پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

سرپرست حجاج ايراني به مناسبت گرامیداشت 13 آبان عنوان كرد

ريشه بسياري از مشكلات و انحرافات آمريكا و رژيم صهيونيستي است

ريشه بسياري از مشكلات و انحرافات آمريكا و رژيم صهيونيستي است

نماينده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: اولين رخدادي كه روز سيزده آبان به وقوع پيوست و نقش بسيار سرنوشت سازي در پيروزي انقلاب اسلامي برجاي نهاد «تبعيد حضرت امام به تركيه» است. امام (ره) بعد از آن نطق بسيار مهمي كه عليه كاپيتالاسيون و رژيم شاه بيان كردند و ريشه بسياري از مشكلات و انحرافات را آمريكاو اسرائيل دانسته و آمريكا را در آن زمان نوكر اسرائيل معرفي كردند؛ توسط رژيم شاه به تركيه تبعيد شدند.

به گزارش حج نیوز به نقل از پايگاه اطلاع رساني حج، نماينده ولي فقيه و سرپرست حجاج ايراني كه در نمازخانه سازمان حج و زيارت و در جمع كاركنان و كارمندان بعثه مقام معظم رهبري و سازمان حج سخن مي‌گفت، به رخدادهاي تاريخي در مسیر انقلاب اسلامی اشاره کرد.

وي به روز سيزده آبان اشاره كرد و در آستانه محرم الحرام به اجمال به بحثي تطبيقي ميان برخي از رخدادهاي سيزده آبان و قيام عاشورا پرداخت و اظهار داشت: روز سيزده آبان در تاريخ كشور ما يكي از روزهاي بسيار مهم به شمار مي‌آيد، زيرا در چنين روزي سه رخداد مهم تاريخي براي كشور و انقلاب ما اتفاق افتاده است.

ريشه بسياري از مشكلات و انحرافات آمريكا و رژيم صهيونيستي است

نماينده رهبر انقلاب افزود: اولين رخدادي كه روز سيزده آبان به وقوع پيوست و نقش بسيار سرنوشت سازي در پيروزي انقلاب اسلامي برجاي نهاد «تبعيد حضرت امام رضوان الله تعالي اليه به تركيه» است. امام (ره) بعد از آن نطق بسيار مهمي كه عليه كاپيتالاسيون و رژيم شاه بيان كردند و ريشه بسياري از مشكلات و انحرافات را آمريكاو اسرائيل دانسته و آمريكا را در آن زمان نوكر اسرائيل معرفي كردند؛ توسط رژيم شاه به تركيه تبعيد شدند.

حجت الاسلام والمسلمين سيد علي قاضي عسكر دو حادثه مهم ديگر روز سيزده آبان را «شهادت دانش آموزان» و «تسخير لانه جاسوسي آمريكا» در چنين روزي دانست.

وي به پيوند ميان مناسبت‌هاي سيزده آبان و عاشورا اشاره كرد و اظهار داشت: بعضي گاهي اوقات صورت و ظاهر رخدادي شكست است اما در باطن به پيروزي ختم مي‌شود. آن روزي كه امام خميني (ره) توسط رژيم شاه، مظلومانه به تركيه تبعيد شدند، شايد تصور بسياري بر اين بود كه ديگر كار انقلاب تمام و نهضت به طور كامل سركوب شده است. امام را به تركيه تبعيد كردند و حتي اجازه ندادند كه ايشان فعاليت سياسي اجتماعي داشته باشد اما اين رخداد سبب تبعيد امام به نجف گرديد و جايگاه علمي سياسي و معنوي ايشان براي همگان روشن شد.

نماينده رهبر انقلاب اضافه كرد: عظمت علمي و شجاعت و عزت نفسي كه امام داشتند، نجف را به پايگاه ضد رژيم تبديل كرد و سخنراني‌ها و پيامهاي ايشان از نجف به دست مردم مي‌رسيد. نظريه ولايت فقيه را حضرت امام در نجف تدريس كردند و همانگونه كه همه شاهد بوديم امام بعدها به پاريس هجرت كردند و در نهايت به پشتوانه ملت انقلاب را به پيروزي رساندند.

بايد بدانيم آينده از آن ما است

وي بسياري از رخدادهاي انقلاب اسلامي را مشابه اتفاقات عاشورا دانست و گفت: وقتي كه يزيد، حسين بن علي (ع) و يارانش را به شهادت رساند خيال كرد كه همه چيز تمام شده و پيروز ميدان است، وحي و نبوت و همه چيز را منكر شد. اما طولي نكشيد كه خون شهيدان كربلا اثر خود را بر جاي نهاد و حكومت بني اميه ساقط شد و اين سنت خداوند در طول تاريخ است.

نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت با استناد به آثار نهضت حسيني افزود: در رابطه با فشارهايي كه به ملت ما مي‌آيد بايد بدانيم كه آينده از آن ما است و آن گونه كه قرآن نويد داده «و نريد أن نمن على الذين استضعفوا في الأرض و نجعلهم أئمة و نجعلهم الوارثين» سرانجام كفر و شرك شكست خواهند خورد و غلبه با حق و حقيقت خواهد بود.

سوريه همچنان مقاومت و پيشروي مي‌كند

وي در ادامه به مساله سوريه اشاره كرده و اظهار داشت: در قضيه سوريه اگر به دو سال قبل اين كشور بنگريم درمي يابيم كه بسياري از كشورهاي دخيل در جنگ سوريه به نوعي فريب داده شدند و جنگ افروزان وعده داده بودند كه حكومت سوريه در مدت چند ماه سقوط خواهد كرد، ولي با تمام فشارهايي كه اعمال شد، سوريه همچنان مقاومت و پيشروي مي‌كند و دشمنان ملت‌ها بزودي در اين عرصه نيز شكست سختي خواهند خورد.

سرپرست حجاج ايراني با اشاره به مذاكرات اخير ايران با كشورهاي غربي به رهنمودهاي مقام معظم رهبري اشاره كرد و افزود: توطئه هايي كه دشمنان براي خالي كردن دل مردم انجام مي‌دهند و مرتبا تكرار مي‌كنند كه اگر سازشي با غرب صورت نگيرد تهديد هايي را عملي خواهند كرد، همگي بي اساس است. همان گونه كه رهبر معظم انقلاب اعلام كردند و فرمودند ما به تيم مذاكره كننده هسته اي ايران و ديپلمات‌هاي كشور كه فرزندان انقلاب هستند ايمان داريم، لذا همگان بايد اين اقدام مهم را پشتيباني كنند كه در صورت رسيدن به توافق، پيروزي نصيب ما مي‌شود و در صورت عدم توافق باز هم پيروزي از آن ايران است چرا كه ماهيت غير قابل اعتماد غرب بيش از گذشته براي مردم روشن مي‌شود و ما بيش از گذشته به توان خود تكيه خواهيم كرد.

نقش رهبري و ولايت فقيه در مديريت مدبرانه كشور بي بديل است

وي ولايت فقيه را نعمتي الهي براي انقلاب اسلامي دانست و گفت: در طول انقلاب با رهبري امام راحل (قدس سره) و خلف صالح ايشان مقام معظم رهبري تمامي توطئه‌هاي دشمنان نقش بر آب شده است و به فضل الهي ايران اسلامي همچنان با قدرت و قوت در صحنه‌هاي بين المللي و منطقه اي حضوري تاثير گذار دارد و موفقيت‌هاي و پيشرفت‌هاي نظام اسلامي روز افزون ادامه خواهد يافت.

نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت با اشاره به ديدارهاي خود با بعثه كشورهاي مختلف در ايام حج گفت: امروز مسلمانان جهان اذعان دارند كه نقش رهبري و ولايت فقيه در مديريت مدبرانه كشور بي بديل است و يكي از دلايل شكست حركت مسلمانان در كشورهايي چون مصر عدم برخوردي از رهبري الهي و توانمند است. 

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.