پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

امشب انجام خواهد گرفت:

بازگشت آخرین گروه از حجاج ایرانی به کشور

بازگشت آخرین گروه از حجاج ایرانی به کشور

امشب؛ آخرین گروه از زائران ایرانی حج تمتع سالجاری به کشور بازخواهند گشت.

به گزارش حج نیوز، با مراجعت آخرين گروه از حجاج ايراني به ميهن اسلامي، عمليات حج تمتع سال ۹۲ به پايان می رسد و پرونده حج تمتع 92 بسته خواهد شد.

براساس اين گزارش، ساعت 20:50 امشب(۱۸ آبان92) آخرين گروه از حجاج ايراني شامل زائران کاروان‌های 17279 و 17282 با پرواز  شماره 5089  شرکت هواپیمایی ماهان، مدینه منوره را به مقصد فرودگاه بین المللی مهرآباد ترک خواهند کرد  و با ورود اين گروه از حجاج به كشور، عمليات حج تمتع سال ۹۲ به پايان خواهد رسید.

اين گزارش حاكي است، پرواز کاروان‌های مدينه قبل از 28 مهرماه آغاز شده و در روز ۱۱ آبان ماه پايان يافت و پرواز حجاج کاروان‌های مدينه بعد نيز امشب به پایان خواهد رسید.

اين گزارش مي‌افزايد، در پي كاهش ۲۰ درصدي زائران كشورهاي اسلامي، امسال64 هزار و 152 نفر از هموطنانمان (زائر و عوامل) در قالب ۴۹۹ كاروان به حج تمتع مشرف شدند.

نخستين گروه از عوامل ستادي،اجرایی و فرهنگی حج امسال از ۱۸ شهريور ماه و اولين گروه از حجاج كشورمان از ۲۳ شهريور ماه سالجاري به سرزمين وحي اعزام شدند و پروازهای رفت زائران تا ۱۸ مهر ماه ادامه داشت.

همچنين عمليات بازگشت حجاج ایرانی در قالب 182 پرواز، از ۲۸ مهر آغاز و تا ۱۸ آبان ادامه یافت.

۵۰ درصد پروازهاي زائران ایرانی حج امسال با دو شركت هواپیمایی کشورمان ايران اير و ماهان و۵۰ درصد ديگر نيز با شرکت هواپيمايي عربستان انجام گرفت.

در موسم حج امسال ۶۰ درصد زائرين بين ۴۰ تا ۶۰ سال و ۲۸ درصد هم بین ۶۰ تا ۸۰ سال و مابقي زير ۴۰ سال و ۶۰۰ نفر بالاي ۸۰ سال بودند.

كم سن‌ترين زائر ایرانی حج امسال 4 ساله و مسن‌ترين زائر ایرانی حج ۹۴ ساله بود.

در حج امسال پرواز زائران مدينه قبل مستقيماً به فرودگاه مدينه و پروازهاي برگشت کاروان های مدينه بعد نيز از فرودگاه مدينه به مقصد ایستگاه‌های پروازی كشور انجام گرفت و با این تدبیر ، سفرهاي زميني از مدينه به جده حذف شد و معطلي زائران در فرودگاه جده نيز كاهش يافت.

شایان ذکر است بازگرداندن دو ميليون تومان به حجاج به همت نماينده محترم ولي فقيه در امور حج و زيارت و تلاش‌های مسئولین و کارشناسان بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت از ويژگي‌هاي حج امسال بود.




امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.