پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

رئیس سازمان حج و زیارت در گفتگو با رسانه ملی:

آغاز عملیات صدور روادید عمره گزاران

آغاز عملیات صدور روادید عمره گزاران

رئیس سازمان حج و زیارت از آغاز صدور روادید عمره مفرده خبر داد.

سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت گفت: روز گذشته اولین روادید عمره 93-92 توسط کنسولگری عربستان در تهران صادر شده و بر این اساس بعد از 12 سال عمره گزاران ایرانی در ماه صفر به  سرزمین وحی اعزام می شوند.

وی افزود: در مرحله اول ثبت نام متقاضیان عمره در کاروان ها اسناد ثبت نامی بانک ملت در سل 87 با اولویت یک تا 300  و اسناد قدیمی بانک ملی فراخوانده شدند، اما از آنجایی که ظرفیت کاروان های برخی استان ها تکمیل نشد مجوز فراخوان اولویت های تا 400 نیز به این استان داده شد و حتی در برخی استان ها مثل تهران و اصفهان مجوز ثبت نام متقاضیان دارای اولویت تا 600 نیز با توجه به ظرفیت خالی موجود در کاروان های استان مربوطه داده شده است.

رئیس سازمان حج و زیارت با اعلام اینکه اولین گروه از عمره گزاران کشورمان دوم دیماه به سرزمین وحی اعزام می شوند، ادامه داد: امسال برای اولین بار بعد از 12 سال عمره گزاران ایرانی در ماه صفر به سزمین وحی اعزام می شوند که جادارد از  وزارت حج عربستان و کنسولگری این کشور در ایران که با عمل نمودن به وعده ها‌یشان زمینه اعزام عمره گزاران را در زمان یاد شده فراهم نمودند، تقدیر نماییم.

مهندس اوحدی اضافه کرد: با هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری امسال برای اولین بار زمینه انتقال اسناد ثبت نامی عمره مفرده فراهم شد و دستورالعمل نقل و انتقال اسناد عمره به دفاتر حج و زیارت استان های کشور ابلاغ شد و بر اساس تصمیم و تشخیص کمیته هایی که در استان ها تشکیل می شود، افرادی که نمی توانند به این سفر معنوی اعزام شوند، می توانند اسناد خود را به دیگران انتقال دهند.

وی در خصوص ارز همراه زائران گفت: با هماهنگی های صورت گرفته با بانک مرکزی جمهوری اسلامی 300 دلار ارز به عمره گزاران و 200 دلار ارز با نرخ مبادله ای به زائران عتبات عالیات تعلق خواهد گرفت که زائران می توانند با مراجعه به شعب ارزی بانکهای ملی و ملت، برای تهیه ارز همراه خود اقدام نمایند.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به کاهش 16/5درصدی قیمت کاروان های عمره  بیان کرد: با مذاکره با شرکت های هواپیمایی ایران ایر و ماهان 5 درصد در قیمت بلیط هواپیمای زائران کاهش داشته ایم و با تعامل خوبی که با هواپیمایی سعودی داشته ایم علی رغم درخواست افزایش قیمت بلیط توسط آنها، 11 درصد کاهش قیمت در بلیط های شرکت هواپیمایی سعودی داشته ایم و در حوزه مسکن عمره گزاران تخفیفات لازم از طرف سعودی گرفته شده است.

مهندس اوحدی ادامه داد: سال گذشته حداقل قیمت کاروان های عمره 2 میلیون و 170 هزار تومان بود که این مقدار در عمره سالجاری به یک میلیون و 700 هزار تومان کاهش یافته است  و از طرفی کاهش قیمت کاروان های عمره همراه با افزایش کیفیت این کاروان ها بوده است.

وی اعلام کرد: برخی تصور می کنند کاهش هزینه سفر عمره مربوط به کاهش تعداد روزهای سفر از 12 روز به 10 روز است. حال اینکه 65 درصد هزینه عمره مربوط به حمل و نقل زمینی و هوایی سفر  است و کاهش دو روز سفر فقط کسر مبلغ اسکان و تغذیه را در پی خواهد داشت.

مهندس اوحدی بیان کرد: نیمی از پروازهای عمره با دو شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی و ماهان  و نیمی دیگر با شرکت هواپیمایی سعودی انجام می گیرد که امیدواریم با مذاکره بتوانیم بخشی از سهمیه هواپیمایی سعودی را به دو شرکت هواپیمایی کشورمان اختصاص دهیم.

وی در انتها گفت: تخصیص سهمیه به عمره زوجهای جوان در شورای برنامه ریزی بعثه مقام معظم رهبری مطرح شده و برای تشویق مزدوجینی که اخیرا اقدام به ازدواج نموده اند، سهمیه ای به ایشان تعلق خواهد گرفت که البته میزان این سهمیه محدود است که تعداد آن بزودی اعلام خواهد شد.


سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.