پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

همایش بزرگ امداد گران حج تمتع سال 91 برگزار شد

همایش بزرگ امداد گران حج تمتع سال 91 برگزار شد

به گزارش خبرنگار اعزامی حج نیوز به مکه مکرمه :همایش بزرگ امداد گران و امداد یاوران کاروان های حج تمتع سال 91 با شرکت 1200 نفر از فعالان این بخش و با حضور حجةالاسلام و المسلمین قاضی عسکر نماینده محترم ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی و همچنین حجةالاسلام و المسلمین دکتر موسوی مشاور رییس جمهور و ریاست سازمان حج و زیارت بعد از ظهر جمعه در سالن اجتماعات دار الهادی برگزار شد.در آغازاین نشست و پس از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید حجةالاسلام و المسلمین قاضی عسکر در سخنانی باستناد به روایات معصومین(ع) به تبیین جایگاه و منزلت امدادگران پرداخت و گفت: از تلاش های شما عزیزان تشکر می کنم و از خداوند متعال می خواهم تا به شما کمک کند .در سایه اقدام خیر شما در حج امسال کمترین آسیب ها و مشکلات را داشتیم و سربلند از امتحان الهی بیرون بیاییم.اسلام روحیه تعاون و همکاری را به شکل گسترده میان مسلمان ها تبلیغ می کند.عونک للضعیف من افضل الصدقة از اینکه دست یک انسان ناتوان را بگیرید این بالاترین صدقه است.
قاضی عسکر آرامش را لازمه آیین حج برشمرد و افزود: خداوند بحدی برای میهمانانش ارزش قائل است که هر تقاضا و حاجتی را داشته باشند اجابت خواهد کرد.شخصیت نمونه و الگوی امدادگران است که به این امر افتخار می نماید، ناشناس می آید و به ضیوف الرحمان خدمت می کند تا اطمینان را برای بندگان صالحش به ارمغان بیاورد.ایجاد سکون و آرامش در حجاج نوعی عبادت است.اسلام جلوی اموری مانند غیبت ،تهمت و آبرو ریزی را که باعث تنش می شود ،گرفته است .نقش شما ایجاد آرامش در حجاج است.
نماینده محترم ولی فقیه در پایان با اشاره به همکاری و همدلی بعثه و سازمان حج و زیارت گفت:در خدمت برادر عزیز و دوست گرامی آقای دکتر موسوی هستم ،وظیه خود می دانم هر کجا لازم باشد کمک کنم .مجموعه بعثه در خدمت شماست و با تلاش هردو مجموعه به جلو می رویم کما اینکه لطف خداوند تاکنون شامل حال ما شده است.
در ادمه این نشست حجةالاسلام و المسلمین دکتر موسوی مشاور رییس جمهور و ریاست سازمان حج و زیارت در سخنانی با استناد به آیات قرآن گفت: خداوند متعال من و شما را به حج دعوت نموده تا توبه ما را بپذیرد ،می خواهد بار شما را سبک کند. در بیان این صحبت ها تعارف نداریم .چه کسی می تواند مدعی شود گناهی نکرده است.اکنون خداوند در حج این توفیق زمانی و مکانی را نصیب کرده پس قدر آن را بدانید.
اینکه همه انبیاء و اوصیاء به کعبه افتخار می کنند برای اینست که خداوند کعبه را وسیله ای برای بخشش و توبه بندگانش قرار داده است .توبه یک امر دو طرفه است گاهی انسان بسوی خدا می آید و گاهی نیز خدا بسوی انان می آید.
آقای دکتر موسوی با اشاره به حضور وجود بقیةالله الاعظم (عج) در سرزمین وحی گفت:برادران درطول این سفر مواظب حضور مستمر آقا امام زمان (عج) باشید .اجر و ثواب شما بسیار بزرگ است ،چون برای خدا کار می کنید.بدانید که خداوند به کار بزرگ شما نگاه می کند و در این که شما سرباز امام زمان (عج) هستید شک و تردید نداشته باشید. ارزش لحظه لحظه کار خود را بدانید. یقین بدانید خداوند ما را به بهانه های مختلف به اینجا آورده ،می خواهد گناهان ما را بشوید.مشاعر مانند حمام هایی برای شستشوی گناهان بندگان می باشد.
مشاور رییس جمهور با تجلیل از کار بزرگ امدادگران افزود: کار بزرگ شما تبسم بر لبان امام زمان (عج) می نشاند.این عنایت بقیةالله الاعظم (عج) است که باعث شده شما به میهمانان او رسیدگی کنید.
پس کاری بکنیم تا خداوند در این عرصه باشکوه به ما نگاه لطفی بیاندازد و این امر فقط با عبادات ظاهری محقق نمی شود بلکه همین کار امدادگری و کمک به افراد ناتوان سبب می شود خداوند نیز در بزنگاههای ویژه دستان شما را بگیرد و با نگاه لطف اش مورد عنایت قرار دهد..ارزش خودتان را بدانید، زیرا ارزش هر فردی به کاری است که انجام می دهد.و بالاترین کار آن است که در جستجوی خدا باشیم و او را بیابیم و به او برسیم.حج همان جایی است که می توان این آرزو را محقق ساخت.و لازمه رسیدن به این آرزو اینست که صبر و حوصله داشته باشید و در برابر تحریک شیطان مقاومت کنید ان تصبروا خیر لکم.
بیایید تا در این سفر معنوی فرهنگ انتظار را جا بیندازیم .شرایط تحقق و گسترش فرهنگ انتظار اینست که اسلامی بیاندیشیم و اسلامی عمل کنیم که مورد لطف و محبت امام زمان(عج) قرار بگیریم زیرا امام زمان (عج) کانون محبت و عاطفه است.
بنده از نماینده محترم ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی تشکر می کنم و انصافا از صحبت های ارزشمند ایشان در این جلسه معنوی بهره بردیم.
لازم به یادآوری در آغاز این نشست آقایان حسین عبادی مسئول واحد امداد ،ابوالحسن رضوی مدیر حمل و نقل ترددی ،رضایی معاون حمل و نقل و آقای محسن نظافتی مسئول طرح قربانی گزارشی از حوزه فعالیت خود ارائه نمودند.در پایان نیز آقای نوفرستی به ذکر مصیبت اهل بیت (ع) پرداخت.

 

مجید عبداللهی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.