پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

امضای تفاهم نامه همکاری میان سازمان حج و زیارت و سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور

امضای تفاهم نامه همکاری میان سازمان حج و زیارت و سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور

تفاهم نامه همکاری مشترک میان سازمان حج و زیارت و سازمان آموزش فنی و کشور عصر روز گذشته به امضاء رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت، مهندس اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت روز گذشته(پنجم آذرماه 92) در نشستی صمیمی با مسئولین سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: با لطف الهی و تلاش بی وقفه کارشناسان و همکارانم در بدنه اجرایی سازمان حج و زیارت اجرای عملیات حج ، عمره و  سفرهای زیارتی عتبات عالیات از شکل سنتی آن خارج شده و فضای علمی بر اجرای عملیات حاکم شده است.

وی افزود: وجود آشپزخانه های مرکزی در دو شهر مکه و مدینه منوره برای پخت متمرکز غذای زائران، تهیه تدارکات و میوه متمرکز برای مجموعه‌ها(هتل‌ها) که امسال برای اولین بار در حج 92 اتفاق افتاد، اجرای نظام هتلی و طرح مجموعه داری در حج و تلاش برای تکامل این طرح برای عملیات آتی از جمله اقداماتی است که تنها در عملیات حج و عمره زائران جمهوری اسلامی انجام می گیرد و سایر کشورهای اسلامی از آن الگو برداری می کنند.

رئیس سازمان حج و زیارت ادامه داد: در ملاقات هایی که با وزیر حج عربستان و معاون وی در موسم حج امسال داشتم، آنها به موفقیت و نظم اجرای عملیات حج و عمره ایرانیان اذعان داشتند و امیدواریم با تأکید بر موضوع آموزش بخش اجرایی، خدماتی بهتر از گذشته به زائران و حجاج ارائه نماییم.

دکتر پرند رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور  نیز در این دیدار گفت: با نیازسنجی آموزشی و کشف ظرفیتها و آگاهی از نوع خدمات آموزشی مورد نیاز سازمان حج و زیارت که در جهت توانمند سازی کارگزاران و مجریان سفرهای زیارتی انجام خواهد گرفت، امید است همکاری مفید و ارائه خدمات بهینه به سازمان حج و زیارت صورت پذیرد.

وی افزود: پاسخ به نیازها با بررسی‌ها و کارشناسی‌های مشترکی که با  حضورکارشناسان و صاحبنظران سازمان حج و زیارت صورت می گیرد، بدست خواهد آمد و اگر استاندارهای آموزشی موجود در سازمان آموزش فنی و حرفه ای ، نیاز آموزشی سازمان حج و زیارت را تأمین نکرد ، استانداردهای جدیدی تعریف و تدوین شود.

در ادامه جلسه حجت الاسلام شهسواری مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان حج و زیارت بیان کرد: از سال 80 آموزش کلاسیک و منظم کارگزاران در سازمان حج و زیارت آغاز شده است و سرفصلها و عناوین آموزشی بگونه ای تدوین شده است که توانمندسازی لازم و کافی برای کارگزاران و مجریان عملیات زیارتی را به دنبال داشته باشد.

وی ادامه داد: آموزش مهارت و انتقال تجربیات حج جمهوری اسلامی به اعضای بعثه حج عراق و ترکیه از اقدامات صورت گرفته توسط واحد آموزش این سازمان است.

در پایان این دیدار تفاهم نامه همکاری مشترک میان سازمان حج و زیارت و سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور  با هدف استانداردسازی آموزش های مهارتی مورد نیاز سازمان حج و زیارت، بهبود و توسعه خدمات ارائه شده به کاروان های زیارتی، برگزاری دوره های آموزشی مهارتی و ارتقای شایستگی های حرفه ای کارکنان کاروان های زیارتی به امضاء رسید.

سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور بر اساس این تفاهم نامه متعهد شد، در خصوص مطالعه و نیاز سنجی آموزشهای مشاغل مورد نیاز سازمان حج و زیارت، تدوین استانداردهای مهارتی فنی، طراحی و ممیزی سؤالات آزمون، برگزاری آزمونهای تئوری و عملی از متقاضیان معرفی شده از سوی سازمان حج و زیارت، اعطای گواهینامه مهارت به قبول‌شدگان آزمونهای دوره های مهارت آموزی و ارزیابی و ارائه مدرک صلاحیت حرفه ای به قبول شدگان آزمون ها، با سازمان حج و زیارت همکاری نماید.

بر این اساس مقرر شد سازمان حج و زیارت نیز با مطالعه و اعلام نیازهای آموزشی به طرف تفاهم، در خصوص معرفی افراد به سازمان فنی و حرفه ای، تأمین کارگاه سنجش و فضاهای مورد نیاز آزمون، تهیه و تأمین لوازم و تجهیزات و مواد مصرفی مورد نیاز آزمون ها اقدامات لازم را انجام دهد.


سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.