پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

در سفر به خوزستان انجام گرفت:

بازدید رئیس سازمان حج وزیارت از مرزهای شلمچه و چزابه

بازدید رئیس سازمان حج وزیارت از مرزهای  شلمچه و چزابه
 رئیس سازمان حج و زیارت برای بازدید از مرز شلمچه و چزابه و اطلاع از وضعیت رسیدگی به امور زائران عتبات در ایام اربعین در این مرزها صبح امروز به استان خوزستان سفر کرد.

 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت ، مهندس اوحدی بهمراه جمعی از مسئولان سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری، صبح امروز چهارشنبه 27 آذر92 به استان خوزستان سفر کرد تا از نزدیک در جریان ساماندهی زائرین اربعین حسینی(ع) در مرزهای چزابه و مهران قرار گیرد.

براساس این گزارش رئیس سازمان حج و زیارت پیش از ظهر امروز با حضور در پایانه مرزی چزابه، ضمن بازدید از بخش های مختلف این پایانه از نزدیک با زائران به گفتگو پرداخت و در جریان مشکلات و مسائل آنان قرار گرفت.

مهندس اوحدی ضمن بازدید از پایانه مرزی چزابه در جلسه ای که با حضور آیت الله جزائری نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و جمعی از مسئولین این استان بمنظور تسهیل در امر ساماندهی و خدمات رسانی به زوار در این پایانه مرزی تشکیل شد، شرکت کرد.

آیت الله جزائری در این جلسه ضمن تأکید بر تسهیل روند ساماندهی زائران و آسان سازی تشریفات اداری برای اعزام زائران، گفت: با عنایت به وجود فضای صمیمیت و همدلی میان ما و مسئولان عراقی، کمیسیون مشترکی با طرف عراقی تشکیل و مسائل زائران بررسی شود.

مهندس اوحدی نیز در این جلسه ضمن اشاره بر لزوم برنامه ریزی جدی بعد از این ایام برای سفر زائران ایام اربعین در سال آینده گفت: با همت مسئولان استان و با بهره گیری از ظرفیت های موجود، تأسیس مرکز بزرگ اقامتی به ظرفیت 10 هزار نفر در شلمچه و ایجاد زائرسرا در چزابه به منظور استفاده و بهره مندی زائران ایرانی در ایام اربعین و مناسبت ها و پذیرایی از زائران عراقی که به ایران سفر می کنند، در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: لازم است ساماندهی زائرین اربعین در شهرهای نزدیک به نقاط مرزی کشور صورت گیرد تا بدین طریق از تجمع زائران در مرزها جلوگیری شود که تحقق این امر با حضور فعال کارگزاران زیارتی استان ها ممکن است.

رئیس سازمان حج و زیارت ادامه داد: با توجه به اینکه زائران اعزامی به عتبات در ایام اربعین، طی مدت زمان کوتاهی به کشور باز خواهند گشت، برنامه ریزی برای عملیات بازگشت این عزیزان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و یاری سایر ارگان های همکار و دست اندرکار را می طلبد.

در این جلسه موضوع آب شرب زائران در پایانه چزابه، افزایش درگاه های صدور ویزا و تجهیز بیشتر سالن های مسافران در جهت تامین رفاه زائران مطرح و برای آن چاره اندیشی شد.

رئیس سازمان حج و زیارت و همراهان در ادامه این سفر، ظهر امروز به شلمچه عزیمت کرده و از پایانه مرزی آنجا بازدید کردند.

مهندس اوحدی و تیم همراه در شلمچه نیز ضمن دیدار و گفتگو با زائران از بخش های مختلف پایانه مرزی بازدید و در جریان نحوه خدمات رسانی به زائران حسینی(ع) قرار گرفتند.

مهندس اوحدی در طول مسیر مرز شلمچه و چزابه از مواکب و ایستگاه های صلواتی که توسط هیئت های مذهبی و خیرین برای پذیرایی از زائران و توزیع غذا برپا شده ، بازید و از برپاکنندگان آن تقدیر کرد.


سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.