پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

مدیرکل حوزه ریاست وروابط عمومی سازمان حج عنوان كرد

گوشت قربانی حجاج وارد كشور نمی‌شود

گوشت قربانی حجاج وارد كشور نمی‌شود

مديركل حوزه رياست و روابط عمومی سازمان حج و زيارت با تأكيد بر اينكه برای وارد كردن گوشت قربانی حجاج در مناسك حج برای نيازمندان كشورمان، نياز به هماهنگی‌‌های گسترده وجود دارد، اعلام كرد: در سال جاری گوشت قربانی حجاج به كشور وارد نمی‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمين مهدی شهسواری، مديركل حوزه رياست و روابط عمومی سازمان حج و زيارت گفت: لازمه وارد كردن گوشت قربانی حجاج به كشور برقراری هماهنگی‌های گسترده با وزارت بهداشت، دامپزشكی و ... است كه اين هماهنگی‌ها فعلاً صورت نگرفته و گوشت قربانی حجاج در مناسك حج به نيازمندان كشورمان اختصاص نخواهد يافت.

وی افزود: گوشت قربانی حجاج به طور كلی در اختيار بانك توسعه اسلامی قرار دارد و مسئولان اين بانك هر ساله پس از ذبح، گوشت‌ها را منجمد و در طی سال برای نيازمندان كشورهای اسلامی ارسال می‌كنند.

حجت‌الاسلام شهسواری با اشاره به اينكه همه ساله نگرانی‌هايی در خصوص هدررفت گوشت قربانی حجاج وجود داشته و عنوان می‌شده است كه اين گوشت‌ها دفن می‌شوند، گفت: گوشت تمامی قربانی‌های صورت گرفته منجمد شده و در سردخانه‌ها نگهداری می‌شود تا به مصرف نيازمندان كشورهای اسلامی برسد.

لازم به ذكر است، نگرانی از مسائل بهداشتی و بسته‌بندی گوشت قربانی حجاج، مسئله‌ای بود كه طی سال‌های گذشته مانع وارد كردن گوشت قربانی به كشور می‌شد و البته قبل از آغاز مناسك حج خبرهايی در خصوص امضای تفاهم‌نامه همكاری بين سازمان حج و زيارت و سازمان بهزيستی مبنی بر اختصاص گوشت قربانی حجاج كشورمان به نيازمندان داخل كشور مطرح شد اما گويی در سال جاری اين مسئله تحقق نيافته است.


امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.