختصاص یافته است.
رئیس سازمان حج و زیارت ادامه داد: کارگروه‌های تخصصی برای ساماندهی حج تمتع آتی تشکیل شده است. همچنین در جلسه هماهنگی شب گذشته ستاد مکه مکرمه تشکیل کارگروهی برای نرخ‌گذاری حج مصوب شد.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: شما که در صحنه اجرای عملیات حج حضور دارید، لازم است نتایج مشاهدات میدانی و تجربیات خود را به کارگروه‌های تخصصی اعلام نمایید تا براین اساس آسیب شناسی خوبی انجام گیرد و تصمیمات بهینه گرفته شود.
مهندس اوحدی بیان کرد: امسال تصمیم بر این است که برای اولین بار قرارداد حج و عمره آینده در موسم حج سالجاری منعقد گردد. از وزیر حج کشور میزبان خواسته ایم که سیستم عمره از ابتدای ماه صفر باز شود و امیدواریم زائران ایرانی از دهم یا پانزدهم ماه صفر بتوانند در سرزمین وحی حضور داشته باشند.
رئیس سازمان حج و زیارت ابراز امیدواری کرد؛ با افزایش 50 درصدی سهمیه زائران ایرانی نسبت به عمره گذشته، تعداد عمره گزاران را به 750 هزار نفر افزایش دهیم.
وی ادامه داد: تلاش می کنیم ثبت‌نام زائران در کاروان‌های حج تمتع سال آینده را از اواخر ماه ربیع الاول آغاز کنیم که در پی این اقدام بعثه مقام معظم رهبری نیز می تواند برای آموزش زائران زمان بیشتری داشته باشد. همچنین سعی می‌نماییم ثبت نام زائران در کاروان‌های عمره از دهه دوم محرم آغاز گردد.
مهندس اوحدی یادآور شد: برای ساماندهی و تکامل  طرح پزشک مجموعه در حج آتی زودتر برنامه ریزی خواهیم کرد بگونه ای که جدول پرواز پزشکان و زائران با هم بسته شود و در چینش پزشکان سعی شود موضوع قرابت فرهنگی و گویشی رعایت شود.
رئیس سازمان حج و زیارت در پایان از عوامل اجرایی حج تمتع سالجاری خواست: از هیچ تلاشی برای خدمت رسانی به زائران مضایقه نکنند تا حجی آرام و روان براساس انتظارات رهبری و در شأن زائر جمهوری اسلامی برگزار گردد.
مرتضی حسینی میئول منطقه 4 مکه مکرمه نیز در ابتدای این جلسه گزارش از عملکرد حوزه مربوطه ارائه داد.
همچنین در پایان جلسه حضار پیشنهادات خود در خصوص مسائل اجرایی حج را به رئیس سازمان حج ارائه نمودند.



امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.