پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

در سومین نشست فوق العاده ستاد مکه با حضور خادم الحاج ایران اعلام گردید.

تاکنون 71500 زائر ایرانی وارد عربستان شده و پروازهای کسری برگشت تامین شد.

تاکنون 71500 زائر ایرانی وارد عربستان شده و پروازهای کسری برگشت تامین شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی حج نیوز به عربستان :سومین نشست فوق العاده ستاد مکه مکرمه با حضور کلیه اعضا و روسای مناطق و به ریاست مشاور رییس جمهور و ریاست سازمان حج و زیارت تشکیل شد.آقای دکتر موسوی در این جلسه در مقدمه ای کوتاه گفت: از زحمات و تلاش های همه شما عزیزان تقدیر و تشکر می کنم و نشست امروز را با حدیثی از رسول گرامی اسلام (ص) متبرک می نماییم .ایشان در روایتی می فرمایند: ثلاث من کن فیه فهو منافق و ان صام و صلی و حج و اعتمر و قال انی مسلم .اذا حدث کذب و اذا وعد اخلف و اذا ائتمن خان.هر کس که این سه خصلت در او بود منافق است گرچه روزه داشت و نماز خواند ، حج و عمره گذاشت و بگوید مسلمانم. اول :چون سخن بگوید دروغ باشد و چون وعده دهد پیمان شکند و اگر امانتی به او سپرده شود خیانت می ورزد.لذا دوستان عزیز بیاید در این سفر معنوی خود را در برابر این آفت ها مصون نگه داریم چون این امور می تواند بر نیت و کار ما اثر بگذارد و از راه اصلی که همان خدمت به بندگان خداست دور سازد. پس با توکل بر خدا و توسل به امام زمان(عج) نگذارید این خصلت ها به قلب راه یابد.اگر حج امروز روان و آرام است با توکل بخدا و لطف امام زمان (عج) بوده است.در ضمن برادران نتیجه کار ما به همت و تلاش شما بستگی دارد ، اگر موفقیتی حاصل شود مدال افتخاری برای شما خواهدبود.

آقای دکتر موسوی بر اهمیت بازرسی ها و اطلاع از کم و کیف کار واحدهای فعال در امر حج تاکید کرد و گفت:بنده علاوه بر مجاری رسمی بازرسی ،بدلیل ارتباط مستمر با حجاج گاهی از طریق زائرین و گزارش های مردمی در جریان بسیاری از امور و مشکلات و نواقص قرار می گیرم. اخیرا یک زائر عادی گزارش جامعی با پیرامون مسائل مختلف رفاهی و خدماتی حج سال 91  برای ما  ارسال کرده است که بسیار جالب توجه و متقن می باشد.مدیران باید به مشکلات زائران توجه کنند جایی که مدیران به مسائل زائران و دغدغه های آنان توجه کردند مشکلات کمتر بوده است.

مشاور رییس جمهور با اشاره به اهمیت و حساسیت مساله جابجایی حجاج از مکه به مشاعر و بالعکس افزود: انتقال حجاج به مشاعر بسیار مهم است و همه باید درگیر این موضوع شوند.همه با هم باید در این مساله ورود پیدا کنند تا مردم را با اطمینان و آرامش به عرفات برسانیم ،از هم اکنون ذهن خود را درگیر این امر کنید. برای انتقال حجاج بسوی مشاعر و از مکه به مشاعر بسیج شوید وظایف ذاتی حداقل است اما حداکثر نیست.مدیری که ابتکار خرج می دهد باید تشویق کرد.اگر فکر را بکار ببندید راهکار درست نیز پیدا خواهد شد.

وی ابتکار و نوآوری را باعث حل بسیاری از مشکلات دانست و گفت: بدنبال نوآوری و ابتکار باشید وضع کنونی شما باید با گذشته فرق کند.داشتن تجربه یک چیز و مدیریت چیز دیگری است.تجربه موفق هنگامی کارساز است که در مدیریت بکار رود.مدیریت علمی می تواند نتیجه خوبی در راستای بهتر شدن داشته باشد.

آقای دکتر موسوی با تاکید بر نظارت دقیق بر مفاد قراردادهای منعقده با شرکت های عربستان سعودی گفت: نظارت دقیق بر تعهدات و تحویل کالاهای مندرج در قرار داد ها از لوازم اساسی است .

وی در پایان با تاکید مجدد بر بهره جستن از روش های علمی و مراقبت از نیت الهی در کار گفت:علم بیشتر ذهن انسان را باز می کند و دید انسان را نسبت به مسائل گوناگون وسیع تر می کند.من یقین دارم که به لطف خداوند کارها در مسیر صحیح پیش خواهد رفت چون دست مدد خداوند متعال محسوس است و جای نگرانی نیست.فقط نگران باشید تا نیت شما غیرخدایی نشود.

در این جلسه اعلام گردید تاکنون 71500 نفر از حجاج ایرانی وارد عربستان شده و عملیات انتقال براساس برنامه ریزی انجام صورت گرفته در روز شنبه 29 مهر به پایان خواهد رسید و 12 ذالحجه کار بازگشت حجاج به کشور صورت می پذیرد.همچنین با پیگیری سازمان حج 39 پرواز کسری جهت برگشت زائران ایرانی نیز تامین شده و بحمدالله تمامی نگرانی ها از این بابت مرتفع گردیده است. همچنین در آغاز این جلسه آقای حبیبی تنها رییس ستاد مکه مکرمه و مسئولین بخش های مختلف و نیز مدیران مناطق گزارشی از حوزه کاری خود را به رییس سازمان حج و زیارت ارائه کردند.

مجید عبداللهی امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.