پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

بازگشت زائران حسینی از مرز مهران آغاز شد

بازگشت زائران حسینی از مرز مهران آغاز شد
بازگشت زائران عتبات عالیات که برای سوگواری در آیین های اربعین حسینی به عراق سفر کرده بودند بعد از ظهر سه شنبه از راه مرز بین المللی مهران آغاز شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت به نقل از ایرنا فرماندار مهران شامگاه سه شنبه اظهار کرد: تاکنون 13 هزار نفر از زائران عتبات عالیات و سوگواران حسینی از مرز مهران وارد کشور شده اند.


حجت الله نصیری پور پیش بینی کرد: حدود 300 هزار نفر از زائران در روزهای آینده از راه مرز بین المللی مهران به داخل کشور وارد شوند.


وی گفت: با توجه به اینکه بازگشت این تعداد زائر در مقایسه با مدت زمان خارج شدنشان از کشور در مدت کمتری انجام خواهد شد با تراکم زیاد جمعیت در مرز مهران مواجه خواهیم شد.


وی اظهار کرد: تمام امکانات برای پذیرایی و انتقال زائران به استان های محل سکونت آنان با کمک مردم و دستگاههای اجرایی استان ایلام و شهرستان مهران فراهم شده است.


فرماندار مهران افزود: 400 اتوبوس روزانه در پایانه مرزی مهران کار انتقال زائران بازگشتی از عراق را انجام می دهند.


نصیری پور گفت: خودروها و وسایل نقلیه دستگاههای اجرایی دولتی نیز برای جا به جایی زائران از پایانه مرزی تا داخل شهر مهران که 11 کیلومتر فاصله دارد آماده شده است.


وی اظهار کرد: ایستگاههای صلواتی در پایانه بین المللی مهران با همکاری جمعیت هلال احمر و هیات های مذهبی برپا شده و از زائران پذیرایی می کنند.


فرماندار مهران اعلام کرد: از 16 آذر تا اول دی جاری بیش از 235 هزار نفر از مرز مهران برای شرکت در آیین های اربعین حسینی به کشور عراق رفتند که بیش از 170 هزار نفر از آنان زائران ایرانی بودند.


بر پایه سالنامه رسمی عراق، امروز سه شنبه اربعین حسینی است و آیین های سوگواری در این کشور در حال برگزاری است.


پیش بینی می شود سیل جمعیت زوار به سوی مرزهای کشور به ویژه پایانه مرزی بین المللی مهران از امشب روانه شود.


مرز بین المللی مهران در 85 کیلومتری جنوب باختری شهر ایلام از مهم ترین کانونهای تردد زوار به شهرهای مذهبی عراق و ایران است.


این مرز به سبب امنیت بالا و نزدیکی به عتبات عالیات عراق هر سال به خصوص در مناسبت های ویژه از جمله اربعین حسینی شاهد تردد صدها هزار زائر و عاشق اهل بیت برای زیارت مکان های مذهبی است.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.