پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

شب گذشته با حضور رئیس سازمان حج و زیارت انجام گرفت

برگزاری مراسم بزرگداشت عید سعید غدیر در آشپزخانه ابوالجدائل مکه مکرمه

برگزاری مراسم بزرگداشت عید سعید غدیر در آشپزخانه ابوالجدائل مکه مکرمه

پنجشنبه شب (92/08/02) مراسم بزرگداشت عید سعید غدیر در آشپزخانه ابوالجدائل مکه مکرمه با حضور رئیس سازمان حج و زیارت و معاونان وی ، جمعی از مدیران بعثه مقام معظم رهبری ، سازمان حج و زیارت ، ستاد مکه مکرمه و مدیران مجموعه ‌های مکه برگزار شد.

مهندس سعید اوحدی در این مراسم نورانی که به همت مدیریت و عوامل ایرانی آشپزخانه ابوالجدایل انجام گرفت، به سخنرانی پرداخت و گفت:  پیامبر عظیم الشأن اسلام(ص) پس از پایان یافتن حجه‌الوداع که حجاج همه بلاد اسلامی راهی وطن‌شان بودند، فرمودند همه کاروان‌ها در منطقه غدیر خم توقف نمایند تا ایشان پیام مهمی را ابلاغ نماید.
وی افزود: پس از تجمع همه کاروان‌های حج در منطقه غدیر، پیامبر(ص)- کسی که همه او را به درستی و امانتداری می شناختند- با معرفی امام علی(ع) به عنوان ولی و جانشین و با نازل شدن آیاتی از سوره مائده، کمال دین و اتمام نعمت خداوند را نوید می دهد که با این توصیفات کامل بودن آنچه در مسیر دین انجام خواهیم داد در گرو محبت، عشق و وصل به ولایت خواهد بود.
رئیس سازمان حج و زیارت در این دیدار که در آستانه بازگشت وی به کشور انجام گرفت، اضافه کرد: حج 92 با 40 روز تلاش خالصانه شما عزیزان با عزت و سربلندی به انجام رسید و امروز که تعداد زائران ایرانی حاضر در مکه مکرمه به کمتر از 30 هزار نفر رسیده و به پایان عملیات نزدیک می‌شویم، در این شب نورانی با مولایمان بیعت کنیم تا به عنوان خادمین ضیوف الرحمن از هیچ تلاشی در برنامه ریزی حج آتی و عملیات اجرایی عمره آینده که بزودی آغاز خواهد شد، مضایقه نکنیم.
سعید اوحدی بیان کرد: در موسم حج امسال تا این لحظه بیش از 1400 نفر/ساعت جلسه کارشناسی توسط 6 کارگروه تخصصی با هدف نظام بخشی به عملیات حج آینده و آسیب شناسی حج سالجاری و شناخت نقاط قوت و ضعف موجود تشکیل شده است و قرارداد 80 درصد مسکن مورد نیاز حج آینده توسط کارگروه تخصصی مسکن بسته شده است.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: بر اساس گزارس دفتر بازرسی بعثه مقام معظم رهبری و کارشناسی های صورت گرفته توسط کارگروه‌های تخصصی، 19 مجموعه (هتل) که خدمات مناسبی در حج امسال ارائه ندادند، از چرخه خدمات رسانی به حجاج ایرانی در حج و عمره آتی خارج خواهند شد.
وی اعلام کرد: مذاکرات اولیه برای اجرای عملیات حج 93 انجام گرفته است و در آستانه 17 ربیع الاول ولادت با سعادت پیامبر گرانقدر اسلام(ص)  اولین آگهی ثبت نام کاروان‌های حج در روزنامه های کثیر الانتشار به چاپ خواهد رسید و تا پایان دهه فجر انقلاب اسلامی شاهد پایان یافتن ثبت نام کاروان‌های حج 93 خواهیم بود.
مهندس اوحدی ابراز کرد: با بسته شدن کاروان‌های حج 93 تا زمان اعزام، فرصت بیشتری برای آموزش‌های میدانی زائران و کارگزاران حج آتی توسط بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت وجود خواهد داشت و هیئت پزشکی حج و زیارت نیز مجال بیشتری برای معاینات و سایر اقدامات پزشکی در خصوص زائران خواهد داشت.
رئیس سازمان حج و زیارت خطاب به مدیران مجموعه حاضر در این مراسم گفت: تجربه سالها خدمت شما، سرمایه سازمان حج و زیارت است. همانگونه که در دیدار از مناطق ستادها نیز اعلام شد، پیشنهادات و انتقادات خود را در خصوص مسائل و مشکلات به سازمان اعلام کنید تا در کارگروه‌های تخصصی مطرح شود تا بدین وسیله از آسیب‌های موجود فعلی، در عملیات حج و عمره آینده پرهیز نماییم.
وی ابراز امیدواری کرد: طی ملاقاتی که با وزیر حج عربستان و معاونین ایشان داشتیم، آنها را متقاعد کردیم تا عمره امسال از ماه صفر یعنی یک ماه و نیم زودتر از  زمان اجرای آن در سالهای گذشته آغاز شود و با چاپ آگهی ثبت نام کاروان‌های عمره مفرده از 15 محرم، شاهد حضور زائران ایرانی در ماه صفر در مدینه منوره خواهیم بود.
سعید اوحدی یادآور شد: در حج سالجاری برخی ساختارها را تغییر دادیم. نظام مجموعه‌داری امسال برای اولین بار بطور کامل در حج به اجرا درآمد. از آنجایی که هر اقدام جدیدی با ضعف‌هایی نیز همراه خواهد بود ؛ امیدواریم با پیشنهادات و بیان نقطه نظرات شما، نقاط ضعف مرتفع و نقاط قوت تقویت یابد.
وی بیان کرد: با تکمیل نظام مجموعه‌داری در آینده، ساختار کاروان‌ها نیز نیاز به تغییر خواهد داشت و تفکیک استانی نیز در ترکیب مجموعه ها در برنامه قرار خواهد گرفت.
گفتنی است مراسم بزرگداشت عید سعید غدیر در آشپزخانه ابوالجدائل با مداحی مدیحه سرایان اهل بیت(ع) و سرودن اشعاری در فضیلت مولای متقیان(ع) همراه بود.

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.