پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

دیشب؛ پرونده اعزام حجاج ایرانی به عربستان بسته شد

دیشب؛ پرونده اعزام حجاج ایرانی به عربستان بسته شد
آخرین پرواز زائران ایرانی حج تمتع سالجاری شب گذشته در فرودگاه جده به زمین نشست.
به گزارش حج نیوز از مکه مکرمه، آخرین پرواز زائران ایرانی حج تمتع سالجاری با ظرفیت 383 زائر که از تبریز عازم سرزمین وحی بود، ساعت 23:30 شب گذشته در فرودگاه جده به زمین نشست.
سرخوش مدیر حمل و نقل هوایی ستاد مکه مکرمه ضمن اعلام این خبر گفت: عملیات اعزام زائران ایرانی به سرزمین وحی با 182 پرواز با ظرفیت 64 هزار و 104 نفر(زائر و عوامل) شب گذشته به پایان رسید.
وی افزود: عملیات اعزام زائران ایرانی به سرزمین وحی از 23 شهریور ماه سالجاری آغاز و شب گذشته با اعزام آخرین گروه از زائران به پایان رسید.
مدیر حمل و نقل هوایی ستاد مکه مکرمه ادامه داد: در عملیات اعزام زائران ایرانی حج تمتع ایستگاه تهران با 67 پرواز و با اعزام 22017 نفر بیشترین پرواز و ایستگاه بندرعباس با یک پرواز و با ظرفیت 286 نفر کمترین پرواز را بخود اختصاص داده است.
سرخوش بیان کرد: 95 پرواز اعزام هموطنان‌مان به عربستان(52 درصد پروازها) بدون تأخیر و 87 پرواز رفت(48 درصد پروازها) همراه با میانگین 13/9 دقیقه تأخیر بوده است.
وی ابراز کرد: در پروازهای رفت سالجاری ایستگاه رشت با میانگین تأخیر 195 دقیقه بیشترین میزان تأخیر و ایستگاه گرگان با 10/7 دقیقه تعجیل کمترین میزان میانگین تأخیر را بخود اختصاص داده است.
این مقام مسئول اضافه کرد: برگشت حجاج ایرانی به میهن اسلامی از 28 مهرماه آغاز و تا 18 آبان ماه ادامه خواهد داشت. همچنین تاریخ  آخرین  برگشت حجاج ایرانی از فرودگاه جده 11 آبان ماه و تاریخ آخرین برگشت زائران از فرودگاه مدینه 18 آبان خواهد بود.
وی یادآور شد: در عملیات حج سالجاری کلیه کاروان‌های ایرانی مدینه قبل از فرودگاه جده و کلیه کاروان‌های مدینه بعد از فرودگاه مدینه منوره به میهن اسلامی بازخواهند گشت.
گفتنی است عملیات اعزام زائران ایرانی حج امسال از 17 ایستگاه پروازی کشور به مقصد فرودگاه مدینه منوره و جده توسط سه شرکت هواپیمایی ایران ایر، ماهان و شرکت هواپیمایی سعودی انجام گرفته است.





امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.