پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

قدردانی از تلاشهای صورت گرفته برای سازماندهی آغاز اعزام عمره گزاران در ماه صفر

 قدردانی از تلاشهای صورت گرفته برای سازماندهی آغاز اعزام عمره گزاران در ماه صفر

نماينده ولي فقيه و سر پرست حجاج ايراني در آستانه آغاز سفر عمره زائران ايراني، از تلاش‌هاي شبانه روزي رئيس سازمان حج و زيارت و همكاران وي براي سازماندهي آغاز اعزام زائران ايراني در ماه صفر قدرداني كرد. 

حجت الاسلام و المسلمين سيد علي قاضي عسكر روز دوشنبه ۱۸ آذر ماه، در نشست شوراي برنامه ريزي بعثه مقام معظم رهبري با اشاره به بررسي‌هاي كارشناسي اجرايي و فرهنگي براي انجام سفر عمره، اظهار داشت: خوشبختانه همه عزيزان كارها را جدي گرفتند و به موقع جلسات را تشكيل داده و با توجه به شرايط موجود و با تخصصي كه در حوزه‌هاي مورد نياز دارند، توانستند به موقع عمليات عمره را با عدد مناسب آغاز نمايند.


وي افزود: با بهره گيري از رهنمودهاي مقام معظم رهبري مبني بر آغاز برنامه ريزي‌هاي حج و عمره بلا فاصله پس از پايان عمليات حج، كميته‌هاي مشترك بعثه مقام معظم رهبري و سازمان حج و زيارت در حوزه‌هاي مختلف حج، عمره و عتبات جلسات كارشناسي متعددي تشكيل داده و براساس جمع بندي‌هاي اين جلسات، پس از ۱۲ سال براي نخستين بار سفر زائران ايراني به عمره از ماه صفر آغاز مي‌شود.

وي افزود: با پيش بيني‌هاي صورت گرفته و برنامه ريزي‌هاي انجام شده، در سال جاري حدود۸۵۰ هزار نفر از مشتاقان زيارت حرمين شريفين به عمره اعزام خواهند شد.

سرپرست حجاج ايراني از دست اندركاران امور حج و زيارت خواست، موضوع سفر مستقيم زائران ايراني در عمره سال جاري به مدينه منوره را پيگيري كنند و با هماهنگي با شركت‌هاي هواپيمايي شرايطي را فراهم سازند كه پروازها بدون تاخير انجام شود.

وي با تاكيد بر ضرورت اطلاع رساني دقيق به زائران افزود: لازم است جزئيات برنامه‌هاي مربوط به سفر زائران به عمره و عتبات از قبل به آگاهي زائران برسد.

نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت در مورد عتبات اظهار داشت: با توجه به نزديك بودن ايام اربعين حسيني(ع) لازم است امكانات مناسب اجرايي، پزشكي و فرهنگي در اختيار زائران ايراني قرار گيرد تا نهايت بهره برداري معنوي را از سفر به عتبات در اربعين حسيني را داشته باشند.

مهندس اوحدي رئيس سازمان حج و زيارت نيز در اين ديدار اظهار داشت: نعمت همفكري و همدلي ميان بعثه و سازمان حج و زيارت و برنامه ريزي‌هاي صورت گرفته ثمرات و بركاتي براي مردم ايران دارد.

وي افزود: سازمان حج و زيارت برنامه ريزي‌هاي مناسبي براي عمره سال جاري و سفر به عتبات داشته و تلاش خود را براي هر چه با شكوه‌تر برگزار شدن سفرهاي زيارتي بكار خواهد برد.

 

منبع خبر : پایگاه اطلاع رسانی حج

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.