پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

بر اساس طرح پيشنهادي؛

جمرات به مسجدالحرام وصل مي شود

جمرات به مسجدالحرام وصل مي شود

مديركل پروژه هاي توسعه مشاعر مقدسه از طرح پيشنهادي در خصوص وصل شدن جمرات به مسجدالحرام از طريق يك مسير مخصوص خبر داد.

به گزارش حج نیوز به نقل از پايگاه اطلاع رساني حج، سعود الذكري مديركل اجراي پروژه‌هاي توسعه در مشاعر مقدسه از پيشنهاد جديدي خبر داد كه بر اساس آن مسير سايه بان شكلي براي حجاج پياده احداث مي‌شود كه از صحن غربي جمرات آغاز مي‌شود و در مسجدالحرام پايان مي‌يابد كه اين طرح به بيش از دو ميليون حاجي در سال خدمت مي‌كند.

وي در گفتگو با الوطن گفت: مسير پيشهادي فقط براي خدمت به حجاجي كه به صورت پياده رفت و آمد مي‌كنند، ساخته مي‌شود و از ورود هر گونه خودرو جلوگيري خواهد شد و پيش بيني مي‌شود يك راه حل ريشه اي براي كاهش فشار بر حجاج بيت الله الحرام باشد كه براي اتمام مناسك حج خود از جمرات به مسجدالحرام مي‌روند و اين مسير به حدود دو ميليون حاجي در سال خدمت خواهد كرد.

وي گفت: پيشنهاد مرتبط شدن صحن غربي جمرات به آن بخش از مسجدالحرام كه طرح توسعه در حال اجراست، با هماهنگي شوراي توسعه مكه مكرمه و مشاعر مقدسه و طرفهاي دست اندركار حج بررسي مي‌شود و پس از آن مبالغ اختصاص يافته براي ساخت آن تصويب خواهد شد و اين مسير با ويژگيهاي استاندارد در نقشه‌هاي مفصل ايجاد خواهد شد و در صورتي كه ساخت آن تصويب شود به كاهش فشار بر حجاج از طريق جدايي ميان مسيرهاي حركتي خودروها و افراد پياده كمك خواهد كرد.

الذكري اظهار داشت: طرحهاي احداث تونل و مسيرهاي افراد پياده كه اجرا شد موفقيت خود را در روند ساماندهي حج اثبات كرد و بيشتر تونل‌هاي جديد به طور كامل در موسم امسال مورد بهره برداري قرار گرفت.

وي افزود: دستگاههاي مسئول توسعه مشاعر مقدسه هر طرحي را كه مي‌تواند سبب كاهش فشار بر ضيوف الرحمن و تسهيل مناسك آنها شود بررسي كنند و مساله توسعه متوقف نخواهد شد.
 

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.