پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

حج عبادتی مرتبط با سیاست خارجی است/ اگر شیعیان به حج نروند ضرر خواهند کرد

حج عبادتی مرتبط با سیاست خارجی است/ اگر شیعیان به حج نروند ضرر خواهند کرد

آیت‌الله نوری همدانی حج را عبادتی دانست که بیشترین ارتباط را با امور سیاسی به‌ویژه سیاست خارجی دارد.

آیت‌الله حسین نوری همدانی عصر امروز در دیدار رئیس و مدیران سازمان حج و زیارت، حج را عبادتی دانست که بیشترین ارتباط را با امور سیاسی به‌ویژه سیاست خارجی دارد و خاطرنشان کرد: به همین دلیل کار سازمان حج و زیارت هم از اهمیتی ویژه برخوردار است.

وی افزود: اسلام دینی است که تاکید فراوانی بر سیاست خارجی و توجه به این مسئله داشته است و امروزه هم که دشمنان و نقشه‌های آنها علیه اسلام و مسلمین به وفور دیده می‌شود باید با استفاده از تعالیم دینی به مبارزه با آنها برخیزیم.

وی ادامه داد: دشمنان ما با طرز تفکری که دارند به جنگ تشیع آمده‌اند بنابراین لازم است با استفاده از تاکتیک‌های صحیح به مقابله با آنها برخیزیم.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه قرآن می‌فرماید «دشمنان دوست دارند مسلمانان نرمش نشان دهند» عنوان داشت: البته این نرمش با موضوع نرمش قهرمانانه تفاوت دارد و بیشتر شبیه آن نوع سیاستی است که در دوران طاغوت دنبال می‌شد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم به حب و بغض در اسلام اشاره کرد و افزود: روایت داریم که ایمان جز حب و بغض چیز دیگری نیست و البته هر یک در جای خود باید مورد توجه قرار گیرند؛ بغض هم در صورتی که خشم مقدس برای دفاع از دین باشد لازم است.

وی گفت: از رسول گرامی اسلام(ص) سوال کردند کدام یک از مسائل دینی نقش محوری داشته و در مقابل دشمنان تاثیرگذارتر است و ایشان جواب دادند تمام واجبات خوب و لازم هستند ولی آنچه بیش از همه اینها اهمیت دارد دوست داشتن برای خدا، خشم برای الله، محبت به اولیای خدا و دشمن دانستن دشمنان اوست.

آیت‌الله نوری همدانی فرمایشات امیرالمومنین(ع) در نهج‌البلاغه را مورد توجه قرار داد و بیان داشت: ایشان می‌فرمایند برای مومنان سه دوست و سه دشمن هست؛ دوست او، دوست دوست او و دشمن دشمن او صدیقانش محسوب می‌شوند و دشمن او، دشمن دوست او و دوست دشمن او هم جزو دشمنانش هستند.

این مرجع تقلید افزود: بعضی وقت‌ها از ما سوال می‌شود که عربستان سعودی از پول حجاج ایرانی و سایر کشورها برای تجهیز تکفیری‌ها و وهابی‌ها استفاده می‌کند و چرا باید به حج برویم و ما هم پاسخ می‌دهیم عربستان آنقدر منابع نفت و گاز دارد که به پول حج نیازی ندارد و اگر شیعیان میدان را خالی کرده و به حج نروند ضرر اصلی متوجه خودشان خواهد بود؛ باید با فرهنگ اصیل شیعی برگرفته از مفاهیم مطرح شده توسط اهل بیت(ع) به مقابله آنها برخیزیم و در این میان دعوت به مناظره و غلبه علمی بر دشمنان هم می‌تواند تاثیرگذار باشد.

وی خواستار تربیت مبلغانی زبان‌دان و اهل مناظره برای مواجهه علمی با وهابی‌ها شد و ابراز کرد: اسلام ناب با منطق و دلیل رفتار می‌کند و می‌توان از این طریق جلوی پیشرفت و اعمال تکفیری‌ها را گرفت.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به بازسازی افکار و عقاید ابن‌تیمیه توسط وهابی‌ها و تکفیری‌ها برای هجمه علیه شیعیان بیان داشت: مسائلی همچون صدور فتوای جهاد نکاح و کشتار شیعیان بر همین اساس صورت می‌گیرند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با طرح این سوال که چرا وهابی‌ها می‌گویند باید مطیع حکومت خود باشیم ولی به مردم سوریه هم که به حکومت خود وفادارند، حمله می‌کنند، تصریح کرد: تکفیری‌ها در خدمت آمریکا هستند و به این امر افتخار می‌کنند و در عین حال شیعیان را به دلیل زیارت قبور اهل بیت(ع) کافر می‌دانند.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.