پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

در همایش سراسری اداره کل حراست سازمان حج و زیارت عنوان شد

تأکید جهان بینی دینی بر احترام به کرامت انسانی و حریم خصوصی

تأکید جهان بینی دینی بر احترام به کرامت انسانی و حریم خصوصی
همایش سراسری اداره کل حراست سازمان حج و زیارت صبح امروز ( 12 آذرماه 92 ) در حضور حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و مهندس اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت و جمعی از مسئولین سازمان حج و بعثه مقام معظم رهبری و مسئولین حراست دفاتر حج و زیارت استانها در سالن آمفی تأتر این سازمان برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر در این همایش گفت: از آنجایی که پیامبران و ائمه (ع) و اولیاء الهی هدفشان اصلاح افراد و جامعه بوده است، هرگز  به دید بغض به افراد نمی نگریسته اند. چون  اسلام برای نجات و اصلاح مردم آمده است.


ایشان افزود: در آموزه های دینی همه راه‌هایی که به شکست انسان منتهی می شود، بسته شده اند و اسلام حتی برای اصلاح جامعه و افراد نیز در مقابل روش‌های غیر انسانی ایستاده و جهان بینی دینی بر حفظ احترام به همه مسلمانان و حتی غیر مسلمانان تأکید دارد و در اسلام توهین به مقدسات سایر ادیان نهی شده است.


نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ادامه داد : اسلام برای کرامت انسانها ارزش ویژه ای قائل است تا جایی که ما را از تجسس در زندگی خصوصی افراد منع می نماید و آنجایی که فردی برای امنیت جامعه مشکلی ایجاد می کند، وظیفه حکومت است تا وارد عمل شود و اسلام آنچه برخی کمونیستها معتقدند که هدف وسیله را توجیه می کند، قبول ندارد.


حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر اضافه کرد: در کلام پیامبر (ص) کسانی که سخن چینی می‌کنند، کسانی که فتنه انگیزی می نمایند و آنان که در وجود افراد پاک و بی مشکل بدنبال عیب می گردند، بعنوان بدترین افراد معرفی شده اند.


سرپرست حجاج ایرانی بیان داشت: فضای سازمان حج و زیارت  از آنجایی که در آن به زائران ضیوف الرحمان خدمت رسانی می شود، فضای مقدسی است و ما در انجام وظایف محوله ملزم به رعایت آموزه های دینی هستیم و بایستی درستی کارهای خود را با دین و شرع تطبیق دهیم.


ایشان ضمن تقدیر از تلاشهای همکاران حراست سازمان اضافه کرد: از آنجایی که کارکنان سازمان حج و زیارت ضمن انجام مأموریت در خارج از کشور با نیروهای بیگانه در ارتباط هستند، بایستی آموزش های لازم به آنان داشته شود و مراقبت های لازم صورت گیرد و اگر فردی در انجام وظایف کاری خود خطایی مرتکب شد، به او تذکر داده شود و اگر بر انجام عمل خطای خود اصرار داشت و نظم مجموعه را بر هم زد، در چارچوب قانون با وی برخورد قاطع اداری صورت گیرد.


در ادامه این همایش مهندس اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت ضمن تشکر از همکاران این سازمان در برگزاری موفق حج سال 92 گفت: تلاش شما عزیزان رضایت نسبی رهبری را بدنبال داشت و در دیداری که بعد از برگزاری حج سالجاری با ایشان داشتیم، از زحمات و کوشش های عوامل اجرایی و فرهنگی دست اندرکار در حج ابراز رضایت نمودند.


وی ادامه داد: برخی افراد در جامعه ، توجه خود را به ظاهر خلقت متوقف نمی کنند و با نگاه عمیق خود به باطن پدیده ها و حقایق هستی دست می یابند و بدین طریق از حیات بشریت حمایت می نمایند.


رئیس سازمان حج و زیارت افزود: امام خمینی (ره) از آن دسته افرادی بود که با کسب تقوای الهی به این جایگاه رسیده بود که به باطن پدیده ها و حقایق دست یابد و جنگی را که همه از آن بعنوان نماد بدبختی و نکبت یاد می کنند، بعنوان نعمتی که جوهر وجودی انسان ها را به حرکت در آورد، معرفی می نماید.


مهندس اوحدی اضافه کرد: بر ماست که در سازمان حج و زیارت به جایگاه خود که خدمت رسانی به زوار و ضیوف الرحمان است با نگاه عمیق تری پی ببریم که اگر جایگاه خود را شناختیم بهتر می توانیم به وظیفه خود عمل نماییم.


مهندس اوحدی خطاب به مسئولین حراست دفاتر حج و زیارت استان های کشور گفت: لازم است  قدرشناس جایگاهی که در آن قرار داریم باشیم، چرا که مخاطب ما زائران و ضیوف الرحمان هستند و ما زمینه ساز بزرگترین ضیافت الهی در حرمین شریفین هستیم.


وی در پایان بیان کرد: نظام اسلامی حج و زیارت  را در جایگاه فرهنگی قرار داده است. ادبیات زیارت با ادبیات فضاهای دیگر متفاوت است. کارگزار ما خادم ضیوف الرحمان است و  ما اوج کرامت انسانی را در وجود زائران و ضیوف الرحمان می بینیم که خدمتگزار آنان هستیم. مبادا از وظیفه و نعمت و جایگاهی که در آن قرار گرفته ایم، غافل شویم.


در ابتدای اسن همایش حجت الاسلام و المسلمین زاهدی مدیرکل حراست سازمان حج و زیارت گزارشی از عملکرد و تلاشهای حوزه مرتبط ارائه داد.


 

 

 


سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.