پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

هزينه سفر به عمره مفرده كاهش مي‌يابد

هزينه سفر به عمره مفرده كاهش مي‌يابد

رييس سازمان حج و زيارت از كاهش هزينه سفر به خانه خدا در عمره مفرده ۹۳-۹۲ خبر داد و گفت: رقم نهايي كاهش ها، پس از مذاكره با شركت هواپيمايي سعودي اعلام مي‌شود.

به گزارش حج نیوز سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت اعلام کرد: ستاد برنامه ريزي عمليات عمره ۹۳-۹۲ در سازمان حج و زيارت تشكيل شده و جلسات ستاد به صورت روزانه تشكيل مي‌شود.

معاون وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي اضافه كرد: تعيين قيمت‌هاي عمره مفرده پيش رو در ستاد برنامه ريزي عمليات عمره تقريبا نهايي شده و فقط منتظر مذاكره با هواپيمايي سعودي هستيم تا بتوانيم قيمت‌ها را اعلام كنيم.


اوحدي يادآور شد: به منظور انجام مذاكره با شركت هواپيمايي سعودي از مسئولان اين شركت براي حضور در تهران دعوت شده كه نمايندگان اين شركت به احتمال زياد اوايل هفته آينده وارد كشور مي‌شوند.


رييس سازمان حج و زيارت از فراخوان اولويت‌هاي عمره مفرده ۹۳-۹۲ براي ثبت نام در كاروان‌ها از اواخر آبان ماه جاري خبر داد و گفت: به طور قطع هزينه‌هاي اعزام زائران ايراني به عمره مفرده پيش رو كاهش مي‌يابد که البته این کاهش قیمت توأم با افزایش کیفیت خواهد بود. اما رقم دقيق آن پس از مذاكره با طرف سعودي اعلام خواهد شد.


اوحدي اضافه كرد: سعي داريم در عمليات عمره آتي، ضمن افزايش كيفيت خدمات رساني به زائران ايراني، هزينه اعزام‌ها را نيز كاهش دهيم.


به گفته معاون وزير ارشاد، حداقل هزينه اعزام به عمره مفرده در سال گذشته دو میلیون و یکصد هزار تومان و حداكثر سه ميليون و 500 هزار تومان بود كه اين رقم در اعزام‌هاي پيش رو كاهش مي‌يابد.


شايان ذكر است، رييس سازمان حج و زيارت چندي پيش از موافقت وزارت حج عربستان براي افزايش ۵۰ درصدي سهميه جمهوري اسلامي ايران در عمره ۹۳ – ۱۳۹۲ خبر داد.


وي با بيان اينكه برنامه زمان‌بندي عمره پيش رو تدوين و تقديم نماينده ولي فقيه و سرپرست حجاج ايراني شده است، گفت: در عمره ۹۳ – ۹۲ در قالب برنامه ۱۰ روزه، زمينه تشرف بيش از ۷۵۰ هزار زائر ايراني فراهم مي‌شود.


اوحدي همچنين با اعلام اينكه ثبت‌نام و انتخاب كاروان زائران عمره از ۱۵ محرم شروع و در دو مرحله انجام مي‌شود، ابراز اميدواري كرد كه در نیمه دوم ماه صفر شاهد حضور عمره‌گزاران ايراني در سرزمين وحي باشيم.

 


امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.