پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

رهبر معظم انقلاب در ديدار مسئولان و دست اندركاران حج:

ظرفیت عظیم حج باید در مقابل توطئه برافروختن آتش‌افروزی‌های مذهبی فعال شود

ظرفیت عظیم حج باید در مقابل توطئه برافروختن آتش‌افروزی‌های مذهبی فعال شود

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (دوشنبه) در دیدار مسئولان و دست اندرکاران حج امسال، حج را یک هدیه الهی و ظرفیتی تمام نشدنی در ایجاد تفاهم حول نیازهای مشترک دنیای اسلام خواندند و تصریح کردند: یکی از گرفتاریهای بزرگ امروز دنیای اسلام، گرفتاری تحمیلی، عمدی و خباثت‌آور برافروختن آتش اختلافات امت اسلامی و فرقه‌های مذهبی است.

حضرت آیت الله خامنه‌ای با تأکید بر لزوم توجه به حساسیت‌ها و اقتضائات زمانی برای استفاده از ظرفیت عظیم حج خاطرنشان کردند: دستگاه استکبار و استعمار تجربه زیادی در آتش‌افروزی‌های مذهبی دارد و در شرایط کنونی باید ظرفیت حج در مقابل این توطئه فعال شود.

ایشان همچنین افزودند: تقابل فرقه‌های مذهبی به شیعه و سنی محدود نخواهد شد و اگر دشمنان اسلام بتوانند این تقابل‌ها را نهادینه کنند، به جان هم انداختن فرقه‌های درون اهل سنت و شیعه در دستور کار آنان قرار می‌گیرد.

رهبر انقلاب، فرصت ایجاد تفاهم در خصوص خواست‌ها و نیازهای مشترک دنیای اسلام را یکی دیگر از ظرفیت‌های بی‌نظیر حج خواندند و تأکید کردند: بسیاری از ظرفیت‌های حج هنوز ناشناخته است و باید از صاحبان فکر و اندیشه برای کشف و شناسایی این ظرفیت‌های جدید استفاده کرد.

ایشان، با تشکر از زحمات دست اندرکاران حج امسال و ارائه‌ی خدمات صحیح و منطقی به زائران، اظهار امیدواری کردند که نعمت بزرگ و ظرفیت تمام نشدنی حج بیش از گذشته در خدمت دنیای اسلام قرار گیرد.

در ابتداي اين ديدار حجت الاسلام و المسلمين قاضي عسگر نماينده ولي فقيه و سرپرست حجاج ايراني در گزارشي مجموعه اقدامات بعثه‌ي مقام معظم رهبري در زمينه‌هاي فرهنگي، معنوي و بين‌المللي حج را بيان كرد.

در ادامه، آقای اوحدی رئيس سازمان حج و زيارت نيز گزارشي از عملكرد بخش اجرايي و عملياتي حج امسال و نحوه‌ي رسيدگي به كاروان‌هاي اعزامي ارائه كرد.
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.