پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

سازمان حج و زیارت شایعه بسته بودن مرزهای چزابه و شلمچه را تکذیب کرد

سازمان حج و زیارت شایعه بسته بودن مرزهای چزابه و شلمچه را تکذیب کرد
مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت گفت: در روزهای اخیر بین زائران ایرانی حاضر در عتبات شایعه شده مرزهای چزابه و شلمچه هنگام بازگشت بسته خواهد بود که این موضوع تکذیب می شود.

محسن نظافتی افزود: زائران ایرانی  نگران نباشند، هر سه مرز مهران، چزابه و شلمچه برای پذیرش زائران در هنگام بازگشت باز خواهد بود.


نظافتی اضافه کرد: مرز مهران، نزدیکترین مرز کشورمان با کربلای معلی محسوب می شود، بدین جهت احتمال می رود با پایان اربعین ترافیک زائران در این مرز بسیار زیاد باشد.


وی به زائران عتبات عالیات که قصد بازگشت به کشور دارند توصیه کرد از همان مرزهایی که خارج شده اند، وارد شوند تا ترافیک عبور و مرور بین مرزهای کشور تقسیم شود.


مدیر کل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت گفت: پیش بینی می شود با پایان اربعین حسینی و آ‎غاز بازگشت زائران ایرانی به کشورمان، روزانه 130 هزار نفر از مرزهای کشور وارد شوند.


نظافتی به جلسه اخیر ستاد ساماندهی زائران عتبات عالیات ویژه بازگشت آنها به کشور اشاره کرد و گفت: به زائرانی که امکان اقامت در عتبات تا سه یا چهار روز بعد از اربعین را دارند توصیه می شود برای بازگشت عجله نکنند.


بنابر اعلام سازمان حج و زیارت در ایام اربعین حدود 477 هزار ایرانی به عتبات عزیمت نموده اند که با احتساب برگشت تعدادی از آنان به کشور، حدود 430 هزار نفر در روز اربعین در کربلا حضور دارند.

گفتنی است اربعین در عراق روز سه شنبه سوم دی ماه 92  می باشد.


سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.