پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

۶۰ نفر از متخصصین مركز پزشكي حج و زيارت راهي سرزمين فرات شدند

۶۰ نفر از متخصصین مركز پزشكي حج و زيارت راهي سرزمين فرات شدند

گروه تخصصي ۶۰ نفره مركز پزشكي حج و زيارت جمعيت هلال احمر عازم سرزمين فرات شدند تا همزمان با مراسم سوگواري عاشقان سرور و سالار شهيدان در تاسوعا و عاشوراي حسيني شور ديگر را تجربه كرده و همانند هر ساله با ارائه خدمات درماني و خلق حماسه جديد برگ سبزي تازه براي هلال احمر كشورمان به ارمغان بياورند.

به گزارش حج نیوز به نقل از پايگاه اطلاع رساني حج، دكتر سيد علي رياض گفت: مركز پزشكي حج و زيارت جمعيت هلال احمر در شرايط عادي براي ارائه خدمات بهداشتي و درماني به زائران عتبات عاليات، ۳ درمانگاه در كربلا، ۲ درمانگاه در نجف، يك درمانگاه در كاظمين و يك درمانگاه در سامرا دارد.

وي با بيان اينكه خدمات اين مراكز درماني در تاسوعا و عاشوراي حسيني، اربعين حسيني و نيمه شعبان بيشتر مي‌شود اظهار كرد: به همين منظور در اين ايام با تقاضاي طرف عراقي گروه‌هاي پزشكي به كربلا به صورت داوطلبانه و افتخاري فرستاده مي‌شوند.


رياض اظهار داشت: به همين منظور امسال ۶۰ نفر در قلب تيم پزشكي از جمله ۷ جراح ۴ متخصص داخلي، دو متخصص قلب، ۲ متخصص ارتوپدي، ۲ متخص بيهوشي، ۲ متخصص طب اورژانس، يك متخصص عفوني و يك متخصص پوست، ۱۰ پزشك عموومي زن و مرد و ۱۰ پرستار و ۱۲ امدادگر از ششم تا سيزدهم آبان در كربلا به زائران خدمت مي‌دهند.

ارسال ۷۰۰ كارتن دارو به عراق

به گفته رئيس مركز پزشكي حج و زيارت جمعيت هلال احمر شايد در اين ميان تخصص هايي باشد كه بنظر برسد نيازي به تخصص آنها در ايام عاشورا و تاسوراعا نيست اما از آنجا كه طرف مقابل با توجه به نيازهاي درماني تقاضاي حضور اين پزشكان را كرده است لذا اين متخصصان نيز در اين ايام به كربلا اعزام مي‌شوند.


رياض افزود: چهار خيمه هلال احمر شامل دو خيمه در بين الحرمين، ۲ خيمه در خيمه گاه و يك خيمه در خيابان جمهوري برپا خواهد شد و بدين منظور ۷۰۰ كارتن دارو بالغ بر ۵ تن دارو و تجهيزات پزشكي هم به كربلا فرستاده شده است كه البته بخشي از اين دارو نياز درمانگاههاي هلال احمر در عراق بوده و در آنجا باقي خواهد بود.


رئيس مركز پزشكي حج و زيارت جمعيت هلال احمر افزود: طرف عراقي درخواست كرده است اربعين امسال در مسير نجف به كربلا كه پذيرنده زائران ميليوني به كربلا است جمعيت هلال احمر ايران نيز امدادرساني داشته باشد كه در اين زمينه در مطالعه و انجام هماهنگي‌هاي لازم هستيم.


وي در پايان از عبدالمهدي كربلايي توليت حرم امام حسين (ع)، شيخ صبار، معاونت فرهنگي اين آستان و دكتر ياسين رئيس جمعيت هلال احمر عراق و كادر پزشكي تشكر دارد. 


امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.