پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

سید ابوالحسن رضوی در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت شمسا:

ضرورت تدوین فعالیت های آینده شمسا در قالب یک برنامه زمان‌بندی

ضرورت تدوین فعالیت های آینده شمسا در قالب یک برنامه زمان‌بندی

مراسم معارفه سید ابوالحسن رضوی مدیرعامل جدید شرکت شمسا صبح امروز دوشنبه 28 آبان 92 با حضور مدیران ارشد سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری و مرکز پزشکی حج و زیارت توسط مهندس سعید اوحدی معاون وزیر و رئیس سازمان حج و زیارت برگزار شد.

مهندس اوحدی در ابتدای این جلسه، اهمیت و جایگاه موضوع سفرهای معنوی عتبات عالیات و رسیدگی هرچه بیشتر به زائران حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را از منظر اعتقادی، فرهنگی و سیاسی متذکر گردید و تأکید کرد که بر همین اساس سازمان وظیفه دارد در جهت تحقق سیاست‌های کلان نظام با در نظر گرفتن حساسیت‌ها با دقت تمام در عرصه سیاستگذاری، برنامه‌ریزی، هدایت و اجرا به موضوع عتبات بپردازد، از این‌رو شرکت شمسا نقش مهمی پیدا می‌کند و با نگاه و رویکرد جدید می‌تواند با همت والا و تجمیع کلیه ظرفیت‌های موجود داخل و خارج کشور و بکارگیری ابزارها و امکانات، تحول اساسی در این عرصه ایجاد نماید.

وی افزود: با همین دیدگاه جلسات هفتگی شورای برنامه‌ریزی سازمان ویژه عتبات بصورت منظم رسماً جهت مرور آخرین وضعیت فعالیت‌ها و برنامه‌های عتبات با مسئولیت اینجانب با دستور جلسات خاص تشکیل می‌شود که امروز اولین جلسه آن است.

رئیس سازمان حج و زیارت ادامه داد: هفته گذشته جلسه مجمع عمومی شرکت شمسا در فضای خوبی برگزار شد و ترکیب هیئت مدیره جدید مشخص گردید. متعاقب آن مناصب اعضای هیئت مدیره تعیین و نهایتاً به انتخاب مدیرعامل جدید توسط هیئت مدیره انجامید که برادر ارزشمند و صدیق و توانمند و شخصیت متین و با درایت و کارآزموده جناب آقای رضوی جایگزین جناب آقای ناصر صبا شدند که مدت‌های مدید در شرایط سخت عراق زحمت هدایت شمسا را با روحیه ای عالی متحمل شده‌بودند.

مهندس اوحدی ضمن آرزوی توفیق روزافزون برای مدیرعامل و هیئت مدیره جدید شمسا، مجموعه کارگزاران زیارتی را سرمایه عظیم و گرانسنگی دانست که قطعاً آقای رضوی با ارتباط و تعامل خوب خود از نعمت ظرفیت و توان آنان و همچنین از تجارب گرانبهای مدیران قبلی شمسا که زحمت و مرارت کار را کشیده‌اند تا کار به سامان فعلی رسیده‌است، بهره خواهد برد و قادر خواهد بود که با هماهنگی سازمان و بعثه مقام معظم رهبری فرصت‌ها و فضاها را توسعه بخشد و سفری آسوده و نظام‌مند را برای هموطنان مشتاق زیارت عتبات عالیات فراهم سازد.

سید ابوالحسن رضوی مدیرعامل شرکت شمسا نیز تداوم حضور در جمع خادمان زوار و انجام وظیفه درراستای ارائه خدمت به اقشار محترم جامعه زائران و متقاضیان سفرهای زیارتی را برای خود یک نعمت و برکت و لطف خداوند و عنایت اهل بیت(ع) دانست و اظهار امیدواری کرد تا در مسئولیت جدید بتواند با در نظر گرفتن نگاه سازمان و نظام، با کمک صاحبنظران و ظرفیت‌ها و سرمایه‌های اجرایی و فرهنگی انتظارات زائران را برآورده نماید. یقیناً حمایت‌ها و ارشادات حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای قاضی عسکر و جناب آقای مهندس اوحدی در مسیر خدمتگزاری به زائران، مایه دلگرمی و راهنمای عمل ما خواهد بود.

مدیرعامل شرکت شمسا تکمیل زیرساخت‌های لازم جهت تأمین سفری توأم با امنیت و آسایش را از اولویت‌های موردنظر دانست و از بعثه و سازمان و کارگزاران زیارتی خواست تا در این مسیر مانند همیشه در جهت رضای خداوند و تأمین رضایت زائران همکاری نمایند.

رضوی در خاتمه سخنانش اعلام کرد: فعالیت‌های دوره دو ساله آینده شمسا در قالب یک برنامه مشخص بزودی تدوین و تقدیم خواهد شد، بنحوی که در چارچوبی برنامه محور و رو به هدفی معین حرکت کنیم و پاسخ بدهیم.

محسن نظافتی سرپرست اداره کل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت نیز حضور سید ابوالحسن رضوی را مایه برکت و قوت شمسا ذکر کرد و در ادامه سخنانش برنامه‌های سازمان در زمینه اعزام و ساماندهی زائران اربعین حسینی را شرح داد.

ناصر خدرنژاد معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج و زیارت نیز بر ضرورت قوت بخشیدن و تحول برنامه‌های شمسا تأکید کرد و مدیریت شمسا را موظف به پوشش دادن همه درخواست‌های متنوع موجود در جامعه متقاضیان دانست و بر نقش اطلاع رسانی گسترده و سالم در مورد انواع خدمات سازمان به مردم پافشاری و یادآوری کرد : طوری نشود که عده‌ای با ارائه اطلاعات ناقص و احیاناً کاذب و خلاف، مبادرت به جذب برخی متقاضیان کم اطلاع که از قضا سازمان هم عملاً امکان ساماندهی آنان را دارد، اقدام نمایند.

در خاتمه ناصر صبا مدیرعامل پیشین شمسا، با تبریک حسن انتخاب آقای رضوی، اطمینان داد که با حضور وی بعنوان مدیرعامل، خون تازه‌ای در رگ‌های شمسا جریان خواهد یافت که نویدبخش آینده‌ای بهتر و متعالی ‌باشد.

وی همچنین حمایت‌های حجت الاسلام و المسلمین شهسواری که مدت‌ها مسئولیت امور عتبات را بعهده داشته‌اند، موجب برکت و تسهیل امور و تحول در این عرصه دانسته و برای مدیرعامل جدید آرزوی توفیق کرد.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.