پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

آغاز نام نویسی کاروا‌ن‌های عمره مفرده در 19 استان کشور

آغاز نام نویسی کاروا‌ن‌های عمره مفرده در 19 استان کشور
مدیرکل برنامه ریزی پذیرش و اعزام سازمان حج و زیارت از آغاز نام نویسی متقاضیان سفر عمره مفرده در کاروان‌ها خبر داد.
حسن سرخوش، مدیرکل برنامه‌ریزی پذیرش و اعزام سازمان حج و زیارت در گفتگو با حج نیوز گفت: نام نویسی در کاروان‌های عمره 93-92 از فردا صبح در 19 استان کشور شامل استان‌های آذربایجان غربی، اردبیل، ایلام، کرمانشاه، بوشهر، خوزستان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، کردستان، کرمان، کهکیلویه و بویراحمد، گیلان، لرستان، مازندران، هرمزگان، همدان، گلستان و خراسان شمالی آغاز خواهد شد.
وی افزود: ثبت نام در کاروان های عمره استان‌های آذربایجان شرقی، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، زنجان، مرکزی، یزد، خراسان جنوبی و حج و زیارت کاشان از صبح روز پنجشنبه 92/09/07 و همچنین ثبت نام عمره‌گزاران استان‌های تهران، البرز، قم و قزوین از صبح روز جمعه 8آذرماه آغاز می‌گردد.
سرخوش ادامه داد: در مرحله نخست اعزام های عمره گزاران کشورمان که از ابتدای دیماه آغاز می گردد و تا 7 فروردین ماه 93 ادامه خواهد داشت، تعداد 333 هزار و 605 نفر در فاصله زمانی اول دی ماه 92 تا 23 اسفند و 58 هزار و 727 نفر در بازه زمانی 24 اسفند 92 تا 7 فروردین 93 به عربستان اعزام خواهند شد.
مدیرکل برنامه ریزی پذیرش و اعزام سازمان حج و زیارت اضافه کرد: 50 درصد پروازهای عمره گزاران ایرانی به سرزمین وحی با شرکت های هواپیمایی جمهوری اسلامی و ماهان و باقی پروازها با شرکت هواپیمایی سعودی انجام خواهد گرفت.
این مقام مسئول در سازمان حج و زیارت تأکید کرد: تنها اسناد ثبت نامی بانک ملت در سال 1387 که دارای اولویت یک تا 300 می باشند، همچنین اسناد قدیمی بانک ملی که تبدیل به فیش‌های جدید 800 هزار تومانی شده اند، مجاز به ثبت نام در کاروان های عمره 93-92 می باشند
سرخوش یاد آور شد: متقاضیان سفر عمره براساس زمان های اعلام شده در اطلاعیه سازمان حج و زیارت می توانند با مراجعه به یکی از دفاتر مجاز زیارتی برای تمامی پروازهای عمره  مربوط به استان محل سکونت خود ثبت نام نمایند و پس از انجام ثبت نام اولیه نزد کارگزار مبدأ 72 ساعت فرصت خواهند داشت تا برای نهایی کردن مراحل ثبت نام خود به کارگزار اصلی مراجعه نمایند.
وی تصریح کرد: در صورت عدم مراجعه و ثبت نام بموقع اولویتهای اعلام شده، پس از پایان یافتن مهلت یک هفته‌ای، از اولویت‌های جدید برای نام نویسی در کاروان‌ها دعوت به عمل خواهد آمد.
مدیر برنامه ریزی پذیرش و اعزام سازمان حج و زیارت با بیان اینکه با آغاز عملیات عمره گزاران به عربستان روزانه به طور متوسط 14 پرواز به مقصد عربستان انجام خواهد گرفت، بیان کرد: با اضافه شدن فرودگاه همدان به ایستگاه‌های پروازی عمره، پروازهای عمره گزاران به سرزمین وحی از 20 ایستگاه پروازی کشور به مقصد فرودگاه مدینه منوره و جده صورت خواهد گرفت.
وی ضمن اشاره به آمادگی کامل این سازمان برای نام نویسی متقاضیان در کاروان های عمره مفرده اعلام کرد: همایش توجیهی مدیران دفاتر حج و زیارت در خصوص نام نویسی زائران در کاروان های عمره هفته گذشته در محل سازمان حج و زیارت انجام گرفته و همچنین هماهنگی های لازم با بانکها در خصوص فرآیند ثبت نام متقاضیان در کاروان ها  و دریافت مبالغ مابه التفاوت صورت گرفته است.
سرخوش در انتها خاطر نشان کرد: شروع بموقع پروازهای عمره مفرده 93-92 منوط به صدور روادید از سوی سفارت عربستان و تأیید جداول پروازی عمره خواهد بود./ ج



سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.