پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

مشاور رئیس جمهور ورئیس سازمان حج و زیارت

عوامل حج 30 شهریور به سرزمین وحی اعزام می‌شوند

  • 21 شهریور 1391
  • 09:38
  • حج تمتع
  • 0 دیدگاه
  • 2997 بازدید
  • Article Rating
عوامل حج 30 شهریور به سرزمین وحی اعزام می‌شوند
حجت الاسلام دکتر سید احمد موسوی مشاور رئیس جمهور ورئیس سازمان حج و زیارت صبح امروز در همایش زائران حج تمتع در سالن سید رسول حسینی ساری اظهار داشت: خداوند فرصت‌هایی را در زندگی ایجاد کرده که ناشی از لطف حضرت حق است و باید نهایت استفاده را از این فرصت ها ببریم.

مشاور رئیس جمهور با اشاره به اینکه همه زمان‌ها و مکان‌ها متعلق به خدا است، تصریح کرد: اما خداوند روزها و ماه‌هایی را با ویژگی‌های خاص قرار داده و می‌خواهد که ما راه صد ساله را در یک شب طی کنیم.

این مسئول با بیان اینکه عرفات، مسجدالحرام، مسجد النبی، بقیع و... مکان‌های مقدسی هستند، متذکر شد: خداوند برای کسانی که به این مکان‌ها بروند ثواب زیادی قرار داده پس باید از این فرصت استفاده کنیم.

موسوی با اشاره به بخشیدن شدن گناهان در روز عرفات، گفت: اما اگر فردی شک کند که گناهانش بخشیده نمی‌شوند، برای او گناه کبیره هم منظور می‌شود.

وی با بیان اینکه خداوند گناهان را پاک می‌کند و به جای آن حسنات را قرار می‌دهد، خاطرنشان کرد: شرط نخست حج، خلوص است و کارها باید برای خداوند انجام شود.

این مسئول ادامه داد: در یکی از دیدارها از سید حسن نصرالله پرسیدم که چگونه به این مقام رسیده و محبوب دل‌ها شده، پاسخ داد «وقتی که مشغول تحصیل بودم از فردی که مقام بالایی داشت خواستم که نصیحتی به من بگوید تا سرلوحه کارهایم قرار دهم، آن فرد به من گفت هر کاری که انجام می‌دهی باید برای رضای خدا باشد و از آن روز، با خودم کلنجار می‌روم که کارهایم باید برای رضای خدا باشد و البته توفیقاتی هم نصیب من شد».

حجت الاسلام دکتر سید احمد موسوی مشاور رئیس جمهور ورئیس سازمان حج و زیارت ابراز داشت: می‌بینیم که سید حسن نصرالله وقتی پای تریبون می‌رود به اسرائیل که پایبند هیچ قرارداد بین‌المللی نیست، می‌گوید که اسرائیل باید با ذلت اسرا را آزاد کند و مدتی بعد می‌بینیم که اسرای فلسطینی با عزت و سربلندی و ذلت اسرائیل، آزاد می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه از 30 شهریور عوامل برگزاری حج اعزام می‌شوند، گفت: حجاز از چهارم مهرماه اعزام می‌شوند.

این مسئول با بیان اینکه مشکلی در بحث حمل و نقل، اسکان و تغذیه نداریم، ادامه داد: بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری، تلاش کردیم بیش از 50 درصد کالاهای مورد نیاز در ایام حج را از داخل تهیه کرده و جنس ایرانی مصرف کنیم مگر در مواردی که ممنوعیت و معذوریت‌هایی وجود داشته باشد.

رئیس سازمان حج و زیارت کشور با اشاره به اینکه دو بیمارستان مجهز با حضور 300 پزشک ایرانی به صورت شبانه‌روزی در خدمت حجاج است، تصریح کرد: اگر چه بر اساس قراردادی که با کشور عربستان داریم موظف هستند که خدمات پزشکی و بهداشتی به حجاج ایرانی ارائه کنند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: روند پخت غذا کاملا صنعتی بوده و دست کاربردی در آن ندارد. همچنین امروز که کشور در مقابل دشمنان پابرجا و زنده است مدیون دعاهای حجاج هستیم.

این مسئول با بیان اینکه یکی از متفکران یهود گفته بود که هدف ما در خاورمیانه امنیت اسرائیل است، ادامه داد: بنا داشتند عراق را به دو، سوریه را به سه، سودان را به دو، ایران را به چهار و... تقسیم کنند که در سودان این رویه را اجرا کردند.

موسوی متذکر شد: روسای برخی از این کشورها مزدور رژیم صهیونیستی هستند، اما نتوانستند در مقابل ایران کاری کنند.

وی با اشاره به اینکه امروز ایران در دنیا عزیز است، گفت: آمریکا، آن آمریکای سابق نیست.

رئیس سازمان حج و زیارت کشور با تاکید بر موفقیت‌آمیز بودن برگزاری اجلاس نم، اضافه کرد: دشمن نمی‌خواست این اجلاس برگزار شود.

رئیس سازمان حج و زیارت کشور با اشاره به اینکه همه اعمال ما اعم از حجاب، رفتار، عبادات و... ایرانی‌ها در حج زیر ذره بین است، اذعان داشت: ما حاملان پیام شهدا هستیم.

به گزارش فارس، خانواده حجاج شهید جمعه خونین سال 66 در این مراسم مورد تقدیر قرار گرفتند.
مدیر ارشد امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.