پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

دکتر موسوی در همایش بزرگ حجاج ایرانی خارج از کشور :

ما باید تابلوی « سلام» را در جهان بلند کنیم

ما باید تابلوی « سلام» را در جهان بلند کنیم

به گزارش خبرنگار اعزامی حج نیوز به عربستان :همایش توجیهی حجاج ایرانی خارج کشور بعد از ظهر شنبه با مشارکت 15 کاوران به استعداد صدها تن از زائران و با حضور حجةالاسلام و المسلمین قاضی عسکر نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی و همچنین حجةالاسلام و المسلمین دکتر موسوی مشاور رییس جمهور و ریاست سازمان حج و زیارت در محل سالن اجتماعات دار الهادی برگزار شد.

در این آیین باشکوه  آقای دکتر موسوی با اشاره به اهمیت سفر معنوی حج و لزوم درک مراتب آن گفت: برای هرکس که گام در مسیر این سفر پر رمز و راز بنهد چند نکته اساسی وجود دارد .نکته اول آنست که این سفر آرزوی همه بوده و هست و یقین بدانید که در رسیدن به این آرزو خداوند متعال نقش اول و آخر را دارد .نکته دوم :حج بهترین سفر در طول حیات انسان است که شاید در طول عمر یکبار برای فرد اسباب آن فراهم شود ،پس سفر  حج بعنوان بهترین خاطره زندگی برای همگان خواهد که در دفتر خاطرات ثبت و ضبط خواهد شد .سفر به سرزمین وحی و زیارت حرم نبی گرامی اسلام (ص) ،خانه حضرت فاطمه زهرا(س) ،قبور ائمه بقیع در مدینه و حرم امن الهی در مکه مکرمه از آنچنان لذت معنوی برخوردار است که شیرینی آن تا آخر بر کام انسان خواهد بود.

وی با اشاره به هدف اساسی از سفر حج گفت:آمده ایم تا در خود تحول ایجاد کنبم اما این دگرگونی چگونه بدست می آید ؟دوستان عزیز !خداوند متعال ما را به این میهمانی پر فضیلت دعوت کرده و راه رسیدن به خود را بسیار ساده قرار داده که هرکس می تواند به راحتی بدان دست یابد.

مشاور ریس جمهور و ریاست سازمان حج ساده ترین راه بهره گیری از معارف حج را خودشناسی برشمرد و افزود: ارزش خود را بدانیم هرکس ارزش خود را بداند می تواند تحول شگرفی را در درون خود ایجاد کند.انسان باید به این باور برسد که تمام آفریده های خداوند در خدمت تعالی و تکامل اوست ،حتی فرشتگان مقرب الهی نیز در خدمت رشد و تعالی معنوی انسان قراردارند.لذا باید جایگاه و منزلت خود را فراتر از مادیات بدانیم ،ماه و آفتاب زینت های آسمان اند نه وجود انسان ،اما ایمان زینت اقلیم وجود آدمی است. پس باید ارزش خود را فراتر از امور دنیوی بدانیم.به همین دلیل خداوند مقدر کرده تا انسان اشرف و برترین مخلوقات باشد و همیشه بر سکوی بلند احسن تقویم قرار گیرد.

حجةالاسلام و المسلمین دکتر موسوی تعبد و تسلیم در برابر پروردگار عالم را بعنوان روح عبادات قلمداد کرد و گفت:حج جای تسلیم است.زیرا تسلیم روح همه عبادات می باشد.اینجا جای تعبد است.البته خداوند از ما خواسته در اصول دین و برای دست یابی به جهان بینی کامل و تعمیق باورها ازابزار عقل استفاده کنیم .اما تا رسیدن به این باور روح تسلیم باید در کالبد انسان حلول پیدا کند تا تحول مورد نظر ایجاد شود.

دکتر موسوی بخشش و توبه را مهمترین دستاورد حج معرفی و افزود:خدا دعوت کرده تا باور کنیم می خواهد در این موسم بزرگ حج ما را ببخشد. و این امر نیازمند اخلاص است.در حج نشانه های آشکاری برای همه وجود دارد که نیازمند تفسیر نیست.

مشاور رییس جمهور در پایان اسلام را در دین همزیستی مسالمت آمیز و پیام آور اسلام برشمرد و گفت: اسلام دین تحول و تغییر است .اسلام دین زندگی است .برای تغییر جهان و دمیدن روح معنویت ما باید در جهان تابلوی سلام را بلند کنیم ،خدا از کسانی نگذرد که با رفتارهای خشونت آمیز و با تحریک نظام سلطه اسلام را خشن معرفی کردند.

اسلام دین صلح و سلام است و نزغنا ما فی قلوبهم من غل .اسلام می خواهد در همین بهشت خود را بسازیم بهشتی بدون غیبت ،تهمت و دروغ و خداوند در حج ما را فرا خواهنده تا زندگی بهشتی را آغاز کنیم.

مجید عبداللهی امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.