پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

زائران از مهران با اتوبوس‌هاي ايراني به عتبات ميروند

زائران از مهران با اتوبوس‌هاي ايراني به عتبات ميروند
فرماندار مهران از اعزام زائران با اتوبوس‌هاي ايراني از راه پايانه مرزي مهران به عتبات عاليات عراق براي نخستين بار خبر داد.

 به گزارش پايگاه اطلاع رساني سازمان حج و زیارت به نقل از ايرنا، حجت الله نصيري پور، فرماندار مهران گفت: با موافقت مقام‌ها و مسوولان استان واسط عراق اين طرح اكنون به صورت محدود اجرا مي‌شود.

وي اظهار كرد: بر پايه توافق ميان مقام‌هاي استان‌هاي ايلام و واسط اتوبوس‌هاي زوار ايراني مي‌توانند براي زيارت تا كربلا تردد كنند و در مرز مهران اتوبوس‌ها جا به جا نشوند.


فرماندار مهران تاكيد كرد: البته اين طرح اكنون به صورت گسترده و كامل اجرا نمي‌شود و در اين مرحله روزانه پنج دستگاه اتوبوس حامل زائران ايراني عتبات عاليات از راه مرز بين المللي مهران در درون خاك عراق رفت و آمد مي‌كنند.


وي با بيان اينكه عراقي‌ها براي عزيمت تعداد بيشتري از اتوبوس‌هاي ايراني به كربلا و نجف اعلام آمادگي كرده اند ادامه داد: به منظور رفع مشكلات زائران ايراني و همچنين رفاه و آسايش آنان تردد اتوبوس‌هاي ايراني در مسيرهاي ارتباطي عراق با تشريفات خاص قانوني و حفاظتي انجام مي‌شود.


نصيري پور يادآور شد: اعزام زميني زائران به عتبات عاليات در گذشته تا مرز عراق با اتوبوس‌هاي ايراني انجام مي‌شد و پس از آن اتوبوس‌هاي عراقي جايگزين آن مي‌شدند كه اين موضوع معطلي زائران و نارضايتي آنان را به دنبال داشت.


فرماندار مهران اضافه كرد: زائران عراقي نيز بدون نياز به جا به جايي اتوبوس وارد ايران مي‌شوند.


پايانه مرزي مهران در ۸۵ كيلومتري جنوب باختري ايلام يكي از امن‌ترين و مطمئن‌ترين مرزهاي كشور براي سفر و تردد زوار عتبات عاليات عراق به شمار مي‌رود.


شش هزار زائر و مسافر ايراني و عراقي روزانه از راه اين مرز بين المللي كه پرترددترين منطقه مرزي كشور به شمار مي‌رود، رفت و آمد مي‌كنند.


سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.