پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

سازمان حج و زیارت تأکید کرد :

زائرین پیاده و انفرادی ایام اربعین حتما تحت پوشش بیمه قرار گیرند

زائرین پیاده و انفرادی ایام اربعین حتما تحت پوشش بیمه قرار گیرند

رئیس سازمان حج و زیارت تأکید کرد: زائرین پیاده و انفرادی ایام اربعین حتما تحت پوشش بیمه قرار گیرند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت، سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت در خصوص ساماندهی اعزام زائران عتبات در ایام اربعین حسینی(ع) گفت : کمیته های کارشناسی طی 10 روزه گذشته با حضور دستگاه های همکار در امر اعزام مشتاقان زیارت اباعبدالله(ع) در سازمان حج و زیارت تشکیل شده است و سیاست سازمان حمایت جدی از این سنت حسنه و حرکت مردمی است.

وی در خصوص ساماندهی زائران پیاده در ایام  حسینی(ع) افزود: مسئولان سازمان حج و زیارت در دو روز گذشته برای بررسی شرایط سفر زائران به نقاط مرزی کشور در استان ایلام و خوزستان سفر کرده اند و بر اساس جمع بندی صورت گرفته شورای تأمین استان های ایلام و خوزستان مسئولیت میدانی و سازمان حج و زیارت برنامه حمایتی برای زائران پیاده را در برنامه های خود خواهد داشت و ساماندهی زائران انفرادی در گروه های 40 نفره در شهرهای منتهی به نقاط مرزی کشور صورت خواهد گرفت.
رئیس سازمان حج و زیارت اعلام کرد : با هماهنگی های صورت گرفته با هلال احمر جمهوری اسلامی ایران اقدامات خوبی برای انتقال دارو و استقرار چادرهای هلال احمر در مرزها و در کشور عراق برای خدمات رسانی پزشکی به زائران در ایام اربعین صورت خواهد گرفت و حضور این نهاد در ارائه خدمات به زائران جدی خواهد بود.
اوحدی با بیان اینکه به زائران توصیه می شود با توجه به شرایط حاکم در کشور عراق حتما تحت پوشش بیمه قرار گیرند، گفت زائران در طول سفر مبلغ 9 هزار تومان بابت خدمات بیمه پرداخت می نمایند و این در حالی است که در قبال پرداخت این مبلغ در صورت بروز حادثه و بیماری تا سقف 15 میلیون تومان برای امکانات بیمارستانی و 114 میلیون تومان بابت دیه تحت پوشش خدمات بیمه ای قرارخواهند گرفت.
وی بیان کرد: : نمایندگان بیمه برای خدمت رسانی به زوار در مرزهای مهران، شلمچه و چزابه و داخل کشور عراق مستقر شده اند و همچنین برای رفاه حال زائران در کربلا، نجف و در طول مسیر خدمات پزشکی به ایشان ارائه می شود.
 مهندس اوحدی اضافه کرد: تاکنون حدود 400 هزار روادید توسط کنسولگری عراق در ایران برای هموطنانمان که برای ایام اربعین به کربلا اعزام می شوند صادر شده است و پیش بینی می شود حدود 20 میلیون زائر ازاقصی نقاط جهان در ایام اربعین حسینی(ع) به کربلا وارد شوند.


سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.