پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

گسترش همکاری میان سازمان حج و ستاد راهیان نور

گسترش همکاری میان سازمان حج و ستاد راهیان نور

در ديدار جانشين فرماندهي بسيج مستضعفان با نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت و رئیس سازمان حج، بر همكاري گسترده سازمان حج و زيارت و بسيج مستضعفان براي بهره گيري از تجربيات و امكانات راهيان نور در مسير سفر زائران ايراني به عتبات تاكيد شد.

در ديدار سردار علي فضلي جانشين فرماندهي بسيج مستضعفان با نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت و رئیس سازمان حج، بر همكاري گسترده سازمان حج و زيارت و بسيج مستضعفان براي بهره گيري از تجربيات و امكانات راهيان نور در مسير سفر زائران ايراني به عتبات تاكيد شد.

در اين ديدار كه آقاي سعيد اوحدي رئيس سازمان حج و زيارت نيزحضور داشت ابتدا سردار فضلي گزارشي از فعاليت‌هاي فرهنگي بسيج مستضعفان و راهيان نور را ارائه داد و گفت: بسيج مستضعفان ماموريت‌هاي متنوعي دارد وامكانات خود را متعلق به نظام ، رهبري انقلاب و صاحبان انقلاب مي‌داند و آمادگي خود را جهت همكاري با سازمان حج و زيارت در جهت خدمت به زائران عتبات و بهره گيري هرچه بيشتر از اين سفر زيارتي اعلام داشت.

نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت در اين ديدار با تجليل از فداكاري هاو تلاش‌هاي تحسين بر انگيزبسيج مستضعفان اظهار داشت: بسيج شجره طيبه اي است كه امام امت بنيان نهاد و با درايت و رهبري‌هاي حكيمانه رهبر فرزانه انقلاب استمرار يافت و هم اكنون با شتاب بيشتري فعاليت‌هاي اثر گذار و ماندگار خود را ادامه مي‌دهد.

آقاي قاضي عسكر حضور زائران عراقي در ايران را فرصتي مناسب براي ارائه خدمت رساني فرهنگي به آنان دانست و گفت: سفر زائران عراقي به ايران را يك ظرفيت تلقي مي‌كنيم لذا ساماندهي امور مربوط به اين سفر در داخل ايران و عراق يك ضرورت است.

سرپرست حجاج ايراني در پايان پيشنهاد تشكيل يك تيم كارشناسي متشكل از كارشناسان بعثه مقام معظم رهبري، سازمان حج و زيارت و ستاد راهيان نور براي بررسي ابعاد و چگونگي بهره گيري بيشتر زائران ايراني از سفر به عتبات را ارائه داد تا از اين طريق شيوه همكاري دقيقاً مشخص شود.

مهندس سعيداوحدي رئيس سازمان حج و زيارت نيز آمار زائران ايراني درمراسم اربعين كربلا را بيش از ۴۵۰ هزا ر نفر اعلام كرد و اظهار داشت: با توجه به رهنمودهاي نماينده ولي فقيه و سرپرست حجاج ايراني براي برنامه ريزي جهت بهره گيري معنوي بيشتر از سفر به عتبات در سال آينده بلافاصله بعد از مراسم اربعين امسال در سازمان حج وزيارت ستاد ساماندهی اربعين تشكيل خواهد شد.
 

منبع : پایگاه اطلاع رسانی حج

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.