پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

آیت الله العظمی جوادی آملی در دیدار با دست اندرکاران حج 92

علما درباره حج، فتاوای جهانی بدهند

علما درباره حج، فتاوای جهانی بدهند
آیت الله العظمی جوادی آملی در دیدار با دست اندرکاران حج 92 گفت: علما و اندیشمندان باید در حج فتوای جهانی بدهند و در آن مشکلات، مسائل و کثرت حجاج را در نظر داشته باشند.

 به گزارش حج نیوز و به نقل از دفتر آیت الله العظمی جوادی آملی، حجت‌الاسلام و المسلمین سید علی قاضی عسگر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و مهندس اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت و هیئت همراه با حضور در محل بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با آیت الله جوادی آملی العظمی دیدار کردند.

در این دیدار آیت الله جوادی آملی در سه محور حج، مناسک حج و تقریب مذاهب به ایراد سخن پرداخت و با اشاره به اهمیت حج اظهار کرد: حکومت اسلامی باید حج را اقامه کند که این امر به دلیل محدویت های اعمال شده برای ائمه مقدور نبود.

مرجع تقلید شیعیان اضافه کرد: بسیاری از مشکلات اخلاقی و دینی جامعه با اقامه حج حل می شود و این مهم با برقراری نظم و وحدت و هماهنگی میان بعثه مراجع معظم تقلید و سازمان حج و زیارت و دیگر بخشها امکان پذیر خواهد شد.

استاد عالی حوزه علمیه قم با بیان این مطلب که ستون حج را مستضعفین و عموم مردم بر شانه دارند بیان کرد: پابرهنگان و ضعفا صاحبان اصلی حج هستند و آنانند که پیام جهانی حج را درک کرده و آن را به جامعه منتقل می کنند.

آیت الله جوادی آملی در فراز دیگری از سخنان خود به موضوع مناسک حج پرداخت و خاطر نشان کرد: بر علما و اندیشمندان دین لازم است که در خصوص حج فتاوای جهانی بدهند و در فتاوای خود مسائل، مشکلات و کثرت فراوان حجاج در سالهای اخیر را مد نظر داشته باشند تا حجاج بیشتری امکان تشرف به حج را داشته باشند.

مرجع تقلید شیعیان معضل اساسی جهان اسلام را عدم وحدت و وجود تفرقه در میان مذاهب اسلامی دانست و اذعان کرد: همه مذاهب اسلامی باید برای ایجاد وحدت میان مسلمانان به صورت جدی اقدام کنند و در مرحله اول با دقت به موضوع دشمن شناسی بپردازند.چرا که صهیونیسیم و آمریکا با همه مذاهب اسلامی و با اصل اسلام دشمن است و اگر امروز از برخی گروه‌ها حمایت می کند فردا نوبت دشمنی با آنان است.

در ابتدای این دیدار نیز حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسگر و مهندس اوحدی به ارائه گزارشی از حج امسال پرداختند و امسال را از نظر برقراری ارتباطات بین المللی با مسئولین دیگر کشورها، همکاری و تعامل با بعثه مراجع عظام تقلید و ارائه خدمات بهتر و گسترده تر به زائران بیت الله الحرام، بسیار مطلوب ارزیابی کردند.


سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.