پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

آهنگریان مدير عمليات شمسا در عراق شد

آهنگریان مدير عمليات شمسا در عراق شد

در مراسمی با حضور نمايندگاني از بعثهِ مقام معظم رهبري و سازمان حج وزيارت در كشور عراق، توديع و معارفه تهراني و محرم علی آهنگریان، مديران قديم و جديد عمليات شمسا در عراق برگزار شد.

در اين مراسم كه در هتل كرامه كربلاي معلي برگزار شد حجت الاسلام و المسلمين رضا اسكندري نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق،  مصطفي قاسمي مدیر دفتر نمايندگی سازمان حج و زيارت در عراق، ناصر صبا مدير عامل شركت شمسا و برخي هتلداران و صاحبان شركت‌هاي عراقي حضور داشتند.

حجت الاسلام و المسلمين رضا اسكندري نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق، آقايان محرم علی آهنگریان و تهراني را افرادي صالح و خدوم عنوان كرد و گفت: مهم اين است كه در جابجايي ها، فردي صالح جاي فرد صالح ديگري را بگيرد و همه از قبلي‌ها به خوبي ياد كنند.


وي از آقاي تهراني كه در مدت مسووليتش خدمات خوبي به زائران ارائه داد تقدير كرد و گفت: البته در مدت زماني هم كه آقاي محرم علی آهنگریان نبودند از خدمات وي هم ياد مي‌كرديم و ان شاء الله زائران بتوانند از خدمات اين دو عزيز برخوردار باشند.


وي در بخش ديگري از سخنانش به توطئه‌هاي آمريكا و به ويژه انگليسي‌ها براي ايجاد تفرقه ميان مسلمانان و به ويژه ميان مردم ايران و عراق اشاره كرد و گفت: هم اكنون به بركت امام علي ابن موسي الرضا (ع) و ائمه مدفون در عراق، انس و الفت خوبي ميان زائران ايراني و عراقي ايجاد شده است و هر چه قلوب مسلمانان اين دو كشور به هم نزديك‌تر شود مسير سعادت كشورهاي اسلامي تضمين مي‌شود و دشمنان در توطئه‌هاي خود ناكام خواهند ماند.



مصطفي قاسمي نماينده سازمان حج و زيارت در عراق هم براي آقاي تهراني آرزوي موفقيت كرد و گفت: اميدواريم با حضور آقاي محرم علی آهنگریان كه به خادم الزوار معروف است بتوانيم خدمات بيشتري به زائران ارائه كنيم.


در ادامه اين مراسم ناصر صبا مدير عامل شركت شمسا پيش از هر سخني از همه شركتهاي عراقي كه در زمينه حمل و نقل و اسكان و امنيت زائران ايراني در مراسم روز عرفه همكاري كردند قدرداني كرد و گفت: البته مشكلاتي هم بود كه به خود ما در تهران برمي گردد و سعي مي‌كنيم اين موارد را به گونه اي احصا كنيم تا در اربعين تكرار نشود.


وي افزود: ناقدان بصير در بعثه مقام معظم رهبري، سازمان حج و زيارت و شمسا عملكرد شركت‌هاي عراقي را در روز عرفه بررسي مي‌كنند و در خصوص كساني كه كوتاهي كردند تصميماتي مي‌گيريم.


صبا ادامه داد: شش ماه پيش كه مراسمي براي اقايان محرم علی آهنگریان و تهراني در اين مكان برگزار كرديم گفتيم كه مراسم توديع محرم علی آهنگریان نيست چرا كه وي را كوهي از تجربه مي‌دانستيم و در تهران به عنوان مشاور عالي رتبه خود استفاده كرديم.


وي گفت: اكنون هم عرض مي‌كنم كه مراسم توديع آقاي تهراني نيست و در جلسه هفته گذشته هيات مديره شمسا، وي را به سبب تجربيات خوبش در عرصه ديپلماسي به عنوان مدير بين الملل شركت شمسا منصوب كرديم.


مدير عامل شركت شمسا در عين حال از خدمات آقاي تهراني در اين مدت در عراق قدرداني كرد و افزود: هم اكنون با وجود حجت الاسلام و المسلمين اسكندري و آقايان قاسمي و محرم علی آهنگریان كه اين سه را يك روح در سه بدن مي‌دانيم اميدواريم روند خدمت رساني به زائران مطلوب‌تر شود.


محرم علی آهنگریان مدير جديد عمليات شمسا در عراق هم آخرين سخنراني بود كه در مراسم معارفه اش گفت: از زحمات آقاي تهراني در اين مدت ۶ ماه تشكر مي‌كنيم هرچند ما او را در شرايط سختي رها كرديم.


وي افزود: با وجود حجت الاسلام و المسلمين اسكندري و اقاي قاسمي بهترين فرصت براي خدمت گزاري فراهم است و اميدواريم در آستانه محرم، بتوانيم خدمات بيشتري به زائران به ويژه در اربعين حسيني داشته باشيم.


مدير عمليات شمسا در عراق گفت: شركت هايي كه با آنها در عراق سروكار داريم بايد مراقب باشند با برخي كم كاري هايشان، به زائران صدمه وارد نشود و خدمت آقاي اوحدي رئيس محترم سازمان حج و زيارت در تهران عرض کردیم كه بايد در اين خصوص از شركت‌هاي قوي و كارآمد استفاده كرد.


محرم علی آهنگریان افزود: از فردا برنامه ريزي‌هاي محرم و به ويژه اربعين بايد آغاز شود تا زائران با طمانينه و خاطره خوش سرزمين عراق را ترك كنند و براي پيشگيري از ايجاد مشكل براي زائران ايراني در اربعين از فردا براي ۱۵ كاروان امكانات اسكان و حمل و نقل و غيره را به صورت ذخيره در نظر خواهيم گرفت.


وي ضمن گلایه از برخي هتل داران و ماشين‌هاي حمل و نقل عراقي كه گاهي اوقات از وظايف خود شانه خالي مي‌كنند خواست به گونه اي برخورد كنند كه زائران  با مشكل مواجه نشوند. 


امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.