پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

11 آبان ؛ بازگشت آخرین گروه از کاروان‌های مدینه قبل به کشور

11 آبان ؛ بازگشت آخرین گروه از کاروان‌های مدینه قبل به کشور

رئیس ستاد مکه مکرمه: آخرین گروه از کاروانهای مدینه قبل 11 آبان از فرودگاه جده به کشور باز می گردند.

مسعود مجردی رئیس ستاد مکه مکرمه در گفتگو با خبرنگار حج نیوز گفت: پس از ایام تشریق و با پایان یافتن مناسک حج ، روند خروج حجاج ایرانی از مکه مکرمه ادامه دارد و در حال حاضر 30 درصد حجاج کشورمان در این شهر مقدس حضور دارند.

وی افزود: عملیات بازگشت حجاج ایرانی به میهن اسلامی از 28 مهرماه سالجاری آغاز شده و تا 18 آبان ادامه خواهد داشت. همچنین آخرین گروه از حجاج کاروانهای مدینه قبل حاضر در مکه مکرمه روز شنبه 11 آبان ماه از فرودگاه جده به کشور بازخواهند گشت.

مجردی ادامه داد: ستاد مرکزی و ستادهای فرعی چهارگانه مکه مکرمه تا آخرین لحظه حضور زائران در این شهر مقدس فعال و در حال خدمات رسانی به هموطنان و پیگیر امور ایشان هستند.

رئیس ستاد مکه مکرمه اضافه کرد: از ابتدای موسم تا کنون 21 نفر از هموطنان‌مان شامل 20 نفر در مکه و یک نفر در مدینه منوره فوت کرده اند.

وی در خصوص سوغات بردن آب زمزم به زائران توصیه کرد: آن دسته زائرانی که با پروازهای شرکت هواپیمایی ایران ایر و ماهان به کشور باز می گردند، لازم است بطری های آب زمزم تهیه شده را همراه بارشان در هتل محل اقامت و زائرانی که با پروازهای سعودی ایرلاین به کشور بازخواهند گشت، لازم است آب زمزم تهیه شده را به قسمت بار فرودگاه تحویل نمایند و از همراه بردن آنها به داخل هواپیما خودداری نمایند.

رئیس ستاد مکه مکرمه در انتها یادآور شد: حجاج ایرانی که با پروازهای سعودی ایرلاین به کشور باز میگردند، تنها مجاز به تحویل بارشان در قالب دو ساک متحدالشکل که قبلاً به آنها اعلام شده می باشند و در صورت داشتن بار اضافه به ازای هرکیلو بار مبلغ 20 ریال سعودی جریمه خواهند شد. همچنین ایشان تنها مجاز به همراه بردن  ساک دستی به وزن 5 کیلوگرم به داخل هواپیما هستند.



امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.