پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

شرايط و ضوابط موسم عمره امسال اعلام شد؛

حدود شش ميليون عمره گزار به سرزمين وحي مي‌روند

حدود شش ميليون عمره گزار به سرزمين وحي مي‌روند
وزير حج عربستان به تشريح جزئيات موسم عمره امسال و اقدامات و آمادگي‌ها براي شروع آن پرداخت و از آمادگي استقبال از حدود شش ميليون عمره گزار به سرزمين وحي خبر داد.

 

به گزارش حج نیوز به نقل از پايگاه اطلاع رساني حج، بندر بن محمد حجار وزير حج عربستان اعلام كرد: موسم عمره ا مسال از ابتداي ماه صفر آغاز خواهد شد.


وي از ايجاد شبكه الكترونيكي جهاني از سوي وزارت حج عربستان براي پذيرش درخواست‌هاي رواديد عمره و صدور آن خبر داد كه اين شبكه با وزارت كشور و وزارت خارجه و ديگر نهادهاي دولتي عربستان مرتبط است كه به گفته وزير حج عربستان، نقش زيادي در پيگيري اوضاع قانوني شركت‌ها و موسسات عمره همانند موسم گذشته خواهد داشت.

به گفته بندر حجار، خدمات به عمره گزاران تحت نظارت وزارت حج از طريق مسير الكترونيكي عمره ارائه مي‌شود كه از طريق آن، ورود و خروج عمره گزاران كنترل مي‌شود.

وي تاكيد كرد: وزارت حج تنها زماني با صدور رواديد موافقت خواهد كرد كه از وجود بسته خدمات بهداشتي مطمئن شود.

حجار بر ضرورت كنترل بازگشت عمره گزاران در زمانهاي مقرر به كشورهايشان با هدف جلوگيري از پديده باقيماندن آنها پس از انجام مناسك از طريق سيستم نظارتي الكترونيكي كنترل پروازهاي خروجي عمره گزاران تاكيد كرد.

وي گفت: هر مرحله از مراحل سفر عمره ثبت الكترونيكي خواهد شد و شركت‌هاي حمل و نقل هوايي كه به تعهدات خود در قبال انتقال عمره گزاران عمل نكنند جريمه خواهند شد.

وزير حج عربستان پيش بيني كرد: تعداد عمره گزاران در موسم جديد عمره به شش ميليون نفر برسد كه اين تعداد در طول ۹ ماه اعزام خواهند شد.

به گفته وي، در موسم عمره سال گذشته، پنج ميليون رواديد عمره صادر شد.

وزير حج عربستان همچنين اعلام كرد: پنجاه شركت عمره در زمينه خدمت به عمره گزاران فعاليت خواهند كرد كه در آماده سازي هتلها و واحدهاي مسكوني براي اسكان عمره گزاران در مكه مكرمه و مدينه منوره مشاركت مي‌كنند.

وي افزود: وزارت حج عربستان، روند اعزام حجاج را به صورت الكترونيكي در فرودگاههاي جده و مدينه منوره در موسم حج انجام داد كه از ازدحام و معطلي حجاج جلوگيري كرد.

حجار تهديد كرد: شركتها و موسسات مربوطه در صورتي كه در ارائه خدمت به عمره گزاران از لحظه ورودشان تا لحظه خروج قصور و كوتاهي داشته باشند، به شدت بازخواست خواهند شد.

وي تاكيد كرد: موسسات و شركتهاي ع مره بايد به ضوابط موسم عمره پايبند بوده و مجوز امنيتي را از طرفهاي ذيربط دريافت كنند.

حجار اعلام كرد: رواديدهاي جديد تنها در صورتي به شركتهاي عمره داده مي‌شود كه آنها به تعهدات خود در زمينه بازگرداندن عمره گزاراني كه از طريق كاروانهاي آنها وارد شده اند در موعد مقرر عمل كنند.
سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.