پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

گفتگو با معينه زبان‌دان كه زائران انگليسي را هم محرم كرد؛

تاثيري كه حج بر نسل حاجي مي‌گذارد از زبان پژوهشگر حوزه حقوق ژنتيك

تاثيري كه حج بر نسل حاجي مي‌گذارد از زبان پژوهشگر حوزه حقوق ژنتيك

مدير گروه حقوق ژنتيك انجمن حقوق پزشكي ايران درباره تاثير حج‌گزاري در نسل افراد گفت: ايمان داريم به اينكه عبادت و بندگي پروردگار، بر تمام روح و جسم‌مان اثر مي‌گذارد، لذا بر نسل آينده‌مان هم اثر مثبت خواهد گذاشت.

به گزارش حج نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، تعدادي از زائران كه از كشور انگلستان به سرزمين وحي آمده و مي‌خواستند براي انجام اعمال عمره تمتع محرم شوند وقتي ديدند او در حال محرم كردن زائران زن است، به سمتش آمدند و كمك خواستند و از بخت خوبشان، درست تشخيص داده بودند، چون آن فرد هم معينه بود و هم زبان‌دان؛ به اين ترتيب معينه ايراني، زائران انگليسي را هم محرم كرد.

زهرا سادات ميرهاشمي، عضو هيئت علمي گروه فقه و حقوق دانشگاه الزهرا (س) كه به عنوان معينه يكي از كاروان‌هاي زائران تهراني به حج مشرف شده است، از تجربه‌هايش در زمان محرم نمون زائران زن و پاسخگويي به مسائل شرعي آنان مي‌گويد. ميرهاشمي كه مديريت گروه حقوق ژنتيك انجمن حقوق پزشكي ايران را نيز عهده‌دار است در ادامه به سوال زائر درباره تاثير حج‌گزاري بر نسل حاجي پاسخ مي‌گويد.

دكتر ميرهاشمي كه سال‌ها سابقه خدمت به حجاج در قالب معينه كاروان‌هاي حج و عمره را دارد، در بيان خاطره‌اي گفت: در سال ۸۹، در منا، وضعيت سرويس‌هاي بهداشتي چندان مطلوب نبود. يك روز صبح متوجه شدم كه سرويس‌هاي بهداشتي تميز هستند.

خيلي متعجب شدم. روز دوم بيتوته در منا بود كه باران شديدي در منا مي‌باريد. ديدم خانمي كه هم مادر شهيد و هم همسر شهيد بود، خيس خيس وارد چادر شد. پرسيدم در اين همه مدت كجا بودي؟ از پاسخ دادن طفره مي‌رفت، تا اينكه متوجه شدم براي تميز نمودن سرويس‌هاي بهداشتي رفته بوده است. هر لحظه به حال آن زائر عزيز غبطه مي‌خورم چون او در مبارزه با نفس، دست همه را بست.

مدير گروه حقوق ژنتيك انجمن حقوق پزشكي ايران درباره آثار درماني حج نيز گفت: تجربيات نشان مي‌دهد افرادي كه به حج مشرف مي‌شوند و استرس و وسواس خيلي شديد دارند، در انتهاي سفر حج با تاثير مثبت اعمال بر روحيه‌شان و يادگيري دقيق احكام شرعي، خيلي تغيير مي‌كنند. قطعاً اعمال حج خيلي مي‌تواند در درمان بيماري‌ها، خصوصاً بيماري‌هاي روحي موثر باشد. اگر به باطن اعمال برسيم كه نور علي نور است اما همين ظاهر اعمال هم در درمان بيماري‌هاي روحي موثر است.

ميرهاشمي درباره تاثير حج‌گزاري در نسل افراد نيز گفت: ايمان داريم به اينكه عبادت و بندگي پروردگار، بر تمام روح و جسم‌مان اثر مي‌گذارد لذا بر نسل آينده‌مان هم اثر مثبت خواهد گذاشت.


امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.