پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

سرپرست اداره کل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت

آمادگی مرزهای شلمچه، چزابه و مهران برای ورود زائران حسینی(ع)

آمادگی مرزهای شلمچه، چزابه و مهران برای ورود زائران حسینی(ع)

سرپرست اداره کل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت گفت: مرزهای شلمچه، چزابه و مهران برای بازگشت زائران از کربلای معلی آماده هستند و بسته بودن مرزها شایعه است.

 محسن نظافتی گفت: هم‌اکنون حدود 430 هزار زائر ایرانی در عراق هستند که در روزهای آینده عراق را ترک خواهند کرد و اگر تمام این افراد بخواهند از مرز مهران وارد کشور شوند، دچار مشکل اساسی خواهیم شد.

وی ادامه داد: خبر بسته بودن مرزهای شلمچه و چزابه شایعه است و همه مرزها برای بازگشت زائران از کربلای معلی آماده هستند.

وی اظهار داشت: هم‌اکنون غیر از استفاده از وسائل حمل و نقل کشور عراق، ارتش این کشور نیز برای جابجایی زائران به مرزها وارد عمل شده است و از کامیون‌ها برای انتقال زائران استفاده می‌کند.

سرپرست اداره کل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت ادامه داد: مرزهای ما روزانه گنجایش 1500 تا 2000 نفر را دارد و اگر این حجم بخواهد به 40 تا 50 هزار نفر برسد طبیعی است که زائران در مرزها قدری معطل شوند و باید با صبر و حوصله منتظر باشند تا بتوانند از مرزها عبور کنند که همکاری پلیس و اداره گذرنامه و همچنین گمرک در تسهیل روند بازگشت زائران موثر است.

نظافتی افزود: حتی اگر لازم باشد ما پیشنهاد می‌کنیم که ارتش و سپاه نیز برای انتقال زائران از مرزها به شهرهای مرزی وارد عمل شوند تا این روند سرعت بیشتری پیدا کند و زائران در مرزها سرگردان نشوند.

سرپرست اداره کل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت ادامه داد: روز گذشته جلسه شورای ساماندهی دستگاه‌های درگیر برای بازگشت زائران انفرادی تشکیل شد و وظایف تمام دستگاه‌ها مشخص شد تا مشکلات انتقال زائرین به شهرهای محل سکونتشان کاهش پیدا کند.


سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.