پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

تدابير امنيتي و خدماتي براي اربعين حسيني

تدابير امنيتي و خدماتي براي اربعين حسيني
ميليونها نفر از زائران عاشق و دلداده حسيني از تمام استانهاي عراق و كشورهاي عربي و غير عربي از جمله از جمهوري اسلامي ايران، از زنان گرفته تا پيران و كودكان و جوانان با پاي پياده به سوي قبله آزادگان براي احياي اربعين سالار و سرور شهيدان حضرت امام حسين(ع) در حال حركت هستند.

دهها هزار نيروي امنيتي، پليس و ارتش هم با تشديد تدابير امنيتي در كربلاي معلي و تمام استانها، تمام تلاشهاي خود را براي حفظ امنيت اين مراسم باشكوه و حمايت از ميليونها زائر به كار گرفته اند.

حركت ميليوني زائران عزادار از مناطق مختلف عراق به سمت كربلاي معلي آن هم با پاي پياده با وجود تهديدهاي فزاينده گروههاي تروريستي تكفيري همچنان ادامه دارد.

اين در حالي است كه فرماندهي عمليات بغداد از تصميم خود براي منع حركت خودروهاي باري بيش از پنج تن از روز جمعه تا پس از مراسم اربعين حسيني خبر داده است.

سعيد معن سخنگوي عمليات امنيتي بغداد از تمام زائران خواست مسائل امنيتي را رعايت كنند و مراقبت ترفندها و شگردهاي مختلف تروريستهاي تكفيري مخصوصا در قرار دادن مواد منفجره در بسته‌هاي مواد غذايي باشند و توجهي به شايعات مغرضانه كه هدف از آن ايجاد رعب و وحشت ميان زائران است، نداشته باشند.

فرماندهي عمليات بغداد درباره نوع جديد كمربندهاي انفجاري به شكل كمربند طبي ورزشي و همچنين اقدام تروريستها در قرار دادن مواد منفجره در ظروف غذا و برخي قوطي‌هاي مواد غذايي و حتي برخي كتابهاي ديني بمبگذاري شده كه به عنوان هديه به زائران داده مي‌شود، هشدار داده است.

از سوي ديگر وزارت حمل و نقل عراق از به كار گرفته شدن تمام وسايل نقليه از جمله قطارها براي جابجايي زائران اربعين حسيني خبر داده است.

منبع : پایگاه اطلاع رسانی حج


۳۰۰ اتوبوس دو طبقه براي اولين بار در مراسم اربعين

بر اساس اين گزارش، ۳۰۰ اتوبوس دو طبقه براي اولين بار در مراسم اربعين امسال به كار گرفته شده است و بيش از ۹۰۰ اتوبوس و ميني بوس هم از سوي بخش خصوصي در نظر گرفته شده است.

شوراي استانداري كربلا هم از به كارگيري بيش از سه هزار خودرو براي انتقال زائران اربعين حسيني خبر داده و پيش بيني كرده است تعداد زائران مراسم اربعين امسال به ۲۰ ميليون نفر برسند تا يك مراسم كم نظير و باشكوه در جهان برگزار شود.

نصيف الخطابي رئيس شوراي استان كربلا گفته است انتظار مي‌رود ۲۰ ميليون زائر وارد كربلاي معلي شوند كه بيش از يك ميليون نفر از آنها غير عراقي هستند.

وي از طرح امنيتي موثر و كارامد در كربلا و روان بودن ورود و خروج زائران خبر داده است.

استانداري واسط هم از ورود ۱۵۰ هزار زائر ايراني و غير ايراني از طريق گذرگاه زرباطيه طي روزهاي گذشته به عراق براي شركت در مراسم اربعين حسيني خبر داده است.

مقامات عراق طرح يكپارچه و فراگيري را براي تامين امنيت راههاي منتهي به كربلاي معلي كه زائران حسيني در حال عزيمت با پاي پياده به قبله احرار هستند، و نيز در كربلاي معلي با به كارگيري دهها هزار نيروي امنيتي، پليس و ارتش و پشتيباني نيروي هوايي اجرا مي‌كنند.
سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.