پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

سرپرست حجاج ايراني:

ارائه تسهيلات فرهنگي و پشتيباني به زائران عتبات در دستور كار قرار دارد

ارائه تسهيلات فرهنگي و پشتيباني به زائران عتبات در دستور كار قرار دارد

سرپرست حجاج ايراني درنشست روساي مناطق بعثهِ عنوان كرد: ارائه تسهيلات فرهنگي و پشتيباني به زائران عتبات در دستور كار قرار دارد.

 نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت و سرپرست حجاج ايراني روز يكشنبه در نشست مديران مناطق بعثه مقام معظم رهبري اعلام كرد: براي ساماندهي وضعيت زائران در اربعين امسال برنامه ريزي‌هاي خوبي صورت گرفته است و رئيس محترم سازمان حج وزيارت روز چهار شنبه براي بررسي وضعيت منطقه مرزي شلمچه و رسيدگي به امور زائران عتبات عازم اين منطقه خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمين سيد علي قاضي عسكر گفت: بعثه مقام معظم رهبري و سازمان حج و زيارت با عنايت به اشتياق ملت مسلمان ايران به زيارت عتبات به طور ويژه موضوع ارائه تسهيلات فرهنگي و پشتيباني به زائران عتبات را در دستور كار قرار داده اند تا در اين حوزه تحرك مناسبي ايجاد شود.

وي از نمايندگان بعثه در مناطق سراسر كشور خواست ارتباط تنگاتنگي با مديران استانها داشته باشند و براي تحقق سياست‌ها و برنامه‌هاي بعثه مقام معظم رهبري و سازمان حج و زيارت تلاش كنند.

آقاي قاضي عسكر شايسته سالاري در گزينش روحانيون و مداحان را مورد تاكيد قرار داد و گفت: براي روحانيون احترام و كرامت قائل شويد و تكريم ارباب رجوع را يك اصل بدانيد. در جلسات هفتگي به همكاران خود تاكيد كنيد كه ما جز خدمتگذاري به زائران هيچ وظيفه و شاني براي خود قائل نيستيم. براي بهره برداري معنوي هرچه بيشتر زائران از زيارت عتبات و سفر عمره بهترين روحانيون ومداحان را انتخاب كنيد و سطح بندي روحانيون و مداحان همكار با بعثه مقام معظم رهبري و ارتقاء سطح معلومات آنان را در دستور كار قرار دهيد.

نماينده ولي فقيه برگزاري جلسات متمركز آموزشي را ضروري دانست و گفت هرچه جلسات توجيهي و اطلاع رساني بيشتر و بهتر برگزار شود زائران عتبات و حج و عمره امكان بهره برداري معنوي بيشتر از زيارت خود خواهند داشت.
وي ارائه محصولات فرهنگي مناسب با توجه به سطح بندي علمي زائران را مورد تاكيد قرار داد و افزود لازم است زائران داوطلبانه محصولات فرهنگي را انتخاب كنند.

نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت با اشاره به سياست خارجي دولت يازدهم در گسترش مناسبات با كشورهاي مسلمان منطقه خليج فارس ابراز اميدواري كرد با بهبود مناسبات تهران و رياض شرايط مناسب‌تري براي انجام مراسم حج و عمره و بهره برداري معنوي بيشتر زائران از اين سفر فراهم شود.

وي در رابطه با حج تمتع سال آينده اظهار داشت: با برنامه ريزي‌هاي صورت گرفته ثبت نام از زائران حج تمتع سال ۹۳ از بهمن ماه آغاز خواهد شد و حدود ۶ ماه مسئولان فرهنگي و روحانيون محترم براي آموزش زائران و تشكيل شوراي فرهنگي، ياوران حجاج واطلاع رساني مناسب به زائران فرصت خواهند داشت.

نماينده ولي فقيه در امور حج وزيارت در پايان از مسئولان مربوطه در سازمان حج وزيارت و بعثه مقام معظم رهبري كه با برنامه ريزيهاي دقيق و كارشناسي باعث صرفه جويي بيش از ۱۰ ميليون دلاري در مسكن و تداركات در حج و عمره و كاهش هزينه‌هاي عمره سالجاري شده اند قدرداني كرد.

منبع خبر : پایگاه اطلاع رسانی حج

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.