پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

اقدامات حج و زیارت ایلام و خوزستان در ساماندهی زائرین عتبات در ایام اربعین

اقدامات حج و زیارت ایلام و خوزستان در ساماندهی زائرین عتبات در ایام اربعین

با نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی(ع) و اعزام مشتاقان زیارت اباعبدا... الحسین(ع) به کربلای معلی، سازمان حج و زیارت با برگزاری جلسات کارشناسی با دستگاه های همکار در امر اعزام زائران به عراق و ایجاد هماهنگی های لازم با آنها و همچنین برگزاری جلسات متعدد با طرف عراقی برای ساماندهی و خدمت رسانی بیشتر و بهتر به زائران حسینی(ع) در این ایام تلاش می کند و از طرفی دفاتر حج و زیارت استان های خوزستان و ایلام با توجه بوجود پایانه های مرزی مهران، شلمچه و چذابه در این استانها که معبر اصلی زائران حسینی(ع) به کربلای معلی است، اقدامات ویژه ای از جمله هماهنگی با ادارات و نهادها در سطح استان مربوطه و بکارگیری نیروهای دفاتر حج و زیارت استان و کارگزاران زیارتی برای خدمت رسانی به زائران انجام می دهند که بخشی از این اقدامات در گفتگو با مدیران حج و زیارت استان خوزستان و ایلام به شرح ذیل اعلام می‌گردد:

ناصر حویزاوی مدیر حج و زیارت استان خوزستان در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت در خصوص اقدامات صورت گرفته در این استان جهت ساماندهی زائران عتبات در ایام اربعین حسینی(ع) گفت: ستاد ساماندهی زائران اربعین حسینی(ع) در استانداری خوزستان با محوریت موضوعات امنیتی و انتظامی تشکیل شده است، همچنین در شهرستان های خرمشهر و دشت آزادگان با حضور فرمانداری این شهرستان ها و ائمه جمعه و نهادهای مرتبط از جمله ادارات آب، برق و مخابرات و پلیس گذرنامه، گمرک، مرزبانی، بانک ملی و هلال احمر جلسات هماهنگی تشکیل شده است.

وی ادامه داد: هماهنگی های لازم با نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه محترم اهواز انجام گرفته است و جلسات مشترکی با طرف عراقی در خاک جمهوری اسلامی در گذرگاه شلمچه و چذابه برگزار شده است.

 

حویزاوی اضافه کرد: با شرکت ملی حفاری ایران جهت تأمین کانکس جهت اسکان موقت زائران و با شهرداری‌ جهت اعزام اکیپ‌های خدماتی و نظافتی هماهنگی صورت گرفته است و همچنین با شهردار محترم اهواز جهت تأمین اتوبوس و سوخت مورد نیاز آن و استقرار در گذرگاه چذابه جهت انتقال زائرین بین دروازه ورودی ایران و عراق مذاکره شده است.

 

وی بیان کرد: با فرمانده محترم سپاه ولی عصر خوزستان جهت بسیج عشایر و هدایت کمک های مردمی و راه اندازی مواکب پذیرایی بین راهی مکاتبه و مذاکره شده است.

مدیر حج و زیارت استان خوزستان گفت: اقدامات لازم برای شناسایی و جذب کمک های خیرین جهت تأمین آب شرب در دو گذرگاه شلمچه و چذابه انجام شده و هماهنگی با هیئت هایمذهبی برای خدمت رسانی به زائران، و همچنین هماهنگی با حج و زیارت استان اصفهان برای خرید و تأمین بخاری‌های کوره ای جهت استفاده در محیط های باز صورت گرفته است.

وی ادامه داد: جهت جذب و هدایت کمک های مردمی با مدیریت محترم حج و زیارت استان فارس هماهنگی نموده ایم و همچنین کلیه عوامل و کارگزاران استان خوزستان بر اساس جداول زمان‌بندی برای ساماندهی و سازماندهی زائران حسینی(ع) در نقاط مرزی  حضور خواهند یافت.

حویزاوی همچنین توضیح داد: ارائه کمک های نقدی به ایستگاه‌های صلواتی (مواکب) بین راهی در دو گذرگاه و اخذ ویزای اضطراری و واگذاری امور مربوطه به یکی از شرکت‌های تابعه و استقرار آن شرکت در گذرگاه چذابه و شلمچه ، هماهنگی با رییس محترم آموزش و پرورش ناحیه 4 اهواز جهت برپایی ایستگاه های صلواتی و هماهنگی با ریاست محترم آموزش و پرورش شهرستان بستان جهت استفاده از امکانات ستاد اسکان مسافران نوروزی از اقدامات این دفتر حج و زیارت بوده است.

وی در پایان گفت: تأمین اقلام و ملزومات اداری، تهیه کاور برای عوامل و کارگزاران در ارائه خدمات و هماهنگی جهت حضور نیروهای لازم برای تهیه عکس و فیلم و . . . برای مستند سازی از دیگر اقدامات صورت گرفته توسط دفتر حج و زیارت این استان است.

حسین نیک روش سرپرست دفتر حج و زیارت استان ایلام نیز در مصاحبه با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت در خصوص اقدامات دفتر حج و زیارت این استان برای ساماندهی زائرین حسینی(ع) در ایام اربعین گفت: برگزاری 4 جلسه ساماندهی مرز مهران در فرمانداری و پایانه مرزی، جلسه با مسئول پایانه مرزی و درخواست 24 ساعته نمودن فعالیت پایانه، برگزاری جلسه با معاون محترم سیاسی و امنیتی استاندار ایلام، جلسه با مسئول گذرنامه پایانه مرزی از اقدامات این دفتر حج و زیارت بوده است.

وی ادامه داد: با کارگزاران حج و زیارت استان ایلام جلسه هماهنگی گذاشته ایم و کارگزاران استان برای خدمات رسانی به زائران شیفت بندی شده اندو همچنین با شرکت مرکزی کارگزاران کوثر جهت استقرار آنان در مرزها هماهنگی صورت گرفته است.

سرپرست حج وزیارت استان ایلام بیان کرد: با امام جمعه محترم شهرستان مهران دیدار داشته ایم و همچنین با هیئت های مذهبی استان جهت انجام و ارائه خدماتی از قبیل استقبال و پذیرایی و اسکان زائران هماهنگی و مذاکره صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: هماهنگی با فرمانده سپاه شهرستان مهران جهت استفاده از ظرفیت عظیم بسیج صورت گرفته و با ادارات شهرستان ایلام جهت انجام امورات ساماندهی زائران در این شهر مذاکره و هماهنگی صورت گرفته است.

نیک روش ادامه داد: حضور در جلسه برون مرزی و دیدار با فرماندار و رئیس شورای شهر بدره عراق و هاهنگی جهت تسهیل در تردد زوار و استقبال و پذیرایی از آنها و جلسه با نماینده بیمه توسعه جهت ارائه خدمات و استقرار نیرو در مرز مهران از دیگر اقدامات این دفتر حج و زیارت است.

وی همچنین بیان کرد: با معاون شهرداری مهران در خصوص ارائه خدمات به زائران مذاکره شده است و جهت جابجایی رایگان زائرین توسط 3 دستگاه مینی بوس و 3 دستگاه اتوبوس شهرداری هماهنگی لازم صورت گرفته است.

سرپرست دفتر حج و زیارت استان ایلام در انتها گفت: بازدید روزانه از مرز مهران و پیگیری امور زائرین، مکاتبه با استانهای پشتیبان(همدان و کرمانشاه) جهت ارائه خدمات به زائران و برگزاری نشست در پایان ساعت کاری هر روز در پایانه مهران با حضور مسئول پایانه مرزی و اداره گذرنامه و تهیه لباس فرم متحدالشکل برای کارگزاران استان خدمتگزار به زائران، ازدیگر اقدامات صورت گرفته توسط دفتر حج و زیارت استان ایلام است.

 

 

 

لازم به توضیح است دفاتر حج و زیارت سایر استان های کشور نیز در راستای برگزاری هرچه بهتر سفرهای زائران در ایام اربعین حسینی(ع) به عتبات، همکاری ویژه ای دارند.

 

 

 

 

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.