پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

سعید اوحدی در مراسم گرامیداشت هفته بسیج در سازمان حج و زیارت

بسیج ؛ شجره‌ طیبه ای که دائماً در حال تکامل و خدمت به بشریت است

بسیج ؛ شجره‌ طیبه ای که دائماً در حال تکامل و خدمت به بشریت است

رئیس سازمان حج و زیارت : در کلام رهبری تنها برای توصیف بسیج از شجره طیبه استفاده شده است و بسیج شجره طیبه ای است که دائماً در حال تکامل و خدمت به بشریت است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت، مراسم گرامیداشت هفته بسیج و تجلیل از ایثارگران و بسیجیان نمونه سازمان حج و زیارت بعدازظهر سه شنبه 5 آذر 92 با حضور مهندس اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت و معاونین وی و جمعی از مسئولین سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری و جانبازان،ایثارگران، آزادگان و بسیجیان سازمان حج و زیارت در سالن آمفی تأتر این سازمان برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام و المسلمین شهسواری مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان حج و زیارت، ضمن نکوداشت هفته بسیج گفت: یاد و خاطره شهدا و ایثارگران دفاع مقدس و زنده نگه داشتن حماسه آفرینی های آنان ، کسانی که ویژگی ها و سجایای نهان خود را تحت زعامت رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) آشکار و شکوفا ساختند، مایه برکت حیات مادی و معنوی ما خواهد بود و خداوند این توفیق را به ما عنایت کند تا در مسیر ایشان گام برداریم.

وی ادامه داد: در راستای تکریم و تجلیل از ایثارگران و خانواده های ایشان که در سازمان حج و زیارت مشغول بکار می باشند، طرح هایی تنظیم و تصویب شده و به مرحله اجرا رسیده است.

شهسواری اضافه کرد: بمنظور رسیدگی به امور ایثارگران و خانواده های شهدا  و تأمین خدمات رفاهی برای ایشان دفتر امور ایثارگران در سازمان حج و زیارت ایجاد شد و همچنین برای بهبود مسیر ارائه خدمات رسانی به ایشان نرم افزار اطلاعات ایثارگران تهیه و به بهره برداری رسیده است.

وی در انتها گفت: ایثارگران در میدان جنگ تحمیلی نشان دادند که اول هستند، لازم است امروز در صحنه خدمت در جامعه نیز اول باشند.

در ادامه این مراسم سهراب فولادوند فرمانده مرکز بسیج بین الملل سازمان حج و زیارت گفت: بی شک شکوه و سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی مرهون مجاهدت های فرزندان برومندی است که در مکتب انسان ساز بسیج با الهام از مکتب حماسه ساز حسینی(ع) شکوفا شده و این نهاد جاودانه را در کشور عزیزمان به یادگار گذاشته اند که امید است با روحیه والا و تفکر بسیجی چشم طمع دشمنان و جهانخواران را از کشورمان دور نماییم.

وی ادامه داد: مرکز مقاومت بسیج سازمان حج و زیارت در سال 1370 فعالیت خود را آغاز نمود و با ابلاغ جدید سازمان بسیج مستضعفین از تاریخ 15 اسفند 1390 تحت نظارت معاونت بین الملل این سازمان با رویکردی تخصصی در حوزه بین الملل و تشکیل هسته های حزب الله در سازمان مرکزی و دفاتر این سازمان در 31 استان  کشور در عرصه فضای مجازی پانهاده و فعالیت خود را با سیاست های جدید ادامه می‌دهد.

فرمانده مرکز بسیج بین الملل سازمان حج و زیارت ضمن اشاره به وجود 3هزار و 400 بسیجی در بدنه سازمان حج و زیارت که حدود 400 نفر از آنان بسیجی فعال هستند، از تشکیل شورای بسیج بین الملل با حضور 13 تن از افراد متخصص، همکاری مستمر در اجرایی نمودن پدافند غیر عامل سازمان بسیج، اجرای برنامه برای جذب نخبگان زباندان در سراسر کشور، برگزاری کلاسهای آمادگی جسمانی و آموزش رزمی و دفاع شخصی، برگزاری کلاس های آموزشی امر به معروف و نهی از منکر، طرح بصیرت و صالحین جهت ارتقاء سطح علمی بسیجیان این سازمان، برگزاری اردوهای آموزشی، فرهنگی، عقیدتی در تهران و مراکز استان ها، برگزاری رژه دفاع مقدس با لباس مصوب در کلیه استان ها، برگزاری کلاس های تیراندازی سالنی و میدان تیر در چندین استان کشور، برگزاری مراسم زیارت عاشورا در ایام سوگواری حسینی(ع) توسط مرکز بسیج این سازمان خبر داد.

در ادامه این مراسم مهندس اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت طی سخنانی گفت: در همه اعصار افرادی وجود داشته اند که نسبت به زمان خود جلوتر بوده اند. پیامبران و ائمه(ع) جزء آن دسته از افراد بوده اند. بعنوان مثال پیامبر گرانقدر اسلام(ص) نیز از زمان خود تا روز قیامت جلو بود.

وی افزود: بسیاری از انسان‌ها نیز با پیشه نمودن تقوای الهی به این مقام دست می یابند که از زمان خویش جلوتر باشند و بگونه ای که انگار در آینده زیسته باشند، تصمیم گیری و اقدام می نمایند.

مهندس اوحدی ادامه داد: امام خمینی(ره) جزء آنان بود که بوسیله تقوا به این مقام دست یافته بود. امام(ره) فردی است که در عاشورای سال 42 از او پرسیدند با چه پشتوانه ای می خواهی در مقابل حکومت شاه و قدرت ها بایستی و او بگونه ای عمل کرد که انگار از قطعیت پیروزی در آینده خبر داشت. حضرت امام با چنین نگاهی یک هفته را برای بزرگداشت بسیج به این عنوان نامگذاری فرمودند.

رئیس سازمان حج و زیارت اضافه کرد: آیا ما برای بزرگداشت شهدا مراسم هفته بسیج برگزار می کنیم؟! آنها که به فرموده قرآن زنده اند و از خوان ضیافت الهی بهره مند می گردند و از قله های کمال به ما که از قافله جامانده ایم بشارت می دهند!

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: در کلام رهبری تنها برای توصیف بسیج از شجره طیبه استفاده شده است. درخت موجودی است که زنده است و پدیده ای است که دائماً در حال تکامل و حیات و موجودی طیب است که آثار وضعی و برکات وجودی آن دامنه زندگی بشریت را فرا می گیرد و شجره طیبه بنا به فرموده قرآن میوه اش در همه زمانها نصیب همگان می شود. بنابر این بسیج شجره طیبه ای است که دائماً در حال تکامل و خدمت به بشریت است.

مهندس اوحدی بیان کرد: در دو سه روز گذشته جمهوری اسلامی به عزتی مثال زدنی دست یافت و ذلت نصیب دشمنان ما شد. دنیا می خواست جمهوری اسلامی را زمین بزند اما در مقابل ایستادگی و بصیرت ملت آگاه و با بصیرت به زانو درآمد و اگر سخنان رهبری در همایش بسیجیان کشور نبود، پیروزی در مذاکرات ژنو به سادگی محقق نمی‌شد.

وی در پایان خطاب به بسیجیان سازمان حج و زیارت گفت: همزمان توفیق بسیجی بودن و خدمت به زائران نصیب شما شده و بسیج چیزی جز خدمت، نوعدوستی، حفظ کرامت و اخلاق انسانی نیست.

در پایان این مراسم جمعی از آزادگان و ایثارگران این سازمان از جمله: آقای عزت الله قلانی (پدر دو شهید) ، مجید حیدری(فرزند شهید) ، سیدرضا سید حسن شیرازی (آزاده) ، قاسم پرنیان (آزاده) ، مهدی ماهروزاده (جانباز) ، خانم روزبهانی (مادر شهید) ، ناصر بقایی (جانباز) و همچنین سلمان فریاد، بشیر سلیمی، عطایی، سید مصطفی موسوی بعنوان بسیجیان نمونه این سازمان مورد تقدیر قرار گرفتند و از مرحوم سید موسی بنی هاشمی(پدر دوشهید) که بتازگی به رحمت ایزدی پیوست، به نیکی یاد شد./ج





سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.