پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

با حضور رئیس سازمان حج و زیارت،

آیین بدرقه نخستین گروه از عمره گزاران برگزار شد

آیین بدرقه نخستین گروه از عمره گزاران برگزار شد

آیین معنوی بدرقه نخستین گروه از عمره گزاران ایرانی بامداد امروز در فرودگاه مهرآباد انجام شد.

به گزاراش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت، آیین معنوی بدرقه نخستین گروه از عمره گزاران کشورمان بامداد امروز سه شنبه 26 آذر 92 با حضور مهندس اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت و جمعی از مدیران و مسئولین سازمان حج وزیارت برگزار شد.

مهندس اوحدی در این مراسم خطاب یه عمره گزاران گفت: جمعی در سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری با افتخار قدم در راه خدمت به شما زائران عزیز برمی دارند و این توفیقی است که خداوند به ما عنایت کرده که در این ضیافت بزرگ خدمتگزار شما عزیزان باشیم.

وی ضمن اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) افزود: زمانی انسان می تواند به درستی شکرگزار نعمتی که خداوند به او عطا فرموده باشد که با قلب و درون خود آن نعمت را شناخته باشد. بر شما عزیزان نیز لازم است با تمام وجود قدرفرصت و نعمت عطا شده از سوی خداوند که همانا حضور در حرم شریف نبوی(ص) و زیارت ائمه مظلوم بقیع(ع) است، بدانید.

رئیس سازمان حج و زیارت ادامه داد: با ایثار شما عزیزان و برای اینکه عمره گزاران در نوبت اعزام زودتر توفیق تشرف به سرزمین وحی را داشته باشند، مدت سفر عمره از 12 روز به 10 روز کاهش یافت تا بدین طریق جمعیت بیشتری از هموطنان به عمره اعزام شوند.

مهندس اوحدی ابراز خرسندی کرد: این توفیق نصیب شما بزرگواران شد تا برای اولین بار پس از 30 سال در ایام اربعین حسینی(ع) در مدینه منوره حضور داشته باشید و در بقیع در جوار آرامگاه امام سجاد(ع) و امام باقر(ع) که بازماندگان واقعه عاشورا بودند، این ایام را درک نمایید.

وی با اشاره به آیه ای از قرآن کریم اضافه کرد: در تمام سال خداوند می گوید که مرا بخوانید تا شما را استجابت کنم اما در این سفر خداوند است که شما را دعوت کرده و شما دعوت او را لبیک می گویید و این توفیق بزرگی است که نصیب شما شده است.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب، از لوازم قبولی حج یا عمره، رعایت اخلاق و آداب اسلامی است و شما عزیزان با رعایت آداب و اخلاق در این سفر معنوی بعنوان سفیران جمهوری اسلامی الگوی مسلمانان جهان خواهید بود.

مهندس اوحدی اعلام کرد: از آنجایی که خدمات در کشور دیگری به شما عزیزان ارائه می شود ،  کم و کاستی های احتمالی که در طول سفر ممکن است اتفاق بیفتد از کوتاهی خادمان شما نیست و بعضا ناشی از محدودیت هایی است که شاید در کشور میزبان وجود داشته باشد و ما در سازمان حج وزیارت و در ستادهای اجرایی در مدینه و مکه مدافع حقوق و منافع شما عزیزان هستیم.

رئیس سازمان حج و زیارت ضمن تقدیر از دستگاه های همکار در امر خدمت رسانی به عمره گزاران ، بیان کرد: خدمات پزشکی و درمانگاه های جمهوری اسلامی در کشور میزبان الگو و نمونه برای سایر کشورهای اسلامی است و کشور ما جز معدود کشورهایی است که در حج و عمره دارای 4 آشپزخانه پخت متمرکز در مدینه منوره و مکه مکرمه می باشد.

وی با بیان اینکه عمره نماد کارآمدی نظام مقدس جمهوری اسلامی است، گفت: امسال با  اعزام 850 هزار زائر ایرانی به سرزمین وحی شاهد افزایش 70 درصدی زائران هستیم و با پیگیری های نماینده محترم ولی فقیه در امور حج وزیارت، علیرغم آنکه هرسال معمولا قیمت عمره 25 درصد افزایش می یافت، نه تنها افزایش در قیمت عمره صورت نگرفت بلکه هزینه سفرحدود 400 هزار تومان نیز کاهش یافته است.

وی با توصیه به اینکه  بازارگردی و خرید سوغاتی توسط زائران در حد عرف باشد، بیان کرد: در این سفر معنوی به دنبال چیزی باشید که  در هیچ جای دنیا نیست و تنها در آن سرزمین مقدس وجود دارد و آن برکت وجود پیامبر(ص) و ائمه معصومین(ع) است.

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام و المسلمین رحمانی، مدیر حج و زیارت استان تهران ضمن اعلام گزارشی کوتاه از اقدامات حج و زیارت این استان از اعزام به موقع عمره گزاران و صدور ویزای زائران اعزامی تا پایان دی ماه و همچنین توفیقات بدست آمده که ثمره هماهنگی و وحدت میان بخشهای مختلف است، ابراز خرسندی کرد.

پلیس فرودگاه مهرآباد نیز در انتها در توصیه به عمره گزاران، در خصوص حمل اقلام ممنوعه در این سفر به زائران هشداد داد.

نخستین گروه از عمره گزاران ایرانی ساعت 6:25 صبح امروز  با پرواز شماره 1500 شرکت هواپیمایی ماهان عازم سرزمین وحی شدند.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.