پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

همایش تجلیل از زائرین خانواده های دارای بیش از دو شهید

همایش تجلیل از زائرین خانواده های دارای بیش از دو شهید
عصر امروز جمعه مورخ 19 مهر ماه همایش تجلیل اززائرین خانواده  شهدای انقلاب اسلامی که 2 نفر یا بیشتر از عزیزان خود را تقدیم انقلاب  اسلامی و کشور عزیزمان نموده اند با حضور نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی،ریاست سازمان حج وزیارت ومسئولین بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج وزیارت درمحل بعثه مقام معظم رهبری برگزار شد.
در این نشست حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر برای حاضرین به ایراد سخنرانی پرداخت. ایشان با ذکر چند نمونه ازآیات قرآن کریم و روایات مختلف در وصف و جایگاه مقام شهید گفت خانواده محترم شهداء باید بدانند و حتماًنیز این را می دانند که شهدای  عزیز به فیض اکمل رسیده اند و  آنان جاودانه اند.از جمله روایات در خصوص مقام وشان شهید  این  است که با ریختن اولین قطره از خون شهید بر زمین اگر او گناهانی هم داشته باشد همه آنها بخشیده خواهد شد .
حجت الاسلام قاضی عسکر در ادامه اظهار داشتند در قیامت به شهدا گفته می شود که بدون حساب وارد بهشت شوند و شهدا نیز ابتدا از خداوند می خواهند که ابتداقبل از آنها  پدران ومادرانشان و افرادی که قصد شفاعت آنها رادارند وارد بهشت شوند و سپس خودشان .خانواده شهدا اگر چه عزیزان خود را از دست داده اند ولی واقعیت این است که آنها جسم و پیکر شهید خود را از دست داده اند ولی شهدا وجود دارند.
نماینده محترم ولی فقیه در بخشی دیگر از سخنان خود گفتند اگر نبود فداکاری شهدازمین رافساد در بر می گرفت وبه برکت خون شهداء است که امروز کشور ما این همه عظمت دارد.امروز 34 سال از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد و فداکاریهای شهداء و خانواده های عزیز آنها باعث شده است که دشمنی های دشمنان کشورما که همه سعی در ضربه زدن به ما دارند نتیجه نداشته باشد و بحمد ا.. امروز کشورمان در عرصه های مختلف رو به رشد است و مطمئناً آینده از آن ماست و انقلاب ما به انقلاب حضرت حجت(عج) متصل خواهد شد.
حجت الاسلام قاضی عسکر در انتها با اشاره به اهمیت و توجه زیادی که حضرت امام خمینی(ره) در زمان حیات خود و مقام معظم رهبری(مدظله العالی)در حال حاضر برای خانواده محترم شهدا قائل بوده و هستند اعلام داشت در دیداری که قبل از اعزام به عربستان با رهبری عزیز انقلاب ایشان داشتند و در خصوص برنامه های فرهنگی در موسم حج و از جمله تجلیل از خانواده های شهداء به ایشان  توضیح ارائه می نمودند مقام معظم رهبری خواستار ابلاغ سلام ایشان به خانواده شهداء شدند.
گفتنی است در این مراسم تعداد 79 خانواده شهید حضور داشتند و در انتهای جلسه با تقدیم هدایای معنوی به رسم یادبود از ایثار و فداکاری این عزیزان تجلیل گردید.
 


امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.