پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

امشب ؛ نخستين گروه از زائران ايراني عازم مکه می شوند

امشب ؛ نخستين گروه از زائران ايراني عازم مکه می شوند
معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج با بيان اينكه تاكنون ۲۵۰۰ نفر از زائران ایرانی برای زيارت حرم شریف نبوی(ص) و ائمه مظلوم بقیع(ع) در مدينه منوره اعزام شده اند، گفت: نخستين گروه زائران ايراني، امشب به مكه مكرمه اعزام مي‌شوند.

ناصر خدرنژاد، معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج  بيان اينكه تاكنون ۲۵۰۰ نفر از زائران ایرانی برای زيارت حرم شریف نبوی(ص) و ائمه مظلوم بقیع(ع) در مدينه منوره اعزام شده اند، از اعزام نخستين گروه زائران ايراني پس از ۵ روز اقامت در مدینه به مكه مكرمه خبر داد.

وي با اشاره به اينكه نخستين گروه زائران ايراني ۲۶ آذرماه به مدينه منوره اعزام شدند و پس از ۵ روز اقامت در مدينه و ۵ روز اقامت در مكه، عازم ايران اسلامي مي‌شوند، افزود: پيش بيني مي‌شود در صورت برنامه ريزي صحيح پروازها، نخستين زائران ايراني پنجم و ششم دي وارد كشور شوند.

معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج اظهار كرد: از امروز تعداد پروازها افزايش پيدا مي‌يابد؛ تا ديروز يك پرواز در روز انجام مي‌شد و از امروز چهار پرواز و تا ۵ روز آينده پروازها به ۱۰ پرواز در روز خواهد رسيد و انتهاي هفته آينده نيز روزانه ۱۴ پرواز از كشور عزيزمان به سرزمين مقدس مكه و مدينه صورت مي‌گيرد.

وي با بيان اينكه در پايان هفته آينده پيك زائران به عدد ۲۳ هزار زائر در مكه و ۲۳ هزار زائر در مدينه خواهد رسيد، از تلاش مسؤولان براي افزايش پروازها و بالطبع افزايش تعداد زائران خبر داد و گفت: در حال حاضر براي اعزام نزديك به ۸۰۰ زائر به كشور عربستان برنامه ريزي شده و پيگيري‌ها به انجام رسيده است.

خدرنژاد همچنين درباره آغاز فعاليت درمانگاه ها، آشپزخانه‌ها و ساير بخش‌ها براي خدمت رساني به زائران، اظهار كرد: فعاليت آشپزخانه‌ها آغاز شده است و تا پايان هفته آينده كه به پيك تعداد حضور زائران در مدينه منوره خواهيم رسيد، اين فعاليت‌ها كامل مي‌شود.

وي افزود: راه اندازي درمانگاه‌هاي جديدي نيز در مدينه در دستور است كه با هماهنگي هيأت پزشكي حج و زيارت آماده بهره برداري است و تا روزهاي آينده با حضور تعداد بيشتر زائران فعال شده و خدمات پزشكي در اين درمانگاه‌ها به صورت ۱۶ ساعته، ۱۲ ساعته و ۲۴ ساعته ارائه مي‌شود.

معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج، شرايط خدمت رساني به زائران در مكه را نيز مناسب ارزيابي كرد و با بيان اينكه فعاليت آشپزخانه‌ها و درمانگاها‌هاي مكه مكرمه براي خدمت رساني هرچه بهتر آغاز شده است، خاطرنشان كرد: برخي درمانگاه‌ها در مكه به صورت شبانه روزي در خدمت زائران هستند.

وي خاطرنشان كرد: امسال  نخستين بار است كه زائران ایرانی، اربعين حسيني را در مدينه منوره درك مي‌كنند و هفته آينده نيز برخي زائران ۲۸ صفر و در سالروز وفات پيامبر اكرم (ص) و امام صادق (ع) در مدينه حضور خواهند داشت و  به عزاداري خواهند پرداخت.
سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.