پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

عملکرد سازمان حج و زیارت در صد روز نخست دولت تدبیر و امید

عملکرد سازمان حج و زیارت در صد روز نخست دولت تدبیر و امید
روابط عمومی سازمان حج و زیارت گزارش مدون عملکرد و اقدامات صورت گرفته توسط این سازمان در صد روز نخست دولت تدبیر و امید را به شرح ذیل اعلام کرد:

1- هماهنگی کامل حوزه اجرایی با حوزه نمایندگی محترم ولی فقیه در راستای تاکید بر بهره برداری زائر از فضای فرهنگی معنوی حج و زیارت برقرار است و برکت این همدلی در جهت منافع زائران کاملاً عیان می باشد.

2- کلان نگری و آینده نگری به اضافه برنامه ریزی و کنترل و ارزیابی دقیق برنامه ها از طریق تنظیم جدول زمان بندی در هر حوزه در دستور کار قرار دارد.

3- پیوند زدن ظرفیت عمره با موضوع حج تمتع در حج سال جاری اجرایی شده بطوریکه قدرت چانه زنی سازمان را در هر دو بخش افزایش داده است.

4- عقد قراردادهای بلند مدت اسکان حجاج و حمل و نقل هوایی آنها باضافه امضای تفاهم نامه با سرمایه گذاران سعودی جهت احداث اقامتگاه های بزرگ مطابق نیازها و ملاحظات طرف ایرانی و همچنین خارج کردن چندین هتل محل اسکان حجاج ایرانی از گردونه خدمات برنامه ریزی و ساخت ترمینال زیارتی فرودگاه امام خمینی (ره) و احداث تاسیسات بین راهی برای رفاه زائران عتبات حاصل رویکردهای جدید بوده است که فقط در بخش مسکن حج منجر به صرفه جویی 25 میلیون ریال سعودی همراه با برتری کیفی نسبت به وضعیت جاری گردیده است.

5- در مدت مورد نظر برنامه زمانبندی حج آینده و همچنین جدول زمانبندی عملیات عمره آتی با ذکر جزئیات تدوین شده، بطوریکه کلیه مراحل پیشرفت امور قابل کنترل و ارزیابی می باشد. بعلاوه  اینکه قرار است کاروانهای حج سال آینده چهار ماه زودتر از پارسال تکمیل شود و فرصت برای آموزش حجاج وسیع‌تر شود.

6- شناسایی نقاط ضعف و آسیب های ساختاری کاروانها و مجموعه ها و مرکز پزشکی حج با جدیت دنبال شده و نتایج ملموس آن بزودی استخراج خواهد شد.

7- هم اکنون 85% هتل های حج سال بعد اجاره شده و مذاکره برای راه اندازی و اجرای عمره بعدی نیز به اتمام رسیده است.

8- مبلغ دو میلیون تومان از هزینه سفرحج، قبل از اعزام حجاج سال جاری به آنان مسترد و مشکلات تامین ارز عملیات حج نیز با حمایت دولت محترم حل و فصل شد.

9- تلاش می شود با برنامه ریزیهای بموقع و سنجیده هزینه اعزام حج و عمره آینده با وجود ارتقای کیفیت افزایش پیدا نکند.

10- هماهنگی با مراجع ذیربط دولتی و غیر دولتی عربستان جهت ساماندهی و اعزام و رسیدگی به 800 تا 850 هزار نفر عمره گزار در سال 93-92 و ایجاد کلیه هماهنگی ها و آمادگی های همه جانبه جهت تحقق اجرایی برنامه مذکور در سطح کشور براساس جدول دقیق زمان بندی مربوطه.

11- تنظیم برنامه زمان¬بندی اجرایی مقدمات حج سال 93 و پایش میزان پیشرفت آن در همه حوزه های داخل و خارج از کشور با تشکیل کمیته های تخصصی، با اتکاء به نتایج بررسیهای انتقادی و مجموعه آسیب شناسی هایی که انجام گرفته است.

12- تشکیل و فعال سازی 6 کارگروه تخصصی در مورد حج و عمره که با اتخاذ رویکردهای اساسی همانند: استفاده از ظرفیت های عمره و حج، احداث هتل در کشور میزبان و انعقاد قراردادهای بلند مدت و ایجاد تنوع در خدمات قابل ارائه، خوشبختانه مقدمات حج و عمره آتی بموقع صورت گرفت بطوریکه در بخش اسکان حج و عمره آینده منجر به 20 میلیون دلار صرفه-جویی شد.

13- در حوزه ساماندهی سفرهای عتبات، کمیته ویژه عتبات در سطح سازمان و بعثه تشکیل شده و مصوبات آن مرتباً پیگیری می¬گردد، بطوریکه برای مناسبت ها برنامه ریزی خاصی انجام گرفته، ضمن اینکه راه¬کارهای عملی در هر مورد شناسایی و زمینه تحقق آن فراهم شده است.

14- نهایی شدن « سند تعالی حج » بعنوان الگوی حج گزاری با همکاری حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت.

15- کاهش حدود 15 درصدی هزینه سفر عمره 93 – 92 و افزایش عدد عمره¬گزاران از حدود 500 هزار نفر سال گذشته به حدود 800 هزار نفر .

16- اقدامات زیر بنایی جهت ایجاد تسهیلات و تاسیسات زیر ساختی و بین راهی جهت آسایش بیشتر زائران اباعبدالله الحسین (ع) با بکارگیری بخش خصوصی مرتبط .

17- مدیریت وجوه سپرده های متقاضیان سفر حج و عمره به منظور حفظ ارزش سپرده ها تا هنگام عزیمت ایشان با مساعدت بعثه مقام معظم رهبری و همکاری سیستم بانکی کشور.

18- تلاش برای هرچه منطقی کردن کمی و کیفی فرایندها و سیستم ماموریتها و جذب و بکارگیری پرسنل در ایران و عراق و عربستان و حرکت در جهت تعدیل نیروهای ستادی



سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.