پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

سرپرست حجاج ايراني در مراسم قرعه كشي عمره دانشجويي:

سفر حج و عمره در جواني تاثيرات شگرفي در زندگي انسان بر جاي مي گذارد

سفر حج و عمره در جواني تاثيرات شگرفي در زندگي انسان بر جاي مي گذارد

سرپرست حجاج ايراني، سفر حج و عمره در ايام جواني را داراي تاثير بسيار ي در زندگي انسان دانست و اظهار داشت: هرچه انسان جوان‌تر باشد و قدم در اين سفر بگذارد دستاوردش بيشتر است چرا كه اگر اين تحول در آغاز راه زندگي اتفاق بيفتند تا پايان عمر، انسان مي‌تواند راه را درست طي كند و مي‌توانند سالهاي متمادي با عشق به خدا و معنويت زندگي كنند.

به گزارش حج نیوز به نقل از خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج، مراسم قرعه كشي عمره دانشجويي با حضور نماينده ولي فقيه و سرپرست حجاج ايراني، رياست سازمان حج وز يارت و جمع كثيري از دانشجويان در سالن همايش‌هاي فردوسي دانشكده ادبيات دانشگاه تهران برگزار شد.

در اين همايش حجت الاسلام والمسلمين سيد علي قاضي عسكر سفر حج و عمره را يك سفراستثنايي و معنوي دانست و اظهار داشت: در هيچ كجاي عالم ويژگي‌هاي اين سفر وجود ندارد گام نهادن در چنين سفري اگر توام با بصيرت و آگاهي باشد قطعا تاثيرات عميقي در زندگي انسان برجاي مي‌گذارد.


وي افزود: ميزبان سفر حج و عمره خداوند تبارك و تعالي است وحاجي و عمره گزار همراه با فرشتگان در كنار كعبه حضور مي‌يابد و دل خويش را با خداوند پيوند مي‌دهد و از فضاي معنوي آن بهره مند مي‌شود. اگر انسان با بصيرت و آگاهي لازم قدم در اين سفر معنوي بگذارد مي‌تواند خود را از گناه پاك كند. حاجي در مدينه منوره نيز از پيامبر اسلام (ص) و ائمه معصومين عليهم السلام الگو مي‌پذيرد و مسير زندگي خود را براي تمام عمر ترسيم و بيمه مي‌نمايد.


نماينده ولي فقيه در امور حج وز يارت، سفر حج و عمره در ايام جواني را داراي تاثير بسيار ي در زندگي انسان دانست و اظهار داشت: هرچه انسان جوان‌تر باشد و قدم در اين سفر بگذارد دستاوردش بيشتر است چرا كه اگر اين تحول در آغاز راه زندگي اتفاق بيفتند تا پايان عمر، انسان مي‌تواند راه را درست طي كند و مي‌توانند سالهاي متمادي با عشق به خدا و معنويت زندگي كنند.


وي هدف از عمره را تحول روحي و اخلاقي درانسان دانست و افزود: وقتي انسان قدم در سرزمين وحي مي‌گذارد و تمرين عبوديت مي‌كند زمينه براي تحول روحي و اخلاقي در او ايجاد مي‌شود و به دنبال غايت و هدف اصلي زندگي خويش است.


آقاي قاضي عسكر تصريح كرد: عمره يعني به خدا متصل شدن، الگو پذيرفتن از ابراهيم خليل (ع) و رسول خدا (ص) و ائمه اطهار (ع)، مسير زندگي را درست پيمودن و اين هدف عمره است. امام سجاد (ع) در دعاي شريف مكارم الاخلاق مي‌فرمايد: خدايا من از تو طول عمر طلب مي‌كنم اما تا هنگامي كه در مسير اطاعت تو باشد. اگر قرار باشد كه شياطين از عمر من سود ببرند من اين عمر را نمي‌خواهم. "


وي بر حضور گسترده‌تر جوانان به ويژه دانشجويان در سفر عمره تاكيد كرد و افزود " هدف ما اين است كه عمره را به گونه اي طراحي كنيم كه نسل جوان هرچه بيشتر از فضاي معنوي حج و عمره استفاده كنند اما به علت وجود كثرت ثبت نام كنندگان براي تشرف به اين سفر معنوي، به ناچار تنها تعدادي از اين عزيزان مي‌توانند به اين سفر معنوي مشرف شوند.


سرپرست حجاج ايراني در ادامه اظهار داشت: همه كساني كه به اين سفر معنوي مشرف مي‌شوند امكانات بصيرت افزايي برايشان فراهم است و مي‌توانند از امكانات و برنامه‌هاي آموزشي و فرهنگي كه بعثه مقام معظم رهبري در اين زمينه در نظر گرفته است استفاده كنند تا بتوانند از اين طريق بهره مناسب را از اين سفر ببرند.


نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت سفر حج و عمره را سراسر توجه به توحيد و يكتا پرستي دانست و اظهار داشت: آنچه كه بايد انسان در مكه و مدينه به دنبال آن باشد توحيد محض و گرفتن رنگ و بوي خدايي است.


وي در ادامه شناساندن فرهنگ غني تشيع، پرهيز از بحث پيرامون مسائل اختلاف زا و تفرقه انگيز و نمايش اقتدار و يكپارچگي و و حدت امت اسلامي را از مهم‌ترين محورهاي قابل توجه از سوي دانشجويان در سفر حج و عمره دانست.


در ادامه اين مراسم از شعار عمره دانشجويي رونمايي و مراسم قرعه كشي عمره دانشجويي به انجام رسيد. 


امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.