پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

رئیس سازمان حج و زیارت در همایش امدادگران

شما امدادگران بی ادعا، نماد خدمت خالصانه اید

شما امدادگران بی ادعا، نماد خدمت خالصانه اید
همایش امدادگران حجاج در آستانه ایام تشریق روز پنجشنبه 18 مهر در مکه مکرمه با حضور 500 امدادگر کاروان‌های حج 92 برگزار شد.
در این مراسم امدادگران با اعلام آمادگی کامل برای خدمات رسانی در مشاعر مقدس به سخنان حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج و همچنین تذکرات مهندس سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت توجه نموده و آخرین دستورالعمل‌ها را از زبان حجت الاسلام و المسلمین رحمانی رئیس واحد امداد مکه و مشاعر مقدس شنیدید.
حجت الاسلام و المسلمین رحمانی در گزارش اجمالی خود اظهار داشت: مجموعه رسمی امداد مکه و مشاعر جمعاً هفت نفر می‌باشند اما ظرفیت و توان صدها تن از امدادگران را که  همان عوامل خدماتی کاروان‌ها و هتل‌ها باشند، بسیج نموده و اقدام به راهنمایی جاماندگان و افراد ناتوان در مکه و مشاعر می نمایند.
وی گفت: تاکنون 5 هزار نفر ایرانی در شهر مکه توسط این واحد راهنمایی شده و 250 نفر آمار گمشدگان بوده است که ظرف حداکثر چند ساعت پیدا شده و به کاروان‌ها برگشته اند.
رحمانی اضافه کرد: نیروهای ایرانی هتل‌ها امسال کاروان‌ها را برای همیاری در انجام عمره تمتع یا اصطلاحاً طواف اول همراهی کردند که اقدام ایشان جای تشکر دارد.
وی ادامه داد: هم اکنون شیفت‌های امداد منا و عرفات تنظیم شده و نیروهای امدادی ایرانی مشغول نصب تابلو و علائم راهنما در عرفات و منا می‌باشند.
حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر نیز در این نشست توجیهی در باب ارزش والای رسیدگی به حجاج و خدمت به همنوع برای کسانی که داوطلبانه لباس افتخار و عزت را پوشیده‌اند، سخن گفت و از حاضران خواست قدر این نعمت عظیم را بدانند و از برکات آن غافل نشوند.
وی ادامه داد: نعمت خدمت به ضیوف الرحمان واقعاً ارزشمند است و اساساً نفع رساندن به دیگران در آموزه‌های دینی ما بسیار پسندیده است.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت خطاب به امدادگران گفت: شما با خداوند معامله می‌کنید لذا از سرزنش و حتی قدرناشناسی دیگران آزرده خاطر و ناخرسند نمی‌شوید و از همین ایجاد آرامش برای دیگران لذت می‌برید.
سرپرست حجاج ایرانی ادامه داد: خدمتگزاری به همنوعان کار انبیاء و اولیاء است و کار شما براستی عبادت است. من شاهدم که جناب آقای مهندس اوحدی شبانه‌روز سراپا غرق تلاش و از خودگذشتگی در راه تأمین آسایش حجاج است.
وی ابراز کرد: برای همه امدادگران و نیروهای ستادهای اجرایی که مسئولیت سنگینی را برعهده گرفته اند و به زائرانی که از نقاط مختلف با افکار و فرهنگ‌های گوناگون برای انجام فریضه حج به سرزمین وحی آمده اند بدون هرگونه توقع خدمت می‌کنند آرزوی توفیق دارم و امیدوارم اینگونه دستگیری از همنوعان در آخرت دستگیر شما عزیزان باشد و از آقایان مجردی رئیس ستاد مکه مکرمه و حجت الاسلام رحمانی که شبانه روز مخلصانه زحمت می‌کشند، بسیار سپاسگزارم.
در ادامه مهندس اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت در جمع امدادگران پرانگیزه و با روحیه مطالبی بیان کرد.
وی در مقدمه سخنانش روز ششم ذیحجه را بزرگ داشته و با ذکر شعار "پاک باش و خدمتگزار" امدادگران را مردان بی ادعا خوانده و گفت: شما نماد و تجلی خدمت خالصانه هستید که سنگینی مسئولیت را پذیرفته و بردوش گرفته‌اید.
مهندس اوحدی ادامه داد: در آستانه ایام تشریق قرار داریم که تلاش‌های ما باید آنجا ظهور پیدا کند. خوشبختانه آنقدر سعه صدر در مجموعه خادمان زائران بالاست که نه تنها هیچ‌گونه توقعی ندارند بلکه در مقابل انتظارات دیگران و برخی ناملایمات حوصله می‌کنند.
اوحدی در توصیف شرایط روحی و جسمی زائران ادامه داد: الان در میان زائران اضطراب قبل از اعمال وجود دارد، خستگی و تحلیل جسمی و روحی، تراکم جمعیت، سنگینی اعمال، دوری از خانواده، فاصله هتل تا حرم، آلودگی و بیماری، ندانستن زبان، زندگی جمعی، حضور بین سایر ملت‌ها و دلتنگی‌ها در کنار لذت‌های معنوی وجود دارد که حضور مؤثر روحانیون، مدیران، پزشکان و سایر خادمان زوار از حجم و شدت آنها می‌کاهد و شرایط روحی و رفاهی نسبتاً مناسبی را برای حجاج عزیز فراهم می‌آورد که کار شما امدادگران در این راستا فوق العاده ارزشمند و زیباست.
رئیس سازمان حج و زیارت ادامه داد:  شما مردان بی ادعا ابزار کاری ندارید، حتی محل کار ثابتی ندارید، فقط نیت پاک و اشتیاق شما به خدمت بی ادعا محرک اصلی فعالیت‌ها و حضور گرانقدر شما در این عرصه است. ابزار شما دلهای دریایی و توکل و مسئولیت پذیری و شوق و کمال‌طلبی است. لذا وقتی یک گمشده مضطرب را از ناراحتی خارج می‌کنید، خود زائر و همراهان دلواپس او در کاروان را آرام می‌کنید. ارائه خدمت هم حد و مرز نمی‌شناسد و دائم رو به پیشرفت و تعالی است. انشاء الله یوسف زهرا(ع) در سرزمین عرفات اجرتان بدهد.


امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.