پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

تاكيد حضرت آيت الله صافي بر ارتباط و تعامل بيشتر با جهان اسلام و ضرورت بهره‌برداري از كنگره‌ي جهاني حج

تاكيد حضرت آيت الله صافي بر ارتباط و تعامل بيشتر با جهان اسلام و ضرورت بهره‌برداري از كنگره‌ي جهاني حج
حجة‌الاسلام والمسلمين سيد علي قاضي عسكر سرپرست حجاج ايراني و مهندس سعيد اوحدي رئيس سازمان حج و زيارت با حضور در بيت حضرت آيت الله العظمي صافي با وی ديدار و گفتگو كردند.
در اين ديدار این مرجع تقلید شیعیان با استناد به آيه‌‌اي از قرآن كريم گفت :‌ حضور ما در مراسم حج، اهميت بسياري دارد. هرچه عظمت مراسم بيشتر و نفوذ كلمه‌ي ما در آنجا بيشتر شود،‌ اسباب رضايت حضرت ولي عصر عجل الله تعالي فرجه الشريف شده و ما بايد به هر كيفيتي كه شده است به اين مسأله تحقق بخشيم.
وی ادامه داد: ‌در مسأله‌ي حج بيش از هر چيز مسأله كيان اسلام و شوكت اين دين حنيف مطرح است و بايد مراسم حج با عظمت هرچه بيشتر برگزار شود و در اين مسأله، همه بايد براي عزت اسلام در امر حج تلاش داشته باشند.
این مرجع تقليد شيعيان با اشاره به دشمني‌هاي فرق ضالّه و حملات تروريستي و اهانت‌هايي كه عليه شيعيان در جهان توسط گروه‌هاي افراطي و انحرافي صورت مي‌گيرد،افزود: مردم دنيا از اين تندروي‌ها خسته شده‌اند و متنفرند و همانطور كه تاريخ نشان داده است، هر زماني كه دشمنان بيشتر جلو آمده‌اند، و بيشتر شيعيان را مورد آزار و اذيت قرار داده‌اند، حقانيت تشيع بيشتر آشكار شده است و شيعه رشد بيشتري داشته است.
ایشان ضمن تشكر از تلاش‌ها و كوشش‌هاي انجام شده در اين مسير افزود: در تحقق اين اهداف همه بايد متحد باشند و اين مسئوليت‌ها همه اسم است و همه‌ي ما مقصد واحد داريم كه همان عظمت تشيع و عظمت مكتب اهل بيت عليهم السلام است و‌ هر چه بيشتر بتوانيم اين وظايف و مسئوليت‌ها را به نحو احسن انجام دهيم، بيشتر اسباب آبرومندي اسلام و شيعه خواهد بود.
حضرت آیت الله صافی همچنين بر ضرورت ارتباط و تعامل با جهان اسلام تأكيدكرد و يادآور شد كه مسئولين از ظرفيت‌هاي موجود در كنگره‌ي جهاني حج در جهت رساندن پيام مكتب اهل بيت عليهم السلام استفاده كنند كه اين ارتباط و تعامل به نفع شيعه خواهد بود.
وی از كارهاي انجام شده در حج امسال اظهار خوشحالي نمود و ضمن تقدير از زحمات دست‌اندركاران حج،‌ گفت كه انشاء‌الله خدمات شما در پيشگاه امام زمان عجل الله تعالي فرجه الشريف مقبول واقع شود.
در ابتداي اين ديدار حجة‌الاسلام قاضي عسكر و مهندس سعيد اوحدي گزارشي از مراسم حج امسال خدمت معظم له ارائه دادند.



سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.