پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

گفتگوی خبری آقای " محمد آزاد " مدیر منطقه 1 مکه مکرمه

گفتگوی خبری آقای " محمد آزاد " مدیر منطقه 1 مکه مکرمه

اشاره : منطقه 1 مکرمه با داشتن 9 مجموعه در قالب 9 هتل و با جمعیتی بالغ بر 14000 زائر ایرانی در منطقه محبس الجن از نقاط  مهم و حساس می باشد که در حج تمتع سال 91 با اجرای طرح مجموعه و ابتکارات مدیر منطقه از جهت خدمت رسانی به حجاج ایرانی و رفاه حال انان جز مناطق نمونه می باشد. در همین رابطه گفتگوی کوتاهی با آقای محمد آزاد مدیر منطقه 1 انجام داده ایم که از نظر می گذرد.
س: جناب آقای آزاد در منطقه یک مکه مکرمه  چند مجموعه ،کاروان و زائر ایرانی حضور دارند؟
حدود 9 مجموعه متشکل از 91 کاروان اعزامی از استان های مازندران ،خوزستان ،کرمان ،مرکزی ،اصفهان ،تهران ،سیستان و بلوچستان ،کرمانشاه و خراسان حضور دارند که مجموعا بالغ بر 14000 زائر در این مجموعه قرار دارند.
س:اجرای طرح مدیر مجموعه در حج سال جاری چه تاثیری بر روند خدمات رسانی به حجاج بیت الله الحرام داشته و مهمترین دستاوردهای آن چیست؟
ج) این طرح از چند جهت دارای مزایا ارزشمندی در زمینه مدیریت امور حج داشته است 1) :تدارکات و اقلام مورد نیاز زائران توسط مجموعه ها به مدیران کاروان ها تحویل می گردد .پیش از این اقلام و میوه توسط مدیر کاروان خریداری و تهیه می شد ،اما با اجرای این طرح هم اکنون مدیر و عوامل اجرایی کاروان ها وقت بیشتری را صرف زائرین و امور فرهنگی می کنند.2)صرفه جویی در هزینه ها و ارتقای کیفیت اقلام تهیه شده و 3) گسترش دایره پاسخگو مدیران مجموعه ها و مناطق .
س:در خصوص رفاه حال زائران تحت پوشش منطقه 1 چه اقدامات ابتکاری را انجام داده اید و چه تاثیری بر رضایتمندی حجاج داشته است؟
هتل ها به صورت نظام هتلی 100% عمل می کنند امسال با رعایت استانداردهای مطلوب در منطقه کوچک محبس الجن حدود 9 هتل وجود دارد که متاسفانه ایستگاههای مناسب جهت توقف اتوبوس ها ندارد و این امر باعث ایجاد مشکل برای زائران محدوده منطقه 1 شده بود که برای رفع مشکل حدود 4 دستگاه مینی بوس تهیه کردم تا افراد ناتوان و مسن و ویلچری را به ایستگاه جمرات منتقل و از آنجا به حرم اعزام شوند .مینی بوس ها طور 24 ساعته از هتل زمرد الاصیل به سمت ایستگاه جمرات تردد می کنند.برای جلوگیری از رفت و شد زائران در عرض خیابان طول خیابان محبس الجن طناب کشی شده است تا تردد در عرض خیابان جلوگیری شده است زیرا در سال های گذشته با وقوع چندین حادثه تصادف در این نقطه چندین فوتی داشتیم که الحمدالله با این طرح ابتکاری و توجیه زائران امسال هیچ حادثه ای برای زائران ما پیش نیامده است.اقدام دیگر زیر گذر محل تردد عابران پیاده در سال های گذشته بسیار کثیف و آکنده از آشغال بود و منظره زشتی را در برابر دیدگان زائران و عابران قرار داده بود لذا امسال با تشکیل جلسه ای با شهردار مکه و ارائه پیشنهادات کاربردی هم اکنون روزانه این منطقه مورد پاکسازی کارگران شهرداری قرار می گیرد.باتوجه به تجریه سال های گذشته در جلسات توجیهی و آموزشی در ایران کروکی منطقه و مسائل مختلف پیش از اعزام به زائران ارائه شده و هم اکنون با کمترین مشکل کارها به پیش می رود.
س: نقش ریاست سازمان حج و زیارت را تا چه اندازه در دستاوردهای حج 91 موثر می دانید.؟
ج:ایشان به ایده های جدیدی و روز آمدی که دارند به مساله نظارت ،ابتکار و کسب تجربه بسیار اهمیت می دهند و برای نتیجه و خروجی کارها و طرح ها اولویت خاصی قائل است .با آمدن آقای دکتر موسوی انگیزه ها مضاعف تر شده و این امر در همه فعالیت ها و کارها نمود پیدا کرده است.اهیت



مجید عبداللهی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.